Raur Postat 23 december 2007 Författare Postat 23 december 2007 Tedb: Är det något som man vill ha kvar eller är det som med glasrosen att den ska bort för den förstör mer än den tillför? Citera
Tedb Postat 23 december 2007 Postat 23 december 2007 Nej jag gillar dom. Dom kan helt klart föröka sig i snabb takt men är lätta att avlägsna. Jag hade behållt den, iallafall tills den färgat ut. Kan vara en pärla. Citera
Raur Postat 23 december 2007 Författare Postat 23 december 2007 tedb: Ja, jag låter den vara. Hade det varit en glasros (vilket jag iofs inte tyckte det såg ut som trots jag har otränat öga) så hade den rykt med det samma. Men vad trevligt med något att titta på nu innan det är dags för inköp av fisk och grejer OCh tack för så snabb hjälp! Citera
Raur Postat 23 december 2007 Författare Postat 23 december 2007 Nu har jag sett mer spännande. Någon krabba verkar det som, fick bara foton på dennas klo då den puttade undan en liten bit levande sten från sitt "gryt" samt något spännande på stenarna. 1. Krabbklo?2. Korall? Citera
Tedb Postat 23 december 2007 Postat 23 december 2007 Korall 2 är en favites men denna ska du nog inte räkna med att klara tyvärr. Men den bidrar till att karet kommer igång å cyklar genom att kola vippen. Citera
Raur Postat 23 december 2007 Författare Postat 23 december 2007 Tedb: Ja, det sitter en massa sådan korall på mina stenar så vi får se vad det blir av med det Citera
_Manne_ Postat 24 december 2007 Postat 24 december 2007 nu är det väntans tider.. innan du kan gå igång riktigt.. Citera
Raur Postat 24 december 2007 Författare Postat 24 december 2007 nu är det väntans tider.. innan du kan gå igång riktigt.. Precis. Men det är det verkligen värt!Och det är ju faktiskt riktigt spännande att sitta och titta på stenen redan nu och upptäcka en massa kul saker Citera
_Manne_ Postat 24 december 2007 Postat 24 december 2007 kul när man inser att man fått tag på "trevlig" sten som har massor med liv med sig.. Citera
Raur Postat 24 december 2007 Författare Postat 24 december 2007 kul när man inser att man fått tag på "trevlig" sten som har massor med liv med sig..Ja, verkligen!Detta var dessutom belyst sten så det är kanske därför det finns så pass mycket liv i den. Och frakten mellan affären och där jag och sambon bor är ju inte mer än 5 minuter så alltför mycket hann kanske inte dö på vägen heller Jag är väldigt glad iallafall för att det finns saker som lever där Citera
_Manne_ Postat 24 december 2007 Postat 24 december 2007 en kul Start på ditt akvarie.. får hoppas att det fortsätter så. Citera
Raur Postat 24 december 2007 Författare Postat 24 december 2007 en kul Start på ditt akvarie.. får hoppas att det fortsätter så.Jo, jag är ju nybörjare så jag ska nog inte hoppas på alltför smärtfri start Men flyter det på så väl som det gör nu så ser det ju onekligen bra ut.Hoppas att den där krabban kommer fram nån dag så jag kan ta ett riktigt kort på den och kan få den artbestämd Citera
_Manne_ Postat 24 december 2007 Postat 24 december 2007 då får du vara lite envis ett tag för att få idolen på bild.. Citera
Raur Postat 24 december 2007 Författare Postat 24 december 2007 då får du vara lite envis ett tag för att få idolen på bild..haha, jo, jag är ju hemskt nyfiken på vad för krabba det är och hur pass mycket besvär en sådan krabba innebär i ett kar där det ska vara koraller i sedan Citera
Raur Postat 30 december 2007 Författare Postat 30 december 2007 Nu har det dykt upp ännu mer spännande saker Vad det är vet jag såklart inte men jag bifogar en bild och hoppas att någon vänlig själ kan upplysa mig!Det är ganska många av dem, de sitter tillsammans och är ca 5-6mm höga Citera
Raur Postat 30 december 2007 Författare Postat 30 december 2007 Just ja! En bild till!Vad kan det svarta till vänster vara? Den fäller in sig när jag fotade den med blixt så den tyckte nog inte om det Citera
Raur Postat 30 december 2007 Författare Postat 30 december 2007 Här kommer en helbild på karet också Citera
_Manne_ Postat 30 december 2007 Postat 30 december 2007 Just ja! En bild till!Vad kan det svarta till vänster vara? Den fäller in sig när jag fotade den med blixt så den tyckte nog inte om det det bör vara en rörmask... Citera
Raur Postat 5 januari 2008 Författare Postat 5 januari 2008 tre nya bilder Den första är en knapp om jag inte har helt fel för mig (den är ca 10mm hög och ca 4mm i diameter):OCh så ett favites-foto:Och så en turbosnigel Citera
_Manne_ Postat 5 januari 2008 Postat 5 januari 2008 ser ut o kunna bli en fin liten knapp.. fin färg.. Citera
Raur Postat 5 januari 2008 Författare Postat 5 januari 2008 ser ut o kunna bli en fin liten knapp.. fin färg.. Ja, jag hoppas att den kan bli större/föröka sig också Citera
_Manne_ Postat 5 januari 2008 Postat 5 januari 2008 Ja, jag hoppas att den kan bli större/föröka sig också det gör den med all säkerhet.. går knappt att undvika det.. Knappar växer på ganska bra under gynsamma förhållanden.. Citera
Sillen Postat 6 januari 2008 Postat 6 januari 2008 Gillar bilden på knappen, den blir grym när du får fler! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.