Gå till innehåll

Korallbilder från Thailandsresa


Ted Camenius

Rekommenderade inlägg

Lägger upp de bilder jag tagit när jag snorklade i Thailand.

Tyvärr kom jag inte ut o kunde dyka el snorkla på så långt från land då vi hade lillgrabben med oss, men dessa bilder är tagna vid lokala smårev runt Krabi. Korallerna är ialf av en annan storlek en vad som växer i mitt akvarium.

Korten är tagna med engångskamera så kvaliten o färgerna är inte de bästa, men bättre än inget.

post-2348-14468914716011_thumb.jpg

post-2348-14468914716116_thumb.jpg

post-2348-1446891471621_thumb.jpg

post-2348-14468914716297_thumb.jpg

post-2348-14468914716413_thumb.jpg

post-2348-14468914716512_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

man blir ju bara så sugen! Var någonstans var det? Jag var vid Ao Nang för något år sedan, kommer ihåg att där finns ganska bra snorkling, direkt vid standen på små-öarna precis vid kusten. Så gott det hade varit med några veckors plaskande!

Vi var både i Koh Lanta och Ao Nang, bilderna är från de små öarna Poda och Chicken Island utanför Ao Nang. De "flakväxande" på de första bilderna är från Phranang beach och var ca 1m breda.

Jag har en rulle till som inte är framkallad, lägger upp dem senare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Chicken Island var vi ganska mycket på (har jag för mig), där fanns mycket att titta på om man bara tog sig förbi de hundratals (eller kanske tusentals) sjöborrarna som fanns mellan stranden och avsatsen där det fanns massvis med koraller och fisk... Vattnet var inte djupt det kändes som man skulle bli nåldyna :)

Ah goda minnen, tyckte Ao-Nang var riktigt bra, lite lugnt med ute-livet kanske, men var ju där med familjen så det störde inte.

Poda kommer jag inte direkt ihåg, men var nog där med.... Vi åkte på snorkeltur i närheten också, särskillt ett ställe var riktigt bra, men kommer inte ihåg vad det hette.... Såg en gigantisk A. Lineatus där, mäktigt!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...