Gå till innehåll

Acanthurus lineatus bara onda ord?


Dimorb

Rekommenderade inlägg

:död::död::död: Ja ha, igår så hittade jag min lineatus strimmlad av en Tunze... En frisk fisk skulle aldrig ha hamnat i pumpen så....:död::död::död::ledsen:

Den matvägrade in i det sista... Jag prövade med hur många olika foder som helst! Den var milt drabbad av prick (såg som mest 5 prickar)...:ledsen:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • Svar 55
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Jaha, då var även min lineratus död, På slutet så åt han gladerligen allt jag slängde i karet men i söndags fick ja se hur han släpade sig över botten, inga prickar eller andra synliga sjukdommar och bråkade inte nämnvärt med andra. Jag slängde dock i 30kg mer LS den veckan, som kom från ett annat kar, med tillhörande ommöblering. Är det nån som har fått denna firre att överleva? Det är ju visserligen "expert care level" på denna firre. Jag skulle gärna vilja ha en igen men då vill jag vara säker på att den får goda odds att överleva.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...

Har sedan tråden haft 3 A. Linaetus som alla har överlevt och äter som hästar. De växer dock snabbt och blir aggressiva till tusen om akvarierna är för trånga så de ha fått flytta till stora akvarium där det finns mer plats.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest NoName

Har väl haft min i drygt 9månader nu tillsammans med 4st A.Hepatus utan problem... Den får inte ens en prick, även om någon av paletterna kan ha en ibland. Trodde en morgon att den skulle duka under då den hade en skada i ryggen men det läkte ihop på någon vecka...Lika elak som den är vacker, noppar gulingen och boxar på paletterna. Men den är långt ifrån omöjlig kanske beror dom olika utfallen på den tidigare hanteringen..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har oxå haft min ett år snart,tycker inte den är så ilsken,hos mig är det sohalen som bestämmer,och en guling,som försöker,du har nog rätt med tidigare hantering johnny,jag hade en innan som levde en vecka,så man ska nog ha lite tur.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har haft min i runt 3 månader, inte aggressiv för fem öre och har haft aldrig några problem med att få den att käka eller att den fått prick, enda "problemet" jag har med den är att den är så matgalen så att den ibland kan skrämma ett par mindre gobys och anthias

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...