Gå till innehåll

Fiskbestånd leder till Överbelastning?


Dimorb

Rekommenderade inlägg

  • Svar 58
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Jo trodde nästan att det var det de menade.

Dykaren vet du hur pass nära man bör placera Euphylla Ancora

jämte en Caulastrea Furcata

jag fick flytta på min sacropyton för den svepte hela tiden över den och fick den att dra ihop sig.

Men Furcata har ju ingenting "ute" däremot så verkar det som om de delar som inte få tillräckligt mycket ljus "smälter"

Skall ta en bild på det hela så får vi se.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Caulastrean har väl vad jag minns inga svepartentakler(lr inga långa iaf) däremot är ju Euphylliorna inte direkt kända för att vara snälla mot närstående koraller. Skulle nog sätta den på åtminstone 30cms avstånd från närmsta korall,helst bygga upp lite stenar runt den så att den inte kommer åt något vitalt att bränna.Har inte den exakta siffran i huvudet på hur långt det är de når men det är bra mkt längre än vad man tror iaf ;-P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kej.

Funderar som sagt för det verkar som om den är taskig mot den lilla sacropytonen så jag flyttade på Sacropytonen. Men nu har den kommit närmare Caulastrean

och ja det ser inte toppen ut :(.

Skall se vad man kan hitta på för att den skall vara "för sig själv".

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har en sacropyton cirka fem centimeter ifån en jätte stor hammar korall (euphyllia), och det är inga problem. Har även en sacropyton som tävlar om ljuset med en acropora, och det verkar inte vara några problem än så länge.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Flyttade på sacropytonen nu så den står längre ifrån så det är inte problemet.

Men istället står euphyllia nära en Caulastrea det rör sig om några cm ifrån "botten" på Caulastrean och "tentaklarna" från euphyllian.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...