Dykaren Postat 8 juni 2004 Dela Postat 8 juni 2004 Reaktionsröret kan jag tänka mig att man bör tvätta en till två ggr per ÅR! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 8 juni 2004 Författare Dela Postat 8 juni 2004 Jo trodde nästan att det var det de menade.Dykaren vet du hur pass nära man bör placera Euphylla Ancora jämte en Caulastrea Furcatajag fick flytta på min sacropyton för den svepte hela tiden över den och fick den att dra ihop sig.Men Furcata har ju ingenting "ute" däremot så verkar det som om de delar som inte få tillräckligt mycket ljus "smälter"Skall ta en bild på det hela så får vi se. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
aerie Postat 8 juni 2004 Dela Postat 8 juni 2004 Caulastrean har väl vad jag minns inga svepartentakler(lr inga långa iaf) däremot är ju Euphylliorna inte direkt kända för att vara snälla mot närstående koraller. Skulle nog sätta den på åtminstone 30cms avstånd från närmsta korall,helst bygga upp lite stenar runt den så att den inte kommer åt något vitalt att bränna.Har inte den exakta siffran i huvudet på hur långt det är de når men det är bra mkt längre än vad man tror iaf ;-P Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 9 juni 2004 Författare Dela Postat 9 juni 2004 Kej.Funderar som sagt för det verkar som om den är taskig mot den lilla sacropytonen så jag flyttade på Sacropytonen. Men nu har den kommit närmare Caulastreanoch ja det ser inte toppen ut .Skall se vad man kan hitta på för att den skall vara "för sig själv". Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
metcrue Postat 9 juni 2004 Dela Postat 9 juni 2004 Har en sacropyton cirka fem centimeter ifån en jätte stor hammar korall (euphyllia), och det är inga problem. Har även en sacropyton som tävlar om ljuset med en acropora, och det verkar inte vara några problem än så länge. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 9 juni 2004 Författare Dela Postat 9 juni 2004 Flyttade på sacropytonen nu så den står längre ifrån så det är inte problemet.Men istället står euphyllia nära en Caulastrea det rör sig om några cm ifrån "botten" på Caulastrean och "tentaklarna" från euphyllian. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 9 juni 2004 Författare Dela Postat 9 juni 2004 Måste euphyllian "lägga" sina tentaklar på en annan korall för att den skall brännas? Eller räcker det med att den finns i närheten för att den skall avge något "gift". Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jockeman Postat 9 juni 2004 Dela Postat 9 juni 2004 Euphyllian har så kallade sweepers , dvs några längre tentaklar som de skickar ut då och då. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 9 juni 2004 Författare Dela Postat 9 juni 2004 Aha kej.Har flyttat runt lite nu och skall det till att sweepas något nu då får de vara långa tentakler. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.