Laggeman Postat 29 mars 2008 Författare Postat 29 mars 2008 Det får bli i morgon, nu har ljuset släckts. Däremot kommer bilden på räkan som sitter på min blå Linckia som utlovat.Jag har även roat mig med att filma lite i karet idag, och under kvällen spottat och över Pinnacle som inte gjort som jag velat, men när jag får till den så kommer det upp här också.
Sillen Postat 30 mars 2008 Postat 30 mars 2008 Gillar första bilden på Hareklinräkan. Är dock lite nyfiken på om den gör illa sjöstjärnan eller om den bara plockar på den?
Norberg Postat 30 mars 2008 Postat 30 mars 2008 Kul att du fått tag i Amphiprion latezonatus! Mycket spännande clowner måste jag säga! Dem måste du berätta mer om och lägga ut lite bilder på.
adddo Postat 30 mars 2008 Postat 30 mars 2008 Gillar första bilden på Hareklinräkan. Är dock lite nyfiken på om den gör illa sjöstjärnan eller om den bara plockar på den?Harlekinräkor lever uteslutande på att äta sjöstjärnor.
Sillen Postat 30 mars 2008 Postat 30 mars 2008 Jag visste att de var bra för att hålla antalet små sjöstjärnor begränsat men visste inte om de gav sig på så pass stora. Har inte vågat skaffa mig själv då jag har sandvändande sjöstjärnor!
havre Postat 30 mars 2008 Postat 30 mars 2008 Jag tror att harlequin räkan inte äter mer än stjärnan klarar av, dvs räkan äter en arm i taget och låter stjärnan regenerera de övriga.
Vargklo Postat 30 mars 2008 Postat 30 mars 2008 Länken till den pastellgröna wrassen ser intressant ut. Vore kul att se en bild på den i ditt kar!
crille Postat 30 mars 2008 Postat 30 mars 2008 den wrassen har jag, tyvärr tappar den lite färg när den blir större.väldigt snäll mot andra fiskar,söker föda i sanden.
_Manne_ Postat 30 mars 2008 Postat 30 mars 2008 Nu vill vi ha lite bilder lagge.! vet att du har en duglig kamera för detta..
Laggeman Postat 31 mars 2008 Författare Postat 31 mars 2008 Tack allesamman! Fler bilder kommer upp när jag har tid att mecka där hemma, ikväll ska vi på hundkurs, så jag får se om jag hinner med det idag.Jag kan ju tillägga att räkan nu har mumsat på en av armarna på min Linckia. Det såg ut lite som om den tagit munsbitar på två ställen, och min kära sambo frågade varför jag köpt djur som äter upp mina andra djur. Tja, vad ska man säga? Att det är naturligt? Jag hoppas bara att min sjöstjärna klarar sig. Det skulle vara tråkigt om den gick bort.
Laggeman Postat 1 april 2008 Författare Postat 1 april 2008 Idag har jag varit på hugget med kameran, och faktiskt redan igår kväll när vi kom hem och karet var i full belysning, så fick jag se min Linckia uppe på den levande stenen, med fyra armar, den femte avklippt inne en liten bit ifrån kroppen. Min andra nya räka var också framme så det blev två bilder på dem innan ljuset släcktes:
Laggeman Postat 1 april 2008 Författare Postat 1 april 2008 Jag fortsätter med lite bilder från idag också.1: Tanken från sidan.2: En av mina Kardinalfiskar.3: Min Biclor Blennie på utkik.4: En av flera skivisar på en sten som följt med i ett par år. Den första ensamma var ca 25mm i diameter när jag fick den, idag är den största dryga 12cm i diameter. 5: En skivanemon jag fick på senaste saltträffen hemma hos "Minerva".6: Min gorgonia som växer och frodas, en fragg som växt med 50% sedan jag fick den på förr-förra saltträffen hos Anders i Ystad.7: Anders bytte bort sin Salarias på samma träff, och den är fortfarande lika hungrig nu som då. 8: Min gröna gylta på bild. Ingen vardaglig företeelse då den oftast skyr mig när jag kommer med kameran.9: En bild på min lika skygga Gul-fenade damsell.10: Min Z. Scopas.
Freddi Postat 1 april 2008 Postat 1 april 2008 Snygga bilder, och karet ser ju fint ut !!Och jodå salarisen ser lika hungrig ut nu som hemma hos Anders !!
Jaken Postat 1 april 2008 Postat 1 april 2008 Är det bara jag eller ser din Scopas inte lite konstig/annorlunda ut?
Norberg Postat 2 april 2008 Postat 2 april 2008 Hallå där nu har du fuskat med fotograferingen!! Nu har du ju lagt upp bilder på allt utom det häftigaste du har i karet! Dags för lite bilder på clownerna!!
Laggeman Postat 2 april 2008 Författare Postat 2 april 2008 Snygga bilder, och karet ser ju fint ut !!Och jodå salarisen ser lika hungrig ut nu som hemma hos Anders !!Tack Freddi! Är det bara jag eller ser din Scopas inte lite konstig/annorlunda ut?Den ändrar färg ibland lite efter humöret, det kanske är det du menar?fint !Älskar bilden på salarisen-Tummen uppTack!Hallå där nu har du fuskat med fotograferingen!! Nu har du ju lagt upp bilder på allt utom det häftigaste du har i karet! Dags för lite bilder på clownerna!!Hehe, stämmer, ser det nu, jag får återkomma med ett par bilder till då. Snyggt!Tack!
Wiking Postat 2 april 2008 Postat 2 april 2008 Angående scopas'en. Stefan Molin lärde mig när han var hemma för någon vecka sedan att en scopas gör sig bäst genom ett förstoringsglas, och han har rätt. Alla de små prickarna (pärlorna/stjärnorna) på kroppen är helt fantastiska på nära håll.
Laggeman Postat 3 april 2008 Författare Postat 3 april 2008 Angående scopas'en. Stefan Molin lärde mig när han var hemma för någon vecka sedan att en scopas gör sig bäst genom ett förstoringsglas, och han har rätt. Alla de små prickarna (pärlorna/stjärnorna) på kroppen är helt fantastiska på nära håll.Håller med där, den må vara brun och grå, men den har ett fantastiskt mönster!Ahhh, snygga bilder! Tack Calle.
Rekommenderade inlägg