Gå till innehåll

Mannes RSM


_Manne_

Rekommenderade inlägg

  • Svar 1,2k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Det märkliga är att mina bruna blir lila i Freddis kar. Skulle själv vilja att mina var lila.

Tror inte vi har samma ändå.. hehe.. rullar gärna förbi dig en gång om det skulle gå..

några skivisar är inte fel om du har någon vettig sten..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

nytt:

har nu idagarna flyttat min spotted mandarin , han har blivit tunnare o tunnare om underkroppen nu på sistone.. känns som han har ätit "färdigt" i mitt RSM.. den är nu förflyttad till mitt 600L akvarie.. troligtvis i tidigaste laget men han simmar runt o jagar på nya jaktmarker nu.. se om han äter upp sig lite nu.. nu finns det iaf runt 60kg att undersöka på istället för i rsmet runt 20..

fraggat av lite koraller som hoppar över till det stora nu.. så det händer lite i det.. inte bara en stenhög..

mvh Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

senaste:

har nu flyttat över några knappar o skivor till mitt större salt akvarie..

det var lite tätt i RSMet så några knappar tog lite stryk från en svajande litophyton.

ska se om dom kommer igång i det andra nu.. annars funkar rsmet fint, inga krångligheter

förutom att Nitrat ligger strax över 20 konstant sen vi startade det i princip.. var högre precis i början..

Salthinken som kom med i start paketet är nu slut och har fixat hem 'Reef Crystal's salt..

inte hittat det saltet som kom med rsmet någonstans, så vi provar..

Har börjat komma lite "grönt" på vissa stenar nu , ser ut som någon spretig alg av något slag..

har små blad på en stam. om man nu ska kunna förklar hur det ser ut.

mvh Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Tror inte montiporan blir problem för de kräver mindre ljus än "vanliga" stenkoraller. Min ena växer under powercompact-rör.

Är väl samma sak angånede euphyllian, men där saknar jag egen erfarenhet.

Mvh Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snyggt! - En perfekt low-tech burk.

Flakväxande stenisen (montiporan ?) och euphyllian kan dock vara svåra att klara med denna setup, det vore intressant att se om du lyckas, håller tummarna. :)

Tja Patriks , flakisen fick jag som test o se om det går.. se om den förblir ljus i kanterna eller om den dör bort för mig.. förklara gärna vad som kan "fela" så man nu kan passa på att lära sig något.

men euphyllian ? varför skulle inte den klara sig.. nyfiken som en strut här nu.. vill veta..

MVH Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror inte montiporan blir problem för de kräver mindre ljus än "vanliga" stenkoraller. Min ena växer under powercompact-rör.

Är väl samma sak angånede euphyllian, men där saknar jag egen erfarenhet.

Mvh Thomas

Jag skulle hålla koll på den ljus kanten där den växer , försvinner den så gilla den inte läget typ.. kan det stämma ? något du har erfarenhet av ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle hålla koll på den ljus kanten där den växer , försvinner den så gilla den inte läget typ.. kan det stämma ? något du har erfarenhet av ?

Det vita är dess tillväxtzon och precis, gillar den inte läget så växer den inte heller. Det du skulle kunna prova då är att fästa den högre upp på bakgrunden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser snyggt ut som vanligt !!

Gillar Riccordean,är sugen på sådana själv!!!

Bangieerna är coola,lite av mina favoriter, undra om man kan ha 2 par i ett percula 120.

Rickordean är klockren i det lilla akvariet.. lär bli fler om denna inte går o dör typ.. så man tröttnar.. den hade nog vellat ha lite mer ljus men ev så får den flytta upp lite i revet..

ska ha lite koll på den o se hur den trivs..

MVH Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...