Gå till innehåll

Dimma MH


Syd

Rekommenderade inlägg

De dimmbara jag har kollat upp (till en/min 400w) har varit SVINDYRA, mins inte namnet men det rörde sig om mellan 15-40papp om jag inte mins rätt. Man vet inte om man ska skratta eller gråta åt ett sådant pris.

Finns det någon budget variant om man vill ha sol uppgång och nedgång? T5 går ju att dimma och det borde väll finnas timers till för detta ändamål?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De dimmbara jag har kollat upp (till en/min 400w) har varit SVINDYRA, mins inte namnet men det rörde sig om mellan 15-40papp om jag inte mins rätt. Man vet inte om man ska skratta eller gråta åt ett sådant pris.

Finns det någon budget variant om man vill ha sol uppgång och nedgång? T5 går ju att dimma och det borde väll finnas timers till för detta ändamål?

Sfiligoi e budget om man pratar de priserna du nämner.

Du får väl köpa mina nu när jag snart lägger ner det runda karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Klart det finns dimbara MH ballaster.

Ytterligare ett företag är www.jbptech.com (Har återförsäljare i Sverige)som har ballaster från 150-1000 W.

Jag har själv skrivit kommunikationsprotokoll till dessa så jag vet hur de fungerar. En nackdel med nästan alla dimbara MH ballaster är att de inte kan gå direkt från släckta till tex 40%, utan måste gå till 100% för att vara säkra på att lampan är "hot" innan nerdimning sker.

Dimningsgränserna är också mycket begränsade 40-50 till 100%. (Beror även på vilken lampa som används). Just de här ballasterna har även en digital styrsignal om man bara vill ha en dimnivå tex 50%. (Slipper all kommunikation)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...