thore kjellberg Postat 15 februari 2008 Dela Postat 15 februari 2008 iNGEMARkommer du inte ihåg Larsson med hela akvariet fullt av caulerpa? Kjell Robsam kanske kommer ihåg...... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Karoline Postat 15 februari 2008 Författare Dela Postat 15 februari 2008 Blev ni förargade så tar jag bort mitt inlägg. Jag tyckte intervjun var mycket bra, perfekt reklam för hobbyn. Jag var inte medlem i Skövde på 70-talet. Men slutet på 70-talet, början 80-talet så startade vi en Saltvattensförening i Skövde. Några år in på 80-talet så gick vi ihop med Skövdes Akvarieförening, mycket av praktiska skäl. I samma veva startade vi Saltvattensforum, en Nordisk förening för saltvattensakvarister.Jag minns ingen Tor Larsson, men det beror antagligen mer på mitt dåliga minne än något annat.Nej Ingemar, vi blev inte förargade av ditt inlägg Det var faktiskt kul att någon såg artikeln.Så det får gärna ligga kvar. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 15 februari 2008 Dela Postat 15 februari 2008 iNGEMARkommer du inte ihåg Larsson med hela akvariet fullt av caulerpa? Kjell Robsam kanske kommer ihåg......Tjena Thore, Du och jag har inte pratats vid sedan slutet av 80-talet. När våra telefon kvällar upphörde så måste Televerkets vinst sjunkit dramatiskt.Jag tror du blandar ihop Larsson med Larsson. Vår Larsson hette ju Anders. Vårt eget Kemi snille med tillgång till ett proffs labb. Jag tappade kontakten med Anders för ca 10 år sedan.Bor du kvar i samma hus, med samma inbyggda akvarium, och är din genomsnittsfart fortfarande 160 km/tim ute på vägarna? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Karoline Postat 15 februari 2008 Författare Dela Postat 15 februari 2008 iNGEMARkommer du inte ihåg Larsson med hela akvariet fullt av caulerpa? Kjell Robsam kanske kommer ihåg......*skratt*Då kanske vårat kar väckte gamla minnen för honom, fast han nämnde inget Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Karoline Postat 15 februari 2008 Författare Dela Postat 15 februari 2008 Här kommer artikeln från den andra tidningen från 14 januari Vi väntar på att någon ringer om mars månads framsida Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 15 februari 2008 Dela Postat 15 februari 2008 Tur att våren närmar sig. Hörde på nyheterna idag att Tranorna börjar gå ned för landning. Ett snabbt oljebyte och ner cabbning, sedan får ni sätta på kaffet! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Karoline Postat 15 februari 2008 Författare Dela Postat 15 februari 2008 Tur att våren närmar sig. Hörde på nyheterna idag att Tranorna börjar gå ned för landning. Ett snabbt oljebyte och ner cabbning, sedan får ni sätta på kaffet!Låter perfekt! Ska bli kul att se eran pärla. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 15 februari 2008 Dela Postat 15 februari 2008 Va najas! Skicka gärna artiklarna till mig, skulle vara kul att läsa. Bra reklam för salthobbyn! bjarne@comhem.se Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
BroderIsak Postat 16 februari 2008 Dela Postat 16 februari 2008 Det måste va jobbigt för Anders nu och åka till ICA när han nu har blivit en sån kändis...glöm inte tuschpennan.!Rolig läsning iallafall. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Karoline Postat 16 februari 2008 Författare Dela Postat 16 februari 2008 Va najas! Skicka gärna artiklarna till mig, skulle vara kul att läsa. Bra reklam för salthobbyn! bjarne@comhem.seFråga Wiking om den artikeln som han har som pdf. Den andra ska vi fixa om i helgen till nåt läsbart, skickar den när den är klar. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Karoline Postat 16 februari 2008 Författare Dela Postat 16 februari 2008 Det måste va jobbigt för Anders nu och åka till ICA när han nu har blivit en sån kändis...glöm inte tuschpennan.!Rolig läsning iallafall.Pensionärerna är som galna nu när Anders kommer. Solbrillor och toppluva är ett måste Vi hade en som ringde igår bara hux flux och ville sälja på oss ett terrarie efter att hon läst om oss i tidningen (vad ska vi med det till?). Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
salar Postat 16 februari 2008 Dela Postat 16 februari 2008 Har BERT KARLSSON något med lanseringen av er 2?Patrik Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Karoline Postat 16 februari 2008 Författare Dela Postat 16 februari 2008 Har BERT KARLSSON något med lanseringen av er 2?PatrikHur kom du på det? Vi gick in till Bert och sa, gör oss kända.Vem vill vara anonym akvarist??*EDIT* Vi hoppas han ger oss ett eget TV-program snart... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
BroderIsak Postat 16 februari 2008 Dela Postat 16 februari 2008 Pensionärerna är som galna nu när Anders kommer. Solbrillor och toppluva är ett måste Vi hade en som ringde igår bara hux flux och ville sälja på oss ett terrarie efter att hon läst om oss i tidningen (vad ska vi med det till?).Du ser, Famous statusen har redan börjat betala sig.*skratt* Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Karoline Postat 17 februari 2008 Författare Dela Postat 17 februari 2008 04:49 snart dags för indroppnig.Kom nyss hem efter en mycket trevlig kväll med Irene. Det tar på krafterna att sitta i en bil 8h på en och samma dag.Skriver mer imorgon. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jimmy Postat 17 februari 2008 Dela Postat 17 februari 2008 spännande vi vill gärna ha bilder när ni orkar Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Karoline Postat 17 februari 2008 Författare Dela Postat 17 februari 2008 Hej här kommer lite bilder från akvariummet på 20 liter.4 st Hippocampus zosterae Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
idaida Postat 17 februari 2008 Dela Postat 17 februari 2008 Vackert!! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Clownen Postat 17 februari 2008 Dela Postat 17 februari 2008 Mucho söta! Det är bara levande föda som gäller med dvärgarna va, hur stora är de? De kan vara bra kandidater att börja uppfödningen med, lycka till. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 17 februari 2008 Dela Postat 17 februari 2008 Mycket söta hästar lycka till med dessa. Är det nån special växt du har i detta spec akvarie(Plastus sjohestus vaxtus) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Karoline Postat 17 februari 2008 Författare Dela Postat 17 februari 2008 Vackert!!Tackar Mucho söta! Det är bara levande föda som gäller med dvärgarna va, hur stora är de? De kan vara bra kandidater att börja uppfödningen med, lycka till.Ja dom är verkligen supersöta och jätte små.Totalt så är dom 2,5 cm, men kroppen är bara ca 1 cm.Ja nu är det artemiakläckning varje dag som gäller, dom äter som små grisar Vi hoppas på att det inte bara är honor, ganska svårt att se skillnaderna.Mycket söta hästar lycka till med dessa. Är det nån special växt du har i detta spec akvarie(Plastus sjohestus vaxtus) Tack! Japp, just den växten är det vi har, tillsammans med plastus glasfibrus stenus Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 17 februari 2008 Dela Postat 17 februari 2008 Så alldeles underbart söta de är! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Karoline Postat 17 februari 2008 Författare Dela Postat 17 februari 2008 Så alldeles underbart söta de är! De är helt otroliga Vi trodde aldrig vi skulle få uppleva detta Kolla här bara hur små de är mot Karolines tumme: Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Minerva Postat 17 februari 2008 Dela Postat 17 februari 2008 såååå söta Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Karoline Postat 17 februari 2008 Författare Dela Postat 17 februari 2008 De här koppades också in igår och bor just nu i det stora karet med våra reidi.4 st Hippocampus barbouri.En art som vi letat efter sedan vi startade med hästar. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg