Gå till innehåll

någon som vet om erimitkräftor äter turbosniglar?


Jenn

Rekommenderade inlägg

Hej! någon som vet om erimitkräftor äter turbosniglar? Har 4 erimiter och inga sniglar kvar. Äter erimterna sniglarna? Har hittat samtliga utanför skalet. Dra erimeterna ut dom i jakt på större skal (finns lösa tomma något större skal i akvariet redan)eller är dom hungriga? Eller har sniglarna dött och "ramlat" ur skalet? Erimterna får shrimpstick i gång om dagen. Någon som vet? Tacksam för svar!

Hälsningar Jennifer

Förlåt.. kanske skulle lagt frågan i en annan tråd istället... Är hur som helst väldigt ny här. Man lär sig av sina misstag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror det är eremiterna. Har man eremiter är det bra att ha lite tomma snäckskal som är något större än de som eremiterna har just nu. Detta minskar risken för vräkning!

Jag har flyttat tråden! Du ska vara välkommen hit och hoppas du ska trivas!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

usch, vilken ågren jag får. Tänk om det var därför dom dog!!!! Hur lång tid tar det att lufta ur snigeln? Så jag inte gör om misstaget. Det var inte någon i butiken som sa nåt fast jag sa att jag är helt grön på detta.Tråkigt, stackars sniglar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

usch, vilken ågren jag får. Tänk om det var därför dom dog!!!! Hur lång tid tar det att lufta ur snigeln? Så jag inte gör om misstaget. Det var inte någon i butiken som sa nåt fast jag sa att jag är helt grön på detta.Tråkigt, stackars sniglar.

Du behöver inte ligga sömnlös. Det tidigare tipset om att vända dom upp och ner har jag aldrig hört förut och aldrig heller sett någon som tillämpar den. Även om jag måste erkänna att luftficka i skalet låter ganska bra. Antagligen dog de av någon annan anledning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har aldrig vänt på någon snigel för att släppa ut någon luft när jag lagt ner dem (och då har jag under det senaste åren lagt ner åtskilliga sniglar) så du behöver nog inte vara så orolig för att det orsakat dina dödsfall Jem. Samma gäller inkoppningen - jag har gjort på bägge sätten (väldigt långsamt och normal koppning) - samma där - ingen skillnad. Ibland dör sniglarna utan synbar anledning och ibland överlever de (utan anledning då också kanske :))

En luftficka skulle sätta sig högst upp i skalet och det skulle inte vända snigeln enligt alla av mig kända naturlagar.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...