Gå till innehåll

Zeostart2


acuario

Rekommenderade inlägg

Men jeez.. det var inte måttligt från jordnötsgalleriet idag?

Själv tycker jag en flaska fin Merlot från 2005 är bra mycket godare att inmundiga.

Tycker du att Acuarios "jag känner mig lurad" vara alldeles för långt bort från PatriksS rena tyckande i ditt citerande?

först trodde jag det var ett skämt,hur f-n ska man kunna bevisa vad en vätska innehåller genom att smaka? jovisst i grova drag kan man göra det. men det är åtskilliga som försökt knäcka detta,med hjälp av labb osv, men det är ju bara att gratulera er som tror att det var så lätt, man kan leva ett tag på att tro! merlot, ger fin smak åt viltsås , men det finns bättre att dricka!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 52
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Jo, det var nog idiotiskt av mej att försöka ge ett svar på vad som skrevs. Och kanske lite lustigt också. Resultatet är det som räknas och om svärd vill hälla ättika blandat med socker i sitt akvarium så vad gör väl det mej igentligen. Men hans tunga är fel ute. Och när han anklagar mej för att ha lurat honom så ville jag försöka få honom att förstå att så var inte fallet. Han kommer inte att nå samma resultat genom att dosera detta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle vara kul att veta om något annat än ättika smakar just ättika.

Att "uppfinnaren" skulle avslöja ett enda ämne för någon är inte så konstigt.

joes juice smakar oxå lite ättika, men mer åt saltsyra och en svag bris av hallon nitrat! nackdelen med att göra bra munudersökningar

på joes juice, är att flaskorna är så små, jag vill gärna "gurgla" upp det jag provar ,och detta mina vänner är mycket viktigt för att att särskilja aromerna.men tänk på att det går att luras med aromerna, man kan tillverka kemiska aromer som döljer den egentliga doften!det är här man skall sätta in hundar, för deras luktsinne är otrolgt, då markerar hunden att flaskan innehåller något, men

sen kommer man inte längre för hunden kan inte prata och berätta vad han hittat.nej det är inget för mej att forska

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har inte sagt att detta är lurendrejeri jag sa bara på skämt att jag är nog lurad synd att Ted nu har överreagerat. Patrik skev snudd på lurendrejeri, Jag har haft roligt och synd att man inte kan diskutera innehållet i flaskorna på ett skämtsamt sätt, jag får nu i fortsättningen köpa på utlänska butiker.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Måste nog erkänna att jag är lurad. pohl skrattar nog gott varje dag han går till banken. Jag har nu provsmakat zeostart 2 och det är ättika som är lite sötad, zeostart passar nog utmärkat att lägga in gurka med också. Jag har ättiksprit och jag spädde den lite tills jag fick samma syrlighet sen tog jag lite socker och fick utan att lägga ner en massa tid ungerfär samma smak på lösningarna. vilket socker han använder vet jag inte med glukos kan vara en idé eller kanske druvsocker eller helt enkelt vanligt socker. Ni som har detta medel provsmaka en droppe på tungan. 520:- för 500ml ättika med socker!! Nu har jag ju denna flaska och den ska jag använd men sen blir det nog en egen blandning eller vodka igen. Jag kommer dock att använda en hel del av han preparat och köra zeovitmetoden men bara med den skillnaden att jag kör utan zeostart2

Jag överreagerar inte alls. Och om du inte anser att det är någon form av lurendrejeri när du är lurad så vet jag inte hur man ska tolka det du skriver. När du skriver att något är något och att du känner dej lurad utan att skriva att det är ett skämt har jag svårt att förstå det. Ännumer när du står på dej och tror att det verkligen är så. Jag hade bara svårt att förklara för dej att du inte har en partikel separerare i munnen. Hur hade du tänkt att jag ska reagera ? Jag kan faktiskt bara säga att du har fel och erbjuda dej pengarna tillbaka. Eller ? Patrik? Vad vet han om det här ? Jag har inte dividerat om vad patrik skrev med honom och vill inte göra det med dej heller.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo du övereagerar och du borde nog tygla ditt humör lite grann. Jag har gett dig min förklaring både här och på pm och du har gjort klart med mig att jag inte är välkommen hos dig mer. den dagen är inte kommen än då en handlare eller tillverkare talar om för mig vad jag får tycka och tänka eller uttrycka mig deras varor. Jag har också skrivit att jag är övertygad om att ZS2 är en bra produkt men eftersom min nyfikenhet fick mig att smaka på den och jag kände att det smakade ättika med en viss sötma så skrattade jag lite grann och tyckte det var roligt om det var så enkelt. Jag borde ha lärt mig vid det här laget att skiven text är totalt nyanslös så jag kanske borde göra som Lasse lägga ner mina inlägg här och bara läsa andras diskusioner. Ev posta lite bilder och uppdateringar om mitt kar. Tack för mig Ted, Trevligt att ha lärt känna dig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jösses, att det kunde vara sådan tändvätska med en gissning på vad som finns i ett av herr pohls preparat! Det är ju lätt att bara säga att det är fel, men hur kan man veta det om man inte vet vad som är rätt....

Något som slår mig är hur diskussioner om zeovit påfallande ofta på sistone, eller kanske alltid (men vi har inte haft så mycket zeo-diskussioner tidigare), urartar i hetsig diskussioner, mkt trist!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo du övereagerar och du borde nog tygla ditt humör lite grann. Jag har gett dig min förklaring både här och på pm och du har gjort klart med mig att jag inte är välkommen hos dig mer. den dagen är inte kommen än då en handlare eller tillverkare talar om för mig vad jag får tycka och tänka eller uttrycka mig deras varor. Jag har också skrivit att jag är övertygad om att ZS2 är en bra produkt men eftersom min nyfikenhet fick mig att smaka på den och jag kände att det smakade ättika med en viss sötma så skrattade jag lite grann och tyckte det var roligt om det var så enkelt. Jag borde ha lärt mig vid det här laget att skiven text är totalt nyanslös så jag kanske borde göra som Lasse lägga ner mina inlägg här och bara läsa andras diskusioner. Ev posta lite bilder och uppdateringar om mitt kar. Tack för mig Ted, Trevligt att ha lärt känna dig.

Jösses, ja vad säger man. Har jag nu sagt till dej vad du ska tycka o tänka om mina varor.

Hej å hå nu ska jag sluta skriva o mm mm. Lägg av nu. Jag har erbjudit dej pengarna tillbaka samt kostnaden för att skicka dem. Att jag inte tycker att det är trevligt att du kommer på besök till min butik är en annan sak. Det är för att jag har så svårt för när du är så naiv så du tror att din tunga klarar av mer än vad den kan. Nån annan här på guiden har en näsa som är i din tungas klass TYDLIGEN. Jag är bara rak o säger att jag tycker inte de e det minsta roligt det du sysslar med och jag klarar mej utan det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Undrar bara: är det mycket dyrt att köra en enkel labbanalys av grejerna? Visst är kanske kommersiell tillverkning av blandningen skyddad av patent, men att man kan känna till innehållet kan ju aldrig skyddas.

Det är nog inte så jätte dyrt. Men varför ? du har ju redan bestämt dig för att det inte fungerar och bara är lurendrejeri. Att du inte istället bara gör på ditt sätt som du vill. Eftersom du ändå inte vill använda produkterna så varför slösa pengar på att ta reda på vad det är ? dom borde ju störa dej mindre om du inte tänker på dom.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jösses, att det kunde vara sådan tändvätska med en gissning på vad som finns i ett av herr pohls preparat! Det är ju lätt att bara säga att det är fel, men hur kan man veta det om man inte vet vad som är rätt....

Något som slår mig är hur diskussioner om zeovit påfallande ofta på sistone, eller kanske alltid (men vi har inte haft så mycket zeo-diskussioner tidigare), urartar i hetsig diskussioner, mkt trist!

Jo, jag skulle nog bara sagt: det är fel.

Du har alldeles rätt. Men de hade nog funnits nån av de andra läsarna på forumet som tyckt att det var lika konstigt som det som du tycker är underligt nu.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den faktor som jag tycker förbises i dessa diskussioner är väl att det ofta ligger mycket forskning och utvecklingsarbete bakom sådana här produkter, att det inte bara är den faktiska produktionskostnaden som sätter prislappen.

Själv tänker jag testa HPsås och klorin

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jisses vilken diskussion det blev av detta, några som sitter och spekulerar lite i vad som finns i några produkter. Trist att det ska bli så fel ibland.

Nån annan här på guiden har en näsa som är i din tungas klass TYDLIGEN.

Misstänker att det är min näsa du syftar på här, jag tycker att Coral vitaliser luktar som ammoniumacetat, har aldrig påstått att det är det eller att jag har rätt eller fel. Min näsa tolkar det på det sättet, jobbar ju med att köra kemikalier land och rike runt så man lär sig att känna igen lukterna på en hel del. Säger fortfarande inte att det är det men det är ruggigt likt i doften.

Det enda jag egentligen vet är att det fungerar och det räcker för mig. Skiter fullständigt vad det är i preparaten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En liten tanke bara, så ta inte detta för allvarligt nu.

Pohl är ju hemligheten själv vad gäller hans preparat, finns väl ingen han avslöjat för vad som finns i flaskorna? Troligtvis inte ens för dig Ted...eller?

Oavsett vad det är i flaskorna så tror jag knappast att han svarar ja på en enda av gissningarna som folk tror att det är i dom.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är för att jag har så svårt för när du är så naiv så du tror att din tunga klarar av mer än vad den kan. Nån annan här på guiden har en näsa som är i din tungas klass TYDLIGEN. Jag är bara rak o säger att jag tycker inte de e det minsta roligt det du sysslar med och jag klarar mej utan det.

Jag har lärt mig nu att så fort någon är skeptisk mot zeovitmetoden eller något av dess preparat så kommer det ut massor av spydiska kommentarer och angrepp. Jag är inte skeptisk mot ZS2 alls jag bara konstaterar att det smakar ättika för mig och även Björn tyckte ju det. Om du är rädd för att ingen kommer att fortsätta köpa ZS2 bara för denna tråd så tror jag inte det alls. vill du fortsätta att göra dig lustig över min tunga så gör det, jag tål det och börjar inte grina. Till alla jag rekomenderar inte alls att sluta köpa ZS2, Tvärtom!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jisses vilken diskussion det blev av detta, några som sitter och spekulerar lite i vad som finns i några produkter. Trist att det ska bli så fel ibland.

Misstänker att det är min näsa du syftar på här, jag tycker att Coral vitaliser luktar som ammoniumacetat, har aldrig påstått att det är det eller att jag har rätt eller fel. Min näsa tolkar det på det sättet, jobbar ju med att köra kemikalier land och rike runt så man lär sig att känna igen lukterna på en hel del. Säger fortfarande inte att det är det men det är ruggigt likt i doften.

Det enda jag egentligen vet är att det fungerar och det räcker för mig. Skiter fullständigt vad det är i preparaten.

Nej det var inte dej jag tänkte på när jag skrev.(om du kikar i början av tråden så har även jag skrivit att jag tyckte CV luktade ättika) Men du är säkert jätteduktig på att avgöra innehåll du med. Ingen i församlingen som har ett fantastiskt finger de kan doppa i karet och mäta nitrat med eller liknande. Nu när vi ändå är inne på mäniskokroppens under. :-)

Precis som du skriver tycker jag med funkar det är det gott nog åt mej.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har inte sagt att detta är lurendrejeri jag sa bara på skämt att jag är nog lurad synd att Ted nu har överreagerat. Patrik skev snudd på lurendrejeri, Jag har haft roligt och synd att man inte kan diskutera innehållet i flaskorna på ett skämtsamt sätt, jag får nu i fortsättningen köpa på utlänska butiker.

ska egentligen inte lägga mig i hur du skriver jörgen, men hade du haft med smileysarna från början,så hade nog diskussionen sett annorlunda ut! att du lagt till smilgubbar efteråt,ser ju bra

ut för dom som inte läst originalinlägget.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har lärt mig nu att så fort någon är skeptisk mot zeovitmetoden eller något av dess preparat så kommer det ut massor av spydiska kommentarer och angrepp. Jag är inte skeptisk mot ZS2 alls jag bara konstaterar att det smakar ättika för mig och även Björn tyckte ju det. Om du är rädd för att ingen kommer att fortsätta köpa ZS2 bara för denna tråd så tror jag inte det alls. vill du fortsätta att göra dig lustig över min tunga så gör det, jag tål det och börjar inte grina. Till alla jag rekomenderar inte alls att sluta köpa ZS2, Tvärtom!

Vad du gjorde var att du gick ut och skrev att du köpt ättika och socker för 520 kr och att du kände dej lurad. Jag svarade att du hade fel fast kanske med för många ord.

Jag gör mej inte lustig över din tunga. Den är säkert jättebra och du har säkert jättestor nytta av den och fler kanske kan ha nytta av din tunga med. Men den har faktiskt fel denna gången precis som jag skrev i början. Mitt erbjudande står fast lämnar du tillbaka så får du pengarna tillbaka. Mer kan jag tyvärr inte göra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Till alla jag rekomenderar inte alls att sluta köpa ZS2, Tvärtom!

För er information så kan jag nämna att ZS2 är inget jag tänkt sluta med heller... Vi vet ju fortfarande inte vad som är i flaskan, bara gissningar!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ursäkta mig men varför denna upprördhet? ALLA produkter inom akvariehobbyn är lurandrejeri om man enbart ser till kostnaden för att framställa preparaten. Det är ytterst sällan några konstigheter i preparaten och i stort sett vet de flesta vad de innehåller.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest
Detta ämne är stängt för fler inlägg

×
×
  • Skapa Ny...