Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Om det är någon i stockholmstrakten som har vägarna förbi triton på vägen till uppsala så får den gärna plocka upp en pepparmintsräka åt mig.

• Svar 57
  • Visningar 5,5k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat

Jag kommer gärna med förbi. Jag är ganska ny i branchen så höra lite erfarenheter skulle inte va helt fel. och e de någon som har nått litet att sälja eller skänka så e allt välkommet som man kan stoppa i karet :)

/Andreas

Postat
Jag kommer gärna med förbi. Jag är ganska ny i branchen så höra lite erfarenheter skulle inte va helt fel. och e de någon som har nått litet att sälja eller skänka så e allt välkommet som man kan stoppa i karet :)

/Andreas

Samma här, jag fraggar gärna av någon fin euphyllia om någon har.

Postat

Ska försöka få med lite småfrggar, lovar dock inte. Pga att jag inte vil störa clownerna med sina ägg för mycket.

/ Hälsningar Pär

Postat

ja fast ni vet säkeligen mer än va jag gör hehe men det kommer bli kanon kul :) hoppas man är sig något

Postat

Jag har en kännsla av att jag kommer få jobba över i morgon :( så jag får nog tyvärr avböjja.

Postat
  • Författare

Okidoki - de som hört av sig om idag är 9 pers; men andra får så klart komma förbi till vår lilla lägenhet - ju fler desto roligare! Mattias Westermark, Täljstensvägen 14 A, 018-262210 som sagt.

Trilobite

Illustratören

Halogen

Bläckis

Wassberg

Havre

GustavF

Teggner

Turboadde

Postat

Om någon med hydrometer vill stämma av den mot en refraktometer så kan jag ta med min. Har någon annan refraktometer? Skulle vara kul att kolla om de visar samma.

Postat

Blev fast på jobbet på grund av ett mobbningsfall så kommer inte hinna komma denna gång :(

Mvh Thomas

Postat
  • Författare

Tack för titten allihopa - Bläckis tog min snygga sarcophyton på sten och jag slängde på han lite sinularia och min mobbade clown - skönt att få lite husfrid i karet! Jag försökte också fragga min rosa hammarkorall med en hovtång (kunde gått bättre), hoppas den klarar sig! Vi var väl säkert en 7-8 pers totalt.

Skoj att få feedback på karet och kul att träffa andra entusiaster tycker jag! Katterna var ovanligt sociala dessutom, i vanliga fall sticker de när det blir för mycket folk.

Postat

Låter som att ni haft trevligt!, ingen som tog lite bilder som kan lägga upp?

Postat

Tack så mycket Mattias. Jättetrevligt att du ställde upp. Hoppas Zoanthiderna tar sig. Tyvärr var jag oförskämd och prövade inte sconesen... kom precis ifrån middagen och var fulltankad.

Hoppas Pär (Halogen) fick med några av oss på kort så man kan få namn på alla ansikten igen. Tror dock jag kommer ihåg alla.

Postat

Hej,

Här kommer bilderna....dom får tala för sig själva. Trevligt initativ, tack för titten Mattias!

post-1718-14468914781511_thumb.jpg

post-1718-14468914781582_thumb.jpg

post-1718-14468914781649_thumb.jpg

post-1718-14468914781714_thumb.jpg

post-1718-14468914781785_thumb.jpg

post-1718-14468914781863_thumb.jpg

Postat

Synd att man missade!

Vilken inlevelse i bilden Mattias, vilken dramatik. Är de gammelgäddans storlek du talar om;)

När blir nästa träff då? Kan vi inte försöka planera in en trip till Triton i samband med en träff? Januari kanske?

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.