Gå till innehåll

Kan detta bli bra tror ni? 180 liters juwel rio-akvarium


Raur

Rekommenderade inlägg

  • Svar 268
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

hej... du skrev att det är kamrans förtjänst att dina bilder är så grymt bra... då måste jag ju fråga.. eftersom jag funderar på en ny kamra att ta bilder på fiskarna med.. vilken kamra har du? modell och märke.. mm?

Grattis till fint kar... akta anemonen... du har kanske hört det innan men akta så den inte åker in i dina pumpar...då har du inga fiskar mer..kan inte varnas för mycket för händer det gråter man ett tag efter det...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hej... du skrev att det är kamrans förtjänst att dina bilder är så grymt bra... då måste jag ju fråga.. eftersom jag funderar på en ny kamra att ta bilder på fiskarna med.. vilken kamra har du? modell och märke.. mm?

Grattis till fint kar... akta anemonen... du har kanske hört det innan men akta så den inte åker in i dina pumpar...då har du inga fiskar mer..kan inte varnas för mycket för händer det gråter man ett tag efter det...

Tidigare i tråden:

Canon Eos 350D med macroobjektivet EF-S 60mm 1:2.8 USM

Väldigt värt pengarna får jag säga!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hej... du skrev att det är kamrans förtjänst att dina bilder är så grymt bra... då måste jag ju fråga.. eftersom jag funderar på en ny kamra att ta bilder på fiskarna med.. vilken kamra har du? modell och märke.. mm?

Grattis till fint kar... akta anemonen... du har kanske hört det innan men akta så den inte åker in i dina pumpar...då har du inga fiskar mer..kan inte varnas för mycket för händer det gråter man ett tag efter det...

Mina anemoner har inte rört på sig sen sen de kom i karet. Det var först en anemon och sen delade den sig, nu sitter de tillsammans på samma plats där de alltid suttit men visst har du rätt! Man ska vara försiktig och se till att den inte smulas till gegg eftersom det är, vad jag har läst, extremt giftigt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ted: Jag satte bara för insugen på sidan samt lite av överinningskammen framme till med vanlig koralllim. Går att göra med silikon också men då får det vara då det inte är vatten i karet om jag förstått det rätt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej ted, rampen är köpt av aquastyle och kan regleras så den passar ens akvarium. Det är 4x39 T5 i den. Jag gav ca 1600:- för den.

Skummaren är en tunze doc 9005 och den kostade 2000:-. Det är min första skummare så hur tyst den är jämfört med andra vet jag inte men jag tycker den är tyst.

I Min avrinningsbox har jag strumpa med fosfatremover, strumpa med aktivt kol samt filtervadd som jag byter ut varannan dag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...