MattiasN Postat 4 oktober 2007 Postat 4 oktober 2007 personligen tycker jag just meckandet är det fina med salt, man blir inte färdig med karet, det finns alltid något att göra, är det inte teknik så kan man alltid skaffa något nytt djur Citera
Laggeman Postat 4 oktober 2007 Postat 4 oktober 2007 Var och när köpte du din Saddleback Dan? Jag söker efter en partner till min lille clown. (Äh, såg ju nu att du köpt det färdigt.)Säg till om du vill ha andra clowner Dan, så kan jag ta över din Saddleback. Citera
svedalaciklid Postat 4 oktober 2007 Författare Postat 4 oktober 2007 Vad nice , nu vet man vad clownparet heter med Amphiprion polymnus Citera
Laggeman Postat 4 oktober 2007 Postat 4 oktober 2007 Jag måste hitta en partener till min, den är bara så läcker! Tänk att ha det så här: Citera
svedalaciklid Postat 4 oktober 2007 Författare Postat 4 oktober 2007 jag trodde man bara kunde ha dem parvis typ, kan man ha mer än 2 ?och kan man ha fler sorter är sugen på de riktigt oranga med Citera
svedalaciklid Postat 4 oktober 2007 Författare Postat 4 oktober 2007 ett videoklipp från karethttp://www.svedalaciklid.se/Hemsidan/saltvideo.html Citera
Jaken Postat 4 oktober 2007 Postat 4 oktober 2007 Din Hepatus är riktigt utmärglad. Nu gäller det att mata på bra om du ska ha en chans. Citera
svedalaciklid Postat 4 oktober 2007 Författare Postat 4 oktober 2007 japp den var riktigt mager från början men den tar sig, har jag sett ,den äter rätt bra nu , i början åt den inte när jag hade köpt den. men man ska kanske mata oftare men mindre Citera
svedalaciklid Postat 4 oktober 2007 Författare Postat 4 oktober 2007 läste att artemia funkar i salt med , nån fisk som inte tål detta? Citera
Jiggen Postat 4 oktober 2007 Postat 4 oktober 2007 artemia brukar funka kanonbra till dem flesta firrar mina kirurger,gillar artemia skarpt. Citera
stigigemla Postat 4 oktober 2007 Postat 4 oktober 2007 Faran med fryst artemia är väl att det är så gott att man slarvar med att omväxla med annat. Kirurger t.ex måste ha en del vegetabiliskt också. Citera
svedalaciklid Postat 4 oktober 2007 Författare Postat 4 oktober 2007 kör inte fryst artemia utan nykläckt Citera
svedalaciklid Postat 4 oktober 2007 Författare Postat 4 oktober 2007 har ju vanliga pellets till saltvatten med Citera
svedalaciklid Postat 4 oktober 2007 Författare Postat 4 oktober 2007 köpt mer Ls till mitt kar dock bara 4kg men det är ju 4 kg mer iallafall Citera
Thessan Postat 4 oktober 2007 Postat 4 oktober 2007 japp den var riktigt mager från början men den tar sig, har jag sett ,den äter rätt bra nu , i början åt den inte när jag hade köpt den. men man ska kanske mata oftare men mindreJag matar mina var 5:de timma/dagtid med 3-4 sorters olika foder, Artemia och mysis får de bara en gång som fredagsmys på kvällen. Att mata lite och ofta är bättre i mitt tycke iaf./ Thessan Citera
svedalaciklid Postat 4 oktober 2007 Författare Postat 4 oktober 2007 köpte ls i butik i malmö , hoppas man får något kul med stenen Citera
svedalaciklid Postat 4 oktober 2007 Författare Postat 4 oktober 2007 Oj vad mycket Danskar som har salt och så fina kar de har , pratat med en del nu och de verkar vara lätta att köpa fraggar av Citera
svedalaciklid Postat 4 oktober 2007 Författare Postat 4 oktober 2007 såja första vattenbytet gjort , 10 % bytat ,ska kolla lite inatt om där dyker upp nåt från den nya ls som är lagd i karet idag Citera
Vargklo Postat 5 oktober 2007 Postat 5 oktober 2007 Oj vad mycket sanskar som har salt och så fina kar de har , pratat med en del nu och de verkar vara lätta att köpa fraggar avMenar du danskar? Sker det mycket utbyte över sundet där nere? Citera
svedalaciklid Postat 5 oktober 2007 Författare Postat 5 oktober 2007 Haha edit till Danskar ,ja massa fraggar var dag som läggs upp på deras köp o sälj Citera
svedalaciklid Postat 5 oktober 2007 Författare Postat 5 oktober 2007 Koll idag av värdena och om man jämför innan ny ls och efter.Köpte 4kg ny ls igår och la ibland min gamla inkörda ls.innan ph 8.3 nu - ph nu 8.3 Nitrit innan 0 - nitrit nu 1 Nitrat innan 25 - nitrat nu 35Kh ínnan 6 - kh nu 18Ska dock tillägga att jag gjort ett 10% vattenbyte igår så det kan kanske också inverkamen kollar värdena igen imorrn Citera
svedalaciklid Postat 5 oktober 2007 Författare Postat 5 oktober 2007 Bah vad väntan är dryg, har beställt 2 böcker om salt som jag bara går o väntar på att de ska komma Citera
svedalaciklid Postat 6 oktober 2007 Författare Postat 6 oktober 2007 dagens test gjort värdena sjunkerNitrit 0nitrat 20Kh 16Ph 8.3Fe 0Salthalt 1.025 Citera
svedalaciklid Postat 6 oktober 2007 Författare Postat 6 oktober 2007 nu är ju frågan om det var de nya ls eller det var vattenbytet som höjde värdena Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.