Gå till innehåll

Bottenskiva? Hur har ni gjort?


NiXoN

Rekommenderade inlägg

Jag är inne på planerings stadiet(i början av de) och jag har redan kommit till en funderare.

Hur skall jag göra med bottenskivan? Jag har letat efter en som skulle vara 70cm bred utan nån framgång, (k-rauta, coop bygg och några till).

Skulle gärna inte ofra 10cm på djupet, men då finns det skivor att välja mellan.

Jag skulle vilja ha en skiva som skulle palla trycket och inte ta skada av eventuelt stänk, måtten ungefär 70x100x2,5cm.

Jag känner redan hur det kryper i ryggen när jag börjar tänka på att limma/snickra ihop en 30och en40 bred skiva...

(Karet jag är inne på vore100x70x65= ca455 liter)

Mvh NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

måste bara flika in lite , själv har jag en 500 liters på alu ställning med endast en ram i spånplatta under så att jag ser in under revet , det tycker jag e ballt! hehe

undrar du över trycket på botten glaset så e det nog ingen fara , ram akvarier står ofta inte på en trä skiva heller utan endast på ramen. Det är i alla fall ett kul inslag att kunna titta in under revet

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...