Gå till innehåll

rädda kirurger


lightshinw

Rekommenderade inlägg

Lugn, det fixar sig. Fiskar har inte som många tror ett kort minne, dom lär sig känna igen människor och skilja på vem som är "husse och matte" och vem som är främmande.

Just nu är du främmande för dom.

Ett knep är att försöka ha ljus i rummet så dom lättare kan känna igen ditt ansiktsdrag. Se också till att när det är matdags försöka sitta och titta några minuter så dom kan förena "matdags" med din närvaro som en trygg tillställning.

Får du besök, ofta när det är flera personer, då kan dom bli skygga igen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Alla utom mina tryckare var blyga i början, det är som Ramq skriver de lär sig att känna igen dig med tiden. Nu räcker det med att jag går förbi så står ett stim med fiskar och kollar om jag ska mata dem. numera är de heller inte rädda när jag stoppar ned händerna och styr i tanken.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Jimmy

de låter ganska normalt..åtminstone i början kan många fiskar bete sej väldigt underligt, rädda o nervösa...o kirurger verkar nästan vara värst...men efter ngr veckor brukar de beteendet försvinna. bara dom verkar pigga, snabba rörelser etc, så är de förmodligen lugnt.

Mvh

Jonas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...