Gå till innehåll

Kan detta bli bra tror ni? 180 liters juwel rio-akvarium


Raur

Rekommenderade inlägg

  • Svar 268
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

du kan låta den va . så blir det en del av inredningen , om du inte tycker att den är ful så du inte vill ha den..

Nej, den är fin med sin struktur tycker jag så stör den inte akvariet iom att den är död så kan jag ju behålla den :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tyckte det var riktigt bra skärpa på bilderna. Har gått och kikat på en sån i ett tag nu så det får nog bli en sån...

Ja, fast objektivet som följer med, kommer inte ihåg namnet på det, är inte så jäkla bra. Detta macro-objektivet kostade ett par tusen men är en bra investering tycker jag :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När det blir dags för fisk, vad för fisk kan jag ha i akvriet då förresten?

Clowner är det planerat men hur många clowner ska man ha? 1 eller fler? Kan man blanda olika clownfiskar eller blir de lacka på varandra?

Vad för andra färgglada fiskar kan man ha i ett 180 litersakvarium?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är inte helt lätt att veta vad du vill ha för fisk men här finns en länk till nybörjarfiskar som detta företaget rekomenderar http://www.liveaquaria.com/product/scateg.cfm?pCatId=1926 . Du får kolla själv på de du tycker är intressanta om de passar för ditt kar. Sedan kan du gå in under jämnstora kar här i forumet och se vad de har!

Jag skulle skaffa mig 2 st odlade clowner. Jag skulle inte rekomendera att du hade fler i samma kar även om det kan gå.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ang clowner så skriver många att man ska köra på 2 st.. om inte akvariet är stort nog för fler revir.. men jag har sett ett flertal akvarier där det går ett par clowner till faktiskt.. så jag testade själv men att komplitera mina 2 clowner med yttligare 2 till i mindre storlek.. (detta gjordes igår) , dom gamla bestämde direkt rangordningen.. men det verkar inte finnas något direkt revir i mitt kar.. har ingen anemon till dom häller.. har matat idag med röda plankton och då var båda soterna framme sida vid sida och åt.. så vi får se hur det går..

i mitt rsm går nu runt 10 fiskar.. grön chromis och nemos som simmar lite fri simmande. resten är mer bottenlevande fiskar.. "gobies" sök lite på det så finns det o välja mellan...

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då var första köpta korellen i karet!

Det följde ju med en del knappar och annat kul med den levande stenen jag fick men så i fredags köpte jag mig en Sarcophyton (om jag inte minns helt fel) på Fiske och Fiskar här i Malmö. Den är ca 10x10cm stor :)

Tycker den är hur fint som!

13jankorall08.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En liten varning för six-line wrasse skulle jag säga! De ser snälla ut men de kan muta in revir efter ett tag och bli riktigt elaka (speciellt i mindre kar). De är grymma på att bita fenor på andra fiskar!

Jag hade satsat på gobies eller motsvarande..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...