svedalaciklid Postat 16 november 2007 Författare Postat 16 november 2007 ja lite hittade man ju ,så får väl fota lite sen ikväll o lägga upp Citera
svedalaciklid Postat 16 november 2007 Författare Postat 16 november 2007 inkoppning pågår blev lite nya koraller och en pepparmintsräka som kan glufsa på de envisa glasrosorna som inte ville gå bort med andra metoder Citera
svedalaciklid Postat 17 november 2007 Författare Postat 17 november 2007 Här är lite bilder på korallerna jag köpteDen som är orange riktigt lyser orange syns inte så bra på bilderna dock.Hittar dock inte vilken sort det var då butiken sålde den med namnet orange bara men fin e den iallafall.Den andra är väl en sacrophyton har jag för mig han sa inte helt säker dock och självklart drog den ihopa sig när jag tog fram kameran hehe men annars är den ju full med polyper Citera
svedalaciklid Postat 17 november 2007 Författare Postat 17 november 2007 Lite fler bilder på annat som lyser fint i karet nu och växer så det knakar, köpte även en pepparmintsräka men den har jag inte sett sen den blev isläppt Citera
DaTrucka Postat 17 november 2007 Postat 17 november 2007 Här är lite bilder på korallerna jag köpteDen som är orange riktigt lyser orange syns inte så bra på bilderna dock.Hittar dock inte vilken sort det var då butiken sålde den med namnet orange bara men fin e den iallafall.Fin e den.Kan det vara en, Scleronephthya eller DendronephthyaHej hopp hallååå.. dom där blå skivorna. riktigt läckra Citera
svedalaciklid Postat 17 november 2007 Författare Postat 17 november 2007 älskar dom ,ser ut som den ena håller på att dela sig och bli 2 ,blivit riktigt stora sedan jag fick dem så växer kvickt med Citera
svedalaciklid Postat 18 november 2007 Författare Postat 18 november 2007 hmm inte sett min clownfisk hane och pepparmintsräkan varken igår eller idag ännu skumt vart har de gömt sig tro eller har de råkat ut för nåt tro Citera
Freddi Postat 18 november 2007 Postat 18 november 2007 Hej!!Jag var i Lomma i Fredags och handlade lite, försäljaren skulle visa mig några fina blåa skivisar men de fanns ej kvar kan det möjligtvis vara du som köpte dem ???Jätte fina är de i alla fall, Blir lite avis !!!Är på jakt efter blåa skivisar.Funderade även på att köpa sån där orange korall, men avstog när han sa att man var tvungen att mata dem och att de kunde vara svåra att klara.Mvh. Freddi Citera
svedalaciklid Postat 18 november 2007 Författare Postat 18 november 2007 de blå fick jag med karet när jag köpte det begagnat så det tror jag inte då de haft karet några år hehe, men helt klart riktigt fina tycker jag de är , lite sugen på att pröva fragga den men tänkte se om den som ser ut som den ska dela sig gör det och isåfall fragga på den sedan , dessa kan man inte få nog av hehe Citera
Freddi Postat 18 november 2007 Postat 18 november 2007 Håller med att de är snygga!! Skulle du få för många och få någon över så är jag intresserad !! Citera
_Manne_ Postat 19 november 2007 Postat 19 november 2007 tycker de e dax för en helbild nu Har redan väntat ett tag på det Citera
svedalaciklid Postat 19 november 2007 Författare Postat 19 november 2007 inte lönt ännu rätt dött i karet just nu ,hittar inte min ena saddleback tror den dött eller nåt , kan dock inte hitta den nånstans varken död eller levande och den har gått i karet jättelänge så skumt, hittar inte min pepparmintsräka heller inte sett sedan jag stoppade i den men de e ju inte superstor så den kan ju gömma sig nånstans Citera
svedalaciklid Postat 21 november 2007 Författare Postat 21 november 2007 hittat clownen den hade baar gömt sig , även sett räkan idag så den lever meddock fått bubble eye på mina clowner får se om det går bort annars blir det mercy kill sedan Citera
svedalaciklid Postat 23 november 2007 Författare Postat 23 november 2007 kontrollerat vattenvärdena igår , helt ok.och idag har det blivit vattenbyte så ska kolla värdena imorrn igen o se så det ligger ok ännu. Citera
svedalaciklid Postat 23 november 2007 Författare Postat 23 november 2007 kommer när jag fixat till i karet , är ju lite klydd med mina clowner nu så får se om det blir nya istället Citera
stigigemla Postat 23 november 2007 Postat 23 november 2007 Bubbelögon går ofta tillbaka av sig själv så ge inte upp hoppet. Citera
svedalaciklid Postat 24 november 2007 Författare Postat 24 november 2007 nån som vet hur lång tid det brukar ta?ca Citera
stigigemla Postat 24 november 2007 Postat 24 november 2007 I värsta fall kan det ta flera veckor men ungefär en vecka är nog vanligare. Citera
svedalaciklid Postat 24 november 2007 Författare Postat 24 november 2007 okej har nog gått en vecka nu och ingen förbättring ännu Citera
svedalaciklid Postat 26 november 2007 Författare Postat 26 november 2007 bubble eye kvar på clownerna , bah =(rengjort filtret och skumkoppen idag så nu skummar skummaren över bah =/får inte nån ordning i karet som jag gillar bah =(bah känns mest som pest o pina idag typ Citera
svedalaciklid Postat 26 november 2007 Författare Postat 26 november 2007 även fått troligen lite cyano, sugt upp det mesta jag hittat verkade funka bäst. bah =(behöver ny sand till karet, nya invånare och mer mjukisar ser för tomt ut ännu ;( bah Citera
svedalaciklid Postat 27 november 2007 Författare Postat 27 november 2007 ett öga blivit normalt igen på ena clownen, så hoppas de är på tillfrisknande.vattenvärden okej efter vattenbytet , sett en skymt av min pepparmintsräka men den verka sköta sitt jobb dåligt då ingen av glasrosorna försvunnit får kanske köpa fler Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.