Gå till innehåll

Snäll och lugn stimfisk? Förslag tack!


xxxperxxx

Rekommenderade inlägg

Vi har percula och occelaris clowner, Av kardinalfiskar har vi banggai och leptacanthus. Vi har ett antal blennider och smågyltor. Vanligaste är väl Excenius bicolor och Pseudocheilinus hexataenia.

Sedan finns ett antal smörbultar (Gobies på amerikanska) Amblygobius rainfordi tycker jag är jättefin men det finns många andra. Kanske skall man pröva en med symbiosräka.

Man kan ju i och för sig skippa fiskarna och satsa på räkor i stället. De är framme på ett helt annat sätt i ett fisktomt kar och en hel del arter kan man mixa. Släktet Stenopus kanske är litet tveksamt men annars tror jag de flesta går att blanda.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, ursäkta en amatör, men vad är RSM?

Tror jag ska slå till på ett gäng N. magnefica eller A. leptacanthus då. Fina fiskar bägge två även om kardinalerna påminner lite för mkt om sötvatten ;-P.

Har ni annars några tips på riktigt snälla dvärgkejsare (antar att det iofs skiljer från fisk till fisk, men ändå)? Funderar lite på en C. potteri eller två (om man kan fixa par vill säga).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, ursäkta en amatör, men vad är RSM?

Tror jag ska slå till på ett gäng N. magnefica eller A. leptacanthus då. Fina fiskar bägge två även om kardinalerna påminner lite för mkt om sötvatten ;-P.

Har ni annars några tips på riktigt snälla dvärgkejsare (antar att det iofs skiljer från fisk till fisk, men ändå)? Funderar lite på en C. potteri eller två (om man kan fixa par vill säga).

Tänk bara på att magnifican kan vara ganska hoppig... jag har en kvar av två, fast nu var det iofs länge sen jag hörde den skvalpa, det var mest i början som de försökte hoppa ur akvariet så fort det släcktes eller något hände utanför. Spralliga kamikazefiskar... men fina.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...