_Manne_ Postat 18 augusti 2008 Postat 18 augusti 2008 Jag kan åtminstone tycka att det är lite kul o se något klipp eller dylikt.. man kan få lite insperation när det gäller koraller o fiskar mm.. mvh manne Citera
a.nilson Postat 18 augusti 2008 Postat 18 augusti 2008 Ja nu Börjar det närma sig till Träff.!Anmälda som det är nu:Freddi , Bengan , Anders , Laggeman , Mattias , Jens , ConnyAmatören , Jonas , Sedde , Inka , MarinemanEv. Kommer Petrol , MickeTj , Roger .Så ligger det till nu på listan.! Känner nu någon sig glömd så bara hojta till i tråden.Som tidigare skrivet 24/8 kl 13:00Fraggar medtages och bytes hejvilt.En annan Grej! Är det någon som vill tex visa lite dvd matrial så löser vi det.. bara ta med skivan.!hade varit kul kan jag tycka o sett lite dyk eller annat relaterat till salt träffenMvh Manneså här många har vi aldrig varit på träffarna innan. vad tar nu alla med för nåt att byta med? Citera
_Manne_ Postat 18 augusti 2008 Postat 18 augusti 2008 Jag har lite som jag tänkt fragga bort en del på.. det är mest smågrejer men dock.. två sorters stjärnpolyper, ett huvud Xenia, grön flak montipora, grön rör växande montipora några skivor kommer också att finnas, även lite knappar.Ricordea Florrida , om någon har , så har jag en på en liten sten löst för ev byte.. orange/grå mvh Manne Citera
Laggeman Postat 19 augusti 2008 Postat 19 augusti 2008 Jag har Cladiella, Sinularia, någon form av Discosoma och Capnella för de som vill ha. Jag ska fragga min gorgonia också, och kommer ha med mig en bokad och en obokad. Kan även ta med någon fragg på en Rhodactis. Citera
petrol Postat 19 augusti 2008 Postat 19 augusti 2008 Jag köper gärna acropora fraggar om någon har. Har endast Rhodactis att byta med. Citera
Bengan Postat 19 augusti 2008 Postat 19 augusti 2008 Jag har Cladiella, Sinularia, någon form av Discosoma och Capnella för de som vill ha. Jag ska fragga min gorgonia också, och kommer ha med mig en bokad och en obokad. Kan även ta med någon fragg på en Rhodactis.Jag köper gärna en gorgonia fragg av dig lagge, men förstår om du vill byta istället. Citera
Laggeman Postat 19 augusti 2008 Postat 19 augusti 2008 Jag köper gärna en gorgonia fragg av dig lagge, men förstår om du vill byta istället.Bengan, vi kan se vad det blir, har du något kul med dig så kan vi kanske byta, annars löser vi det.Får kanske se om jag kan ta en tredje fragg på den också. Citera
Bengan Postat 19 augusti 2008 Postat 19 augusti 2008 Jag vill inte byta just nu, för att jag vill inte sprida mina dinos vidare till någon annan. Jag hoppas du kan nöja dig med pengar denna gång. När mitt kar är fritt från dinos då byter jag gärna fraggar med dig. Citera
Laggeman Postat 19 augusti 2008 Postat 19 augusti 2008 Passar mig fint just nu, varje liten slant är bara positivt nu när jag startar upp ett nytt kar. Citera
Mattias Malmö Postat 19 augusti 2008 Postat 19 augusti 2008 Jag kommer att ta med en bit xenia till Bengan - har en bit på en sten. En bit av moderkolonin släppte och ville växa fast i i mina "klippblock" istället. Den har hållit på så, och släppa av sig lite skott till höger och vänster - nu är det mer som sitter fast i mina stenar än på den ursprungliga lilla stenbiten så jag tar med den.Sen tar jag med lite röda makro-alger eftersom vissa här visade intresse för dom.Och så kan jag ta med en sten med många gröna knappar - inte fulgröna, utan lite mer fluorescerande små knappar om någon är intresserad av det. Jag har för många såna helt enkelt och behöver byta ut några mot lite andra färger. Citera
_Manne_ Postat 19 augusti 2008 Postat 19 augusti 2008 Laggeman:du har inget 'munstycke' till utblåset på en maxijet 1000 så man kan koppla på en liten 'syre' slang.. (från häverten)mvh manne Citera
Laggeman Postat 19 augusti 2008 Postat 19 augusti 2008 Nej, men kan du inte koppla på en slang genom ett borrat hål med samma princip som på din överrinningsbox? Citera
_Manne_ Postat 19 augusti 2008 Postat 19 augusti 2008 Nej, men kan du inte koppla på en slang genom ett borrat hål med samma princip som på din överrinningsbox?jo det går säkert o lösa.. har testat nu med en 600L pump, med kopplingsmöjligheten på utblåset,dock är den försvag , så den orkar inte suga ut luften som finns i slangen.. därav prova med enmaxijet 1000.mvh manne Citera
Laggeman Postat 19 augusti 2008 Postat 19 augusti 2008 Vad ska du ha det till? Är det nu till helgen? Citera
_Manne_ Postat 19 augusti 2008 Postat 19 augusti 2008 Vad ska du ha det till? Är det nu till helgen?bara kopplad till en häverten över kanten.. mitt hemmabygge du vet..mvh manne Citera
Freddi Postat 19 augusti 2008 Postat 19 augusti 2008 Jag kan också vara intresserad av en gorgonia fragg Laggeman !! Citera
Bengan Postat 19 augusti 2008 Postat 19 augusti 2008 Är det någon som ska på träffen som har ett 100 - 150l akvarium som de vill sälja till mig? Skulle behöva ett för att flytta mina koraller under en mörkläggning. Citera
_Manne_ Postat 19 augusti 2008 Postat 19 augusti 2008 bengan : i värsta fall kan jag ha ett skunk akvarie som kan gå.. Citera
sedde Postat 19 augusti 2008 Postat 19 augusti 2008 Jag tar med några fraggar av min hammarkorall, Lagge har redan bokat en eller två men jag får nog loss ca 5 st om någon är intresserad och lite skivisar, namnen vet jag ej. Citera
_Manne_ Postat 19 augusti 2008 Postat 19 augusti 2008 Jag tar med några fraggar av min hammarkorall, Lagge har redan bokat en eller två men jag får nog loss ca 5 st om någon är intresserad och lite skivisar, namnen vet jag ej.hugger gärna en hammarkorall om det går för sig..!ta med någon skivis om du kan också, brukar alltid vara någon som vill ha skivisar också..mvh Manne Citera
sedde Postat 19 augusti 2008 Postat 19 augusti 2008 Det fixar jag, vet att Petter vill ha skivisar så jag tar med lite av det också. Citera
sedde Postat 19 augusti 2008 Postat 19 augusti 2008 Är det någon som har fragg på flakväxande Montipora i gönt eller annan färg utom röd så tar jag gärna det. Citera
_Manne_ Postat 19 augusti 2008 Postat 19 augusti 2008 hm... hur visste du det.. jag har nog ett par bitar av just det , i grönt, flak monits..mvh manne Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.