Gå till innehåll

Mannes RSM


_Manne_

Rekommenderade inlägg

  • Svar 1,2k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Som jag skrev tidigare så gick jag lös med trädgårdsaxen på min euphyllia.. nu några dagar senare har den inga tendenser till att där skulle vara något sjukt på den.. känns faktiskt som en lyckad operation.. får se om det håller i sig..

nu har det hänt att min litophyton har börjat fragga sig själv.. några grenar har blåst upp sig och är påväg att dela sig från sin stam.. ska se om man kan få dom fraggarna på lite vettiga små fraggstenar om man hittar dom sen när dom är lösa.. Känns riktigt bra nu.. även har det hänt att mina skivor från lagge har återigen gjort en delning så nu är det en skiva till i samlingen.. :) bara kul...

mvh Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan "snurra" av litophyton fraggarna innan dom släpper så slipper du ha dom överallt i burken. Ta lite försiktigt och skruva loss dom bara, inga problem. De fäster på nån dag sen.

Har för övrigt fått ordning i min burk sen nån vecka nu. Känns fint :)

låter som du ska byta upp dig :) :) :)

tack för infon om fraggningen..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Har varit på en sväng och fått med mig 2 nya fiskar.. 2 st små blandisar till nemos.. ska vara korsning menllan en svart och en vanlig.. dom är ganska mörka som små nu.. så dom blir säkert nästan svarta sen..

Ska fixa någon bild senare om det går o få någon vettig på dom.. mina två "vanliga" som är dom större ordnade med rangordningen direkt när dom nya kom i.. ser inte ut o vara några problem. dom har ätit röda plankton sida vid sida idag..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har missat dina bilder för 2 veckor sedan, såg dem nyss, och inte för att jag varit ute och snorklat någon gång men det ser jäkligt biotoplikt och mysigt faktiskt, blennyn ser ut att stormtrivas! :)

Tackar Patrik.!

Jag är ganska nöjd med akvariet.. dock så gjorde jag lite fel i början.. känner jag nu i efterhand..

la helt enkelt i förmycket levande sten från början... har nu i efterhand haft möjlighet på lite större skivstenar som helt enkelt inte får plats i akvariet.. man har fått sikta in sig på dom mindre stenarna när man letat skivor/knappar osv...

man lär sig med tiden..

mvh Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Här kommer en bild på en av dom 2 mörkare Clowner som är senaste tillskottet.

post-3404-14468915004931_thumb.jpg

Akvariet rullar på.. senaste nytt är att min ena euphyllia drog ihop sig o såg riktigt risig ut..

så den har åkt ut nu för att ev inte sabba/smitta den andra. säkrast så..

allt annat verkar må bra och trivas..

har dratt ingång salt akvarie Nr2 nu.. 600L , får se hur det går... första hemplocket..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjo!

Red Sea Maxet bara rullar på.. bytte till mig någon skiva till nyligen som har "tatt" sig bra..

fick även 2 st lösa xenia fraggar.. la dom "i" en fraggstenshåla med lite nät över.. numera vet jag inte vart dom tagit vägen.. hehe.. ska bli kul o se om dom dyker upp någonstans sen..

Då man nu har fastnat i träsket här på forumet och fått lite nya vänner.. så har jag tagit ett steg till nu .. Mitt Stora Växtakvarie är uttömt o tillfixat nu sen ett par veckor tillbaka..

Cyclingen pågår.. "Rena's" största akvarie på 600L står vackert i storarummet nu o väntar tålmodigt på sina kommande invånare.. Akvariet är tänkt att köras mycket enkelt och så tyst som möjligt.. skummare , cirkulation , belysning.. är igång idag med ca 50kg ls + en del revkeramik + någon död sten i botten, ca 15-16 kg korallgrus nyligen ilaggt.

MVH Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hallå Manne !!

Hoppas dina Xenia fraggar dyker upp snart, annars har jag nog mer framöver för mina verkar trivas bra nu !!

Angående ditt 600L projekt så blir det säkert bra, blev lite avis när jag såg det sist.:skrattar:

Letar nu sjäv efter nått 600L eller 720L.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hallå Manne !!

Hoppas dina Xenia fraggar dyker upp snart, annars har jag nog mer framöver för mina verkar trivas bra nu !!

Angående ditt 600L projekt så blir det säkert bra, blev lite avis när jag såg det sist.:skrattar:

Letar nu sjäv efter nått 600L eller 720L.

dom kommer säkert upp någonstans sen... du skulle klippt det akvariet vi såg på annonsen..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Japp, skulle gjort det! men men det kommer fler kar. Har ju ändå inte tid den närmaste månaden ändå att fixa och starta upp nått nytt!!

Jag har precis suttit och vaktat mitt akvarie i kväll igen men inga yngel släppta idag heller från min Bangiie.

Tror den är inne på 27 dagen nu, börtjar bli otålig !!;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

update:

Har igentligen inte hänt så mycket, allt verkar funka hyfsat.. en clowngoby verkar inte må så bra men den lever o äter fortfarande.. har i princip tappat färgen helt.. från röd till vit..

ett litet krig mellan discosrama o håriga rhodactis har inträffat.. vill ha samma plats i akvariet.. verkar som discon vinner faktiskt..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan hämta fler R. indosinensis av mig om de dör.

Har dina blivit lila som de freddi fick? Eller håller de sig bruna med gröna/vita toppar?

Jag räknar med att mycket snart göra en resa till min dotter, finns det fler av R.indosinensisen?

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...