Gå till innehåll

1200 liters Sjöhästakvarium


Karoline

Rekommenderade inlägg

  • Svar 194
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Blev ni förargade så tar jag bort mitt inlägg. Jag tyckte intervjun var mycket bra, perfekt reklam för hobbyn.

Jag var inte medlem i Skövde på 70-talet. Men slutet på 70-talet, början 80-talet så startade vi en Saltvattensförening i Skövde. Några år in på 80-talet så gick vi ihop med Skövdes Akvarieförening, mycket av praktiska skäl. I samma veva startade vi Saltvattensforum, en Nordisk förening för saltvattensakvarister.

Jag minns ingen Tor Larsson, men det beror antagligen mer på mitt dåliga minne än något annat.

Nej Ingemar, vi blev inte förargade av ditt inlägg :)

Det var faktiskt kul att någon såg artikeln.

Så det får gärna ligga kvar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

iNGEMAR

kommer du inte ihåg Larsson med hela akvariet fullt av caulerpa? Kjell Robsam kanske kommer ihåg......

Tjena Thore, Du och jag har inte pratats vid sedan slutet av 80-talet. När våra telefon kvällar upphörde så måste Televerkets vinst sjunkit dramatiskt.smiley1.gif

Jag tror du blandar ihop Larsson med Larsson. Vår Larsson hette ju Anders. Vårt eget Kemi snille med tillgång till ett proffs labb. Jag tappade kontakten med Anders för ca 10 år sedan.

Bor du kvar i samma hus, med samma inbyggda akvarium, och är din genomsnittsfart fortfarande 160 km/tim ute på vägarna?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det måste va jobbigt för Anders nu och åka till ICA när han nu har blivit en sån kändis...glöm inte tuschpennan.!

Rolig läsning iallafall.

Pensionärerna är som galna nu när Anders kommer. Solbrillor och toppluva är ett måste ;)

Vi hade en som ringde igår bara hux flux och ville sälja på oss ett terrarie efter att hon läst om oss i tidningen (vad ska vi med det till?).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Pensionärerna är som galna nu när Anders kommer. Solbrillor och toppluva är ett måste ;)

Vi hade en som ringde igår bara hux flux och ville sälja på oss ett terrarie efter att hon läst om oss i tidningen (vad ska vi med det till?).

Du ser, Famous statusen har redan börjat betala sig.*skratt*

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vackert!!

Tackar :)

Mucho söta!

Det är bara levande föda som gäller med dvärgarna va, hur stora är de? De kan vara bra kandidater att börja uppfödningen med, lycka till.

Ja dom är verkligen supersöta och jätte små.

Totalt så är dom 2,5 cm, men kroppen är bara ca 1 cm.

Ja nu är det artemiakläckning varje dag som gäller, dom äter som små grisar :)

Vi hoppas på att det inte bara är honor, ganska svårt att se skillnaderna.

Mycket söta hästar lycka till med dessa. Är det nån special växt du har i detta spec akvarie

(Plastus sjohestus vaxtus) ;)

Tack! :)

Japp, just den växten är det vi har, tillsammans med plastus glasfibrus stenus ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...