Gå till innehåll

Jurgonh som inte kan låta bli saltet :P


Jurgonh

Rekommenderade inlägg

  • Svar 83
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Sen funderar jag... i filtersystemet finns både keramikmakaroner och massa filtersvamp och sådant...

i mitt förra kar så fick jag väldigt bra erfarenhet av Nollnitrat, så kan det vara en ide att slita ut kiremikmararonerna och lägga i en strumpa med nollnitrat och ev. rowaphos i det hela?

Vad tror ni om detta? det jag vidare funderar på är att själva orginal"strumpan" är ju ganska stor och kanske inte ryms inne i filtersystemet... det står också att man inte får ta ut det ur orginalbehållaren.. men hur viktigt är detta? borde man inte kunna ta hälften av zeoliten och lägga i en vanlig nylonstrumpa typ och lägga in i filterbehållare? eller?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Instämmer med Jaken - och det gamla rådet gäller - Vänta och ta en Cola :)

MVH lasse

Jag har inte så mycket annat val just nu.. bara vänta på att få hem karet om det går att lösa.. annars får jag söka vidare =)

Det är alltså mrlucifer som skrivit här som jag skall köpa av var tanken.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ta ett glas vatten så får du mer pengar till akvariet!

Jag tillhör de som tycker att man ska vara försiktig med beg LS. Den kan vara hur bra som helst men man bör ha lite koll på den som säljer varför den personen säljer. lägger han ner pga flytt eller pga problem med karet. Nu är det inte säkert det är problem bara för att man säljer.

Jag har köpt beg LS själv och fått bra sten men vad vet du om den?

EDIT! Glömde det viktigaste! Välkommen åter!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ta ett glas vatten så får du mer pengar till akvariet!

Jag tillhör de som tycker att man ska vara försiktig med beg LS. Den kan vara hur bra som helst men man bör ha lite koll på den som säljer varför den personen säljer. lägger han ner pga flytt eller pga problem med karet. Nu är det inte säkert det är problem bara för att man säljer.

Jag har köpt beg LS själv och fått bra sten men vad vet du om den?

EDIT! Glömde det viktigaste! Välkommen åter!

Han säljer för att uppgradera.. enligt honom så är det jättefin sten, ca ett halvår gammal, men att han inte har möjlighet att förvara den till han fått igång nya burken så därför säljer han med det istället för att spara den.. ´men man kan ju aldrig vara säker.. jag kommer ju lukta och titta på hur den ser ut innan jag slungar i det.. verkar den inte fräsch så går det ju alltid att köpa ny sten.. ändå bra pris på karet.... =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänkte tigga ihop akvarievatten av lokala akvarister så att jag påskyndar uppstarten och så kommer jag beställa en osmos direkt också..

skoj att du kommer igen me saltet så vi blir några fler!!

vatten kan du få komma o hämta här när du är på g (bor vid olles på böleäng)

LS sålde jag just 15kg av annars hade du ju haft en del klar där hehe men du kankse vill köpa ny direkt.

en kille i holmsund kanske ska sälja sitt kar (jörgens gammla) då han kanske ska flytta söreut o plugga, det kanske kan vara nått annars...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

skoj att du kommer igen me saltet så vi blir några fler!!

vatten kan du få komma o hämta här när du är på g (bor vid olles på böleäng)

LS sålde jag just 15kg av annars hade du ju haft en del klar där hehe men du kankse vill köpa ny direkt.

en kille i holmsund kanske ska sälja sitt kar (jörgens gammla) då han kanske ska flytta söreut o plugga, det kanske kan vara nått annars...

Ahh tusen tack för erbjudandet.. =)

Vad var det för storlek på karet?

Visst är du förresten Johnny J som gick på Tegs Central?

Du gav mig smeknamnet Elvis, om du kommer ihåg :P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ahh tusen tack för erbjudandet.. =)

Vad var det för storlek på karet?

Visst är du förresten Johnny J som gick på Tegs Central?

Du gav mig smeknamnet Elvis, om du kommer ihåg :P

inga problem, bara att höra av dig när det är på g och om du behöver hjälp me nått annat!

hmmm är det inte kring 400 + sump på 120 nånstans, är osäker men de ligger där nånstans i storlek iaf men inget är 100 än då han inte vet hur det blir me skolan än.

annars så är det ju ett komplett kar men sånt kan man ju gå in närmre på OM det blir aktuelt ananrs har kanske jörgen nått beg kar inne fullt utrustat om du kollar me honom.

japp det är jag, känner igen dig men det där me elvis kommer jag inte ihåg som så mycke anant på den tiden :/

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...