Gå till innehåll

Mannes RSM


_Manne_

Rekommenderade inlägg

ja en kylare för 4000 är fan inte skoj....

Jo jag ser ju problemet med värmen oxå.....men det är inte alltid varmt.

Som sagt på din RSM funkar det nog riktigt bra....men till större kar kan det nog vara ett problem....som jag ser det!

om det blir förvarmt i det stora för jag stänga ner MH'n först o främst.. o se vad det ger..

det är ju en stor 'volym' vatten som ska sjunka i temp..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 1,2k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Denna veckan kan bli intressant....skall bli upp mot 30 säger tidningarna ....men men ...

Hur funkade det för dig att ha mjuk pvc slang som retur från sumpen???

För mig blir det nog två 37mm från överrinningboxen och 25mm från returpumpen.

jag använder inte den slangen just nu..! ska du ha 2 rör ner från boxen så räcker 32mm ganska

långt.. 25mm retur funkar säkert fint..

just denna vecka ska jag upp o hälsa på triton.. så jag är inte hemma.. både bra o dåligt..

så vi får se hur det ser ut när man kommer hem.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det var två hål orginal i min överrinningsbox så därför är det två slangar där!!

men kommer ju bara använda en returpump....har inte kollat slangstorleken där men tror att det är runt 25 mm där .....skönt att det närmar sig slutet med sumpen så man kan börja belasta karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det var två hål orginal i min överrinningsbox så därför är det två slangar där!!

men kommer ju bara använda en returpump....har inte kollat slangstorleken där men tror att det är runt 25 mm där .....skönt att det närmar sig slutet med sumpen så man kan börja belasta karet.

kul att det går framåt..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Coolt akvarium! Massor med liv bland stenarna! :) Är det möjligt att hålla Sinularia Sp under lysrör om man lägger dem högt uppe på levande stenen? (t8 rör med reflektorer, ett blåt och ett marin).

sinularia'n är inte specielt ljuskrävande.. jag har haft min på en sten på botten, den har trivts där

och har vuxit på bra nu, så man kan plocka några fraggar sen vid tillfälle.

mvh Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

sinularia'n är inte specielt ljuskrävande.. jag har haft min på en sten på botten, den har trivts där

och har vuxit på bra nu, så man kan plocka några fraggar sen vid tillfälle.

mvh Manne

Så du tror att en sån skulle kunna trivas i mitt akvarium? Vad skulle en fragg av en sån kosta? Hur Lång tid tar det för den att växa tills man kan ta bort skott från den? (jag ska inte köpa koraller och annat för än till jul, men man vill ju helst vara förberedd samt så är det spännande och kul att få veta saker och ding :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så du tror att en sån skulle kunna trivas i mitt akvarium? Vad skulle en fragg av en sån kosta? Hur Lång tid tar det för den att växa tills man kan ta bort skott från den? (jag ska inte köpa koraller och annat för än till jul, men man vill ju helst vara förberedd samt så är det spännande och kul att få veta saker och ding :)

min har säkert växt 4-5ggr sin egen storlek på under 6 mån.. dom jag byter fraggar med så är

det oftast runt 50-100 pix om man inte kan byta fragg mot fragg , som är trevligast .

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Senaste:

som jag skrev i min andra tråd så har jag köpt ett litet macro objektiv i budgetklass,

och utlovade då några bilder i denna tråd också.

post-3404-14468915811895_thumb.jpg

Amphiprion ocellaris

post-3404-14468915812083_thumb.jpg

en svartvit ormsjöstjärna under skivorna

post-3404-14468915812242_thumb.jpg

Amphiprion ocellaris

post-3404-14468915812416_thumb.jpg

Pterapogon kauderni , 'Banggai'

post-3404-14468915812599_thumb.jpg

Gobiodon atrangulatus , i sin sinularia

post-3404-14468915812762_thumb.jpg

Mina såkallade 'Ful Knappar'. Det var EN från början , den som är större

än dom andra och har vitt mitt i polypen.

Där kom ett axplock.

Mvh Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle man kunna få se en bild eller två i originalstorlek?

Har du ingenstans du kan lägga upp så har jag lite utrymme på min sida.

har ingen egen plats.. men kan ladda upp några i orginal size om du har en ftp plats eller

dylikt.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjo.

varit i stockholm ett par dagar nu med resultat att tempen i akvariet har gått över 30 grader en period nu.. har haft hjälp med matning, dock så har det blivit väldigt varmt i huset nu under dessa gassande solskensdagar.. dock ser allt ut att ha klarat sig som jag kan se just nu.. lampan tändes för någon timme sen.. på vår lilla visit i storstan fick vi ta en tripp ut till trition

och treffa Leif.. trevlig't värre för en 08a , fick inget handlat till just nanot, men lite annat i

prylväg fick bäras hem på beställning..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur är triton om du jämför med giganten och zoologiska?

Skönt att höra att det karet har klarat sig...

Trition har fler korall kars's möjligheter.. än både giganten och zoologiska..

dock kan giganten ha mer fisk än triton.. ett kul besök.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...