crille Postat 16 oktober 2007 Postat 16 oktober 2007 Ja Patrik. jag vill ha källan till:Det första skälet brukar jämföras som att försöka stoppa en vattenmelon i rumpan. quote]Som colorektalkirurg vill jag lova att de är utomordentligt svårt att föra in en vattenmelon via anus;)...dock går en petflaska alldeles utmärkt i de att den har ett mer koniskt utförande.Referens: Dr Roman...som nyligen opererat ut en dito!Men...ursäkta...åter till "topic"patrik missade du detta! Citera
Bioted Marine Postat 16 oktober 2007 Postat 16 oktober 2007 Vad är det exakt som de där källorna stödjer och som säger emot Boomer? (Första länken fungerade förresten inte för mig).Patrik jag gav alla bara lite att läsa eftersom intresset är stort. Allt jag skriver är inte för att motbevisa något. Citera
PatriksS Postat 16 oktober 2007 Postat 16 oktober 2007 Ber om ursäkt för OT, trådarna börjar bli intressanta när man driver iväg på sidospår. Men åter igen - förlåt. Citera
Bioted Marine Postat 16 oktober 2007 Postat 16 oktober 2007 Här har du ännu en trevande version av vad man kan hitta om man letar efter hur zeovit inte fungerar. Den är ungefär lika gammal men du kanske kan hitta nåt som passar ditt sätt att se saker på.http://www.wetwebmedia.com/ca/cav1i3/zeovit/Zeolite_Filters/Zeolite_Filters.htm Citera
PatriksS Postat 16 oktober 2007 Postat 16 oktober 2007 Ted, du har inte orkat gå in på min länk där jag citerade Boomer, eller hur? Om du hade gjort det så skulle du ha sett att just din länkning ovan till Jens Kallmeyers artikel sågas vid fotknölarna av just det jag citerat av Boomer. Här är länken igen:http://thereeftank.com/forums/showthread.php?t=39298&highlight=zeofit&page=11Var och en blir som sagt salig på sin tro, fast jag anser att det finns bättre vetenskapligt grundade belägg för Lasses gamla uttryck: koka soppan på en spik. Citera
Bioted Marine Postat 16 oktober 2007 Postat 16 oktober 2007 Patrik jag har läst Boomers trådinlägg många gånger. Första gången jag läste den när den lades in så svalde jag allt med hull o hår. Har du kikat i zeovitforumets http://www.zeovit.com/forums/forumdisplay.php?f=76där hittar du mycket intressanta artiklar att ögna igenom. Om du läste mitt inlägg så stod det även där att artikeln jag länka till inte beskriver hur det fungerar. Själv har jag enkom goda erfarenheter av att köra enligt ZEOvit metoden. Lasse mej hit o Lasse mej dit. Erfarenhet och resultat är ganska goda spikar att koka på. Citera
Clownen Postat 16 oktober 2007 Postat 16 oktober 2007 Märkligt vad en del har förmåga att få ämnen att spåra ur men det är klart om man tycker trådarna bara blir intressanta när man går in på sidospår så... Själv tycker jag trådar snarare förstörs på detta sätt men, men. Det finns flera trådar som handlar om zeovit, varför inte visa lite respekt och föra den här diskussionen i någon av de trådarna istället?För er som var intresserade av det som ämnet handlade om innan det spårade ur så har Ramq startat en ny tråd:https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=19245 Citera
Bioted Marine Postat 16 oktober 2007 Postat 16 oktober 2007 Sanningen är att jag faktiskt försöker begränsa mitt skrivande men ibland måste man. Citera
PatriksS Postat 16 oktober 2007 Postat 16 oktober 2007 Peter och Ted - jag älskar er också och jag tycker att vi alla behöver en björnkram! Citera
BroderIsak Postat 16 oktober 2007 Författare Postat 16 oktober 2007 Zeospur 2!!!! Tror jag denna tråd handlade om ????? Citera
ramq Postat 16 oktober 2007 Postat 16 oktober 2007 Ska vi vara petiga så tror jag det handlade om Norbergs burk + ZEOspur, alltså inte produkten i ren allmänhet. Där finns en annan tråd jag startade just för att få vädra fritt... utan inblandning av zeoliter och annat. Citera
Norberg Postat 16 oktober 2007 Postat 16 oktober 2007 Och jag som inte ens har fått vatten i mitt akvarium ännu! Citera
Sillen Postat 16 oktober 2007 Postat 16 oktober 2007 Och jag som inte ens har fått vatten i mitt akvarium ännu!Jag ska till Linköping i nästa vecka så jag kan ta med en dunk så du har vatten i alla fall för det ska inte vara vatten som är den begränsande faktorn för ditt projekt! Citera
crille Postat 16 oktober 2007 Postat 16 oktober 2007 jag tror du har nåt spännande projekt på gång norberg:cool: Citera
Norberg Postat 16 oktober 2007 Postat 16 oktober 2007 Ja ni flickor och pojkar, spännande saker kanske är på g!Man vet ju aldrig vad tomten kan komma med i tid och otid. Citera
BroderIsak Postat 16 oktober 2007 Författare Postat 16 oktober 2007 Ja ni flickor och pojkar, spännande saker kanske är på g!Man vet ju aldrig vad tomten kan komma med i tid och otid. Jag vet vad tomten kommer!!!Ses vi på lördag eller? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.