papi Postat 10 juli 2007 Dela Postat 10 juli 2007 En fisk har utvecklat en förändrat munställning och underkäken ser förstorad ut. Kan det vara att den har ägg i munnen? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 10 juli 2007 Dela Postat 10 juli 2007 Ja det brukar det vara. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
papi Postat 10 juli 2007 Författare Dela Postat 10 juli 2007 Gissar att eventuella yngel kommer att få svårt att klara sig... Försvarar de sina yngel när de är frisimmande? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 10 juli 2007 Dela Postat 10 juli 2007 Nej, de kan till och med äta upp de yngel som inte hittar skydd. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Clownen Postat 11 juli 2007 Dela Postat 11 juli 2007 Försök titta snett uppifrån så brukar man se äggen/fiskarna i munnen på hanen. Gör i ordning lite levande artemia och för över dem till ett annat kar om du är intresserad av att försöka odla arten. Ett annat tecken på att hanen munruvar är att de inte äter.MvhPeter Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
papi Postat 11 juli 2007 Författare Dela Postat 11 juli 2007 I går tyckte jag mig se något som liknade en boll i munen. Idag har bettet förändrats och ser mer normalt ut igen...? Tittade lite extra noga under utfodringen och fisken äter faktiskt inte längre.Blir det yngel så får man väl bjuda på lite levande artemia så dom iaf har en chans, men odling överlåter jag nog till Stig Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Clownen Postat 11 juli 2007 Dela Postat 11 juli 2007 Blir det yngel så får man väl bjuda på lite levande artemia så dom iaf har en chans, men odling överlåter jag nog till Stig Det är det som kallas för odling Papi, inte mycket svårare än så när det gäller den här arten . Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Henrik.Å Postat 11 juli 2007 Dela Postat 11 juli 2007 njaaa du har nog ett kar extra liggandes någonstans, kanske någon pump i en påse i garderoben erkänn nu liiiite sugen är du allt på att testa. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
papi Postat 11 juli 2007 Författare Dela Postat 11 juli 2007 Hehe, nja jag har ett kar med 15 unga palettciklider sen en tidigare räddningsauktion. Tänkte jag skulle försöka sälja dessa till nått zoo men dom växer ju långsamt som en ek i öknen. Fiskodling är inget för den bekvämt lagde akvaristen har jag kommit fram till. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.