Arcticreef Postat 25 augusti 2007 Postat 25 augusti 2007 Var inne på Triton igår för att köpa en burk Cyclop-Eeze och passade på att med Leffe ta upp den diskussion som varit här på SG angående de höga priserna på saltvattensprylar i Sverige. Han hade en hel del intressanta saker att berätta. Visste ni tex att näst efter illegala droger och vapen är svensk saltvattensakvaristik den mest lönsamma affärsgren som finns? Det överflöd som detta leder kan ibland ta sig lite väl excessiva uttryck. Tex den påfågelmantis som fortfarande väntar på att flytta hem till mig har på Triton blivit tillvand på färsk pilgrimsmussla... Hemma hos mej blir det tuffare. Salt sill 5 dagar i veckan och mört på helgerna.I vilket fall som helst berättade Leffe att han var hjärtligt trött på saltvattensakavatistikens "bronsplats". Därför har han beslutat sig för att höja priserna rejält för att ta sig upp på "guldplatsen". Här var han tyvärr tvungen att avsluta diskussionen då han skulle ut och segla i helgen med sin Baltic 60 tillsammans med Carolina Gynning. Jag passade på att ta ett foto av honom precis innan han stack (se nedan).Han var förövrigt mycket road av att några SG medlemmar trott att den gamla gistna Honda som står utanför Triton är hans. Egentligen är det RentAWrecks (som håller till i samma byggnad som Triton) direktionsvagn. Citera
Bioted Marine Postat 25 augusti 2007 Postat 25 augusti 2007 Eftersom Triton är allas våran ledstjärna och då med ikonen Leffe i täten så kan jag medela att Bioted Marine absolut inte skall vara sämre än Triton och kommer därför att dubbla Tritons höjning och därmed ta täten. Det är med Leffes bil har även det varit ett orors moment för mej som startat nytt företag och jag har därför bestämt mej för att sätta hjul på en Bubble King i samma prisklass som Leffes Porsche och försöka lägga an på Leffes big spender attityd som ju det senaste imponerat på så många. Citera
Triton Akvarium Postat 25 augusti 2007 Postat 25 augusti 2007 Tack Ted, ett litet tips avseende BK konceptet bara! - vi fann att allt skummet blåste ur skummarkoppen när man körde nercabbat på motorvägen. Citera
Bioted Marine Postat 25 augusti 2007 Postat 25 augusti 2007 AHAAAAAAA skummar dom verkligen ??? Jag trodde bara man hade dom för att dom var dyra. Citera
fiend Postat 25 augusti 2007 Postat 25 augusti 2007 hahaha Sitter på bussen nu mellan Uppsala och Gävle på väg hem till Umeå och halva bussen kollade konstigt på mig när jag började tokgarva här. hahaha<Tror iofs ingen skulle förstå och jag försökte förklara vad som var roligt med skummarkoppar som blåser skum efter vägen Citera
greger Postat 25 augusti 2007 Postat 25 augusti 2007 Tja du Ted, det finns faktiskt grejer som skummar utan att vara kinesiska! Citera
Holma Postat 25 augusti 2007 Postat 25 augusti 2007 Hehe...humor!Tack för ett gott skrattMvh/Niklas Citera
crille Postat 25 augusti 2007 Postat 25 augusti 2007 Tack Ted, ett litet tips avseende BK konceptet bara! - vi fann att allt skummet blåste ur skummarkoppen när man körde nercabbat på motorvägen.e det inget lock på dom dyra j.....na! Citera
Christer T Postat 25 augusti 2007 Postat 25 augusti 2007 Min SLK skummade åxå bra Det var en liten sketen bil! Får du ens in ett nano i bagaget? Citera
oveb Postat 25 augusti 2007 Postat 25 augusti 2007 Det var en liten sketen bil! Får du ens in ett nano i bagaget?Hehe, liten och dyr tysk märkesskummare.... Citera
ramq Postat 25 augusti 2007 Postat 25 augusti 2007 Jag tycker det verkar lite skumt det här...Vad tror ni egentligen UltraLife består av...? :-)(Tack för den underbara skrattstunden) Citera
oveb Postat 25 augusti 2007 Postat 25 augusti 2007 Jag tycker det verkar lite skumt det här...Vad tror ni egentligen UltraLife består av...? :-)(Tack för den underbara skrattstunden)Menar du UltraLeif . Citera
Arcticreef Postat 25 augusti 2007 Författare Postat 25 augusti 2007 hahaha Sitter på bussen nu mellan Uppsala och Gävle på väg hem till Umeå och halva bussen kollade konstigt på mig när jag började tokgarva här. hahaha<Tror iofs ingen skulle förstå och jag försökte förklara vad som var roligt med skummarkoppar som blåser skum efter vägen Går det att surfa när man sitter på bussen? Citera
Arcticreef Postat 25 augusti 2007 Författare Postat 25 augusti 2007 Min SLK skummade åxå bra Fan, att akvarister kör så coola bilar. Min fru har fått mig att köra Toyota Aygo. Bilvärldens motsvarighet till nanoburkar... Citera
fiend Postat 25 augusti 2007 Postat 25 augusti 2007 Articreef: Ja, om man har en bärbar dator och trådlöst internet Citera
Arcticreef Postat 26 augusti 2007 Författare Postat 26 augusti 2007 Articreef: Ja, om man har en bärbar dator och trådlöst internet Det var som... Ja, ja. På guiden lär man sig alltid nåt nytt Citera
fiend Postat 26 augusti 2007 Postat 26 augusti 2007 Det var som... Ja, ja. På guiden lär man sig alltid nåt nyttJapp det är inte bara akvaristik man lär sig här Alla Ybussar har 3G-internet så jag kopplade bara upp mig mot bussens delade nätverk och så var det bara att surfa på. i Sthlm så är det Turbo 3G, men i övriga sverige vanliga 3G (360kbit max)..Funkar att surfa guiden med iaf.. hehe Citera
Arcticreef Postat 26 augusti 2007 Författare Postat 26 augusti 2007 Japp det är inte bara akvaristik man lär sig här Alla Ybussar har 3G-internet så jag kopplade bara upp mig mot bussens delade nätverk och så var det bara att surfa på. i Sthlm så är det Turbo 3G, men i övriga sverige vanliga 3G (360kbit max)..Funkar att surfa guiden med iaf.. heheCoolt! Citera
ChristinaH Postat 28 augusti 2007 Postat 28 augusti 2007 Hur 17 stänger man av skummaren?????http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/worldnews.html?in_article_id=478041&in_page_id=1811 Citera
fiend Postat 29 augusti 2007 Postat 29 augusti 2007 Hahaha.. klockren. En BubbleKing som fått tokfnatt Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.