Gå till innehåll

Zeostart2


acuario

Rekommenderade inlägg

Måste nog erkänna att jag är lurad ;):skrattar: (Inte av Ted bäst att förtydliga) pohl skrattar nog gott varje dag han går till banken. Jag har nu provsmakat zeostart 2 och det smakar ättika som är lite sötad, zeostart passar nog utmärkat att lägga in gurka med också ;). Jag har ättiksprit och jag spädde den lite tills jag fick samma syrlighet sen tog jag lite socker och fick utan att lägga ner en massa tid ungerfär samma smak på lösningarna. vilket socker han använder vet jag inte med glukos kan vara en idé eller kanske druvsocker eller helt enkelt vanligt socker. Ni som har detta medel provsmaka en droppe på tungan. 520:- för 500ml ättika med socker!! Nu har jag ju denna flaska och den ska jag använd men sen blir det nog en egen blandning eller vodka igen. Jag kommer dock att använda en hel del av han preparat och köra zeovitmetoden men bara med den skillnaden att jag kör utan zeostart2.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 52
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Det blir ju ett skapligt pris på ättiksprit per liter.

Dina övertygande argument om vodka i andra trådar har fått mig att köra vodka i över 3 veckor nu. Blir resultat lika bra i fortsättningen så lär jag hålla på länge.

Hur länge har du kört med vodka?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det blir ju ett skapligt pris på ättiksprit per liter.

Dina övertygande argument om vodka i andra trådar har fått mig att köra vodka i över 3 veckor nu. Blir resultat lika bra i fortsättningen så lär jag hålla på länge.

Hur länge har du kört med vodka?

I ca 3 år har jag kört vodka. nu blir det zeostart i ca 15-16 månader

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

vad mer skulle det vara i förutom socker och ättika och vatten, det kan ju kanske finnas några droppar vinäger också, jag vet inte men eftersom jag tydligen är den enda som använt mina smaklökar så vet jag mest just nu om denna produkt. Detta är ju en kolkälla precis som vodka eller för den del socker som funkar också. Jag kan ju inte säga att den inte innehåller mer ämnen men smaka ni också och bilda er en egen uppfattning så kan vi kanske avslöja hemligheten. Jag ska ta ph prov på den och det lär vara extremt surt i vart fall.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är ledsen Jörgen men denna gången har du helt fel. Inget socker och ingen ättika. Ingen vinäger heller.

Det är samma med Coral vitalizer som jag själv tyckte luktade ren ättika. Det som luktar så är konserveringsmedlet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

:skrattar: naturlich men det går lika bra med maizena

:skrattar:

Det är ju mig du menar utgår jag från med dina ständiga uttalande och hånleenen om maizena, crille. För din information är Maizena en form av stärkelse, och stärkelse är också en form av kolkälla - precis som vodka - fast långsammare. Förstår du eller behöver jag förenkla ytterligare? Detta har också diskuterats av både Clas_A och Tintomara, människor med sakkunskap om detta. Anser du fortfarande att maizena är en anledning till skratt kan Du i så fall ta det i separat tråd och försöka överbevisa mig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag vet mycket väl vad maizena är och innehåller,jag har läst näringslära, just därför skulle jag inte få för mig att tillsätta det i ett saltvattensakvarium, däremot i mitt jobb som kock funkar det utmärkt i såser bland annat. däremot tycker jag du ska starta en egen tråd eftersom du tycker

att zeostart är lurendrejeri, kan man inte satsa en spänn om dagen på ett preparat, så får man ju

syssla med nåt annat, tänk på att för många expriment kan ge dig ett "dead sea max" istället.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

däremot tycker jag du ska starta en egen tråd eftersom du tycker

att zeostart är lurendrejeri, kan man inte satsa en spänn om dagen på ett preparat, så får man ju

syssla med nåt annat, tänk på att för många expriment kan ge dig ett "dead sea max" istället.

Konstigt... jag tyckte nyss att det var någon helt annan än PatriksS som tyckte ZEOstart var lurendrejeri...? Jag kanske såg fel.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har nu provsmakat zeostart 2 och det är ättika som är lite sötad, zeostart passar nog utmärkat att lägga in gurka med också.

Du är kul, Jörgen. Själv hade jag aldrig i livet vågat. :ler:

Ingen kan ju bevisa motsatsen, då ingen (förutom Pohl och gänget) vet vad som är i dom...

Blir kul att se hur långt du kommer med Vodka istället för ZEOstart, mest för att det verkar intressant.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är ledsen Jörgen men denna gången har du helt fel. Inget socker och ingen ättika. Ingen vinäger heller.

Det är samma med Coral vitalizer som jag själv tyckte luktade ren ättika. Det som luktar så är konserveringsmedlet.

Har du smakat? gör det först sen kan vi föra diskusionen vidare, jag har mina teorier vad zeofood innehåller också efter smaktest. konserveringsmedel låter ju inte så roligt. jag är inte emot zeovitmetoden utan väldigt för den men man kan ju granska medel i den mån det går.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

du ska hälla vodkan i burken ramq

Men jeez.. det var inte måttligt från jordnötsgalleriet idag?

Själv tycker jag en flaska fin Merlot från 2005 är bra mycket godare att inmundiga.

Tycker du att Acuarios "jag känner mig lurad" vara alldeles för långt bort från PatriksS rena tyckande i ditt citerande?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du är kul, Jörgen. Själv hade jag aldrig i livet vågat. :ler:

Ingen kan ju bevisa motsatsen, då ingen (förutom Pohl och gänget) vet vad som är i dom...

Blir kul att se hur långt du kommer med Vodka istället för ZEOstart, mest för att det verkar intressant.

Jag lever ännu :) inget farligt alls, vodka har man ju också smakat på ett antal gånger och de mänderna är ju betydligt farligare;)Kommer ju att köra zs2 i över ett år nu, sen får vi se. Jag betvivlar inte att det är en utmärkt preparat utan jag ville bara spåna i vad det är i flaskan. Jag har min teori klar kom med era, smaka först!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Svärd jag har inte smakat. Men jag har personligen frågat Thomas Pohl mellan 4 ögon och fått svaret att varken alcohol eller någon form av socker är inblandat. Och inte heller Ättika. Ättika frågade jag eftersom jag själv tyckt mej känna en svag doft. Detta skall vara något som gör att hållbarheten på produkten blir längre men inte ha någon effekt i karet.

Skicka mej ditt konto nr med PM så skickar jag dej pengar så du kan skicka tillbaka produkterna svärd. Bättre du pular med vodka om du ska dosera en del till karet och tio till dej själv :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest
Detta ämne är stängt för fler inlägg

×
×
  • Skapa Ny...