freguz Postat 10 februari 2010 Postat 10 februari 2010 Det finns ett gratis opensource-program som är "lika" bra som Photoshop. Det heter Gimp. Sök på http://download.cnet.com/windows/Man vill ju se :nya bilder:Gimp i all ära, men det finns ett som verkligen är lättjobbat och har samma snabbtangentkombinationer osv som Photoshop, o gratis förståsPaint .Net http://www.getpaint.net/
Datate Postat 10 februari 2010 Författare Postat 10 februari 2010 Installerade faktiskt Gimp, men tyckte inte jag fick nån rätsida på det hela. Hittade nått annat program förut, men minns inte ad det hette. Annars har jag använt en online-konverterare tidigare...fanns nån länk dit här på guide...minns dock inte var nu...
Datate Postat 10 februari 2010 Författare Postat 10 februari 2010 ferguz: Håller på å tar hem det nu...ska se om det känns smidigare!
Slanten Postat 10 februari 2010 Postat 10 februari 2010 Gimp i all ära, men det finns ett som verkligen är lättjobbat och har samma snabbtangentkombinationer osv som Photoshop, o gratis förståsPaint .Net http://www.getpaint.net/Cool, den måste jag testa!
garfish Postat 10 februari 2010 Postat 10 februari 2010 Nedgradering, har du tänkt dig några mått? storlek på burken? /Gustaf
Datate Postat 10 februari 2010 Författare Postat 10 februari 2010 Måtten blir med 99% sanorlikhet 100x65x70=455L + sump.Vet en burk som troligtvis kommer läggas ner under våren...har tingat den så att säga
garfish Postat 10 februari 2010 Postat 10 februari 2010 Måtten blir med 99% sanorlikhet 100x65x70=455L + sump.Vet en burk som troligtvis kommer läggas ner under våren...har tingat den så att säga Oki, kanske anar vilken det är.... Det är fina mått. /G
Datate Postat 10 februari 2010 Författare Postat 10 februari 2010 Du anar nog precis vilken burk det handlar om. Förhoppningsvis kan jag få fram pengar så man kan ta med rampen oxå...skulle vara kul å ha lite seriösa grejjor hehe
garfish Postat 10 februari 2010 Postat 10 februari 2010 Du anar nog precis vilken burk det handlar om. Förhoppningsvis kan jag få fram pengar så man kan ta med rampen oxå...skulle vara kul å ha lite seriösa grejjor heheSka du inte köpa med innehållet i burken också? Framför allt 2 fiskar... /G
Datate Postat 10 februari 2010 Författare Postat 10 februari 2010 Hehe...en student och en arbetslös i familjen...hmm...nja Men stenpartiet skulle kunna vara intressant. Vill inte återanvända vår gamla sten. Den får gå billigt till nån som vill lägga den i mörker en tid.Men visst...achilles´en hade ju inte varit så dum förstås...men vi har redan en naso litheratus och en C.binotatus som kommer flytta in om allt blir som vi hoppas. Samt en dvärgkejsare, ett clownpar å lite småfisk.
Datate Postat 25 februari 2010 Författare Postat 25 februari 2010 Kom mig för att ta några bilder och lyckades förminska dessa.Karet kommer för övrigt bli till salu under våren, kar, sten, viss teknik samt en del fisk och koraller skall bort.Kanske synd att byta när det faktiskt funkar rätt ok, men vi har bestämt oss för att det är för stort och kommer gå ner till hälften (455L).
Sune Postat 25 februari 2010 Postat 25 februari 2010 Sök efter ett program (gratis) som heter VSO Image Resizer, då högerklickar du bara på bilden du vill ändra storlek på, bestäm storlek, och "Klick" nu har du en kopia i den nya storleken bredvid!Det är det bästa/enklaste programmet som finns för storleksändring.MVH Danne
Laggeman Postat 26 februari 2010 Postat 26 februari 2010 Ett alternativ till VSO's 7MB stora program är MS's eget på ynka 521kB!Länk: http://download.microsoft.com/download/whistler/Install/2/WXP/EN-US/ImageResizerPowertoySetup.exeResultat är säkerligen det samma. Man högerklickar och kan välja olika fasta storlekar på utformat samt även möjlighet att välja custom-size. En eller flera bilder åt gången.
Datate Postat 26 februari 2010 Författare Postat 26 februari 2010 Har själv använt paint.net nu på de senaste bilderna, vilket funkat bra, men detta kanske borde stå i en egen tråd egentligen
Datate Postat 26 februari 2010 Författare Postat 26 februari 2010 Tog några korallbilder oxå på privat begäran. Här kommer dom.Nån som kan namnge dom kanske?
garfish Postat 26 februari 2010 Postat 26 februari 2010 Fina bilder, säkerligen är det finare IRL.../G
Rekommenderade inlägg