Arcticreef Postat 3 januari 2008 Dela Postat 3 januari 2008 Håller just på att föra en intensiv kamp mot glasrosor i mitt RSM och skall snart bege mig mot Täby för att inhandla en flaska Joe´s Juice samt några fler pepparmintsräkor. Det slog mig dock att dessa djävulens avföda växer bättre än det mesta jag sett i ett akvarium. Varför inte använda sådana som näringsexportörer i ett refugium? Bara att koppla på ett UV-C efter returpumpen så att de inte kan sprida sig. Nån som har testat? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Speedster Postat 3 januari 2008 Dela Postat 3 januari 2008 Joes juice? Är det något som man måste spruta på glasrosorna eller häller man det direkt i akvariet?Edit: ursäkta att det inte tillhör dina frågor gick inte radera inlägget heller. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
aerie Postat 3 januari 2008 Dela Postat 3 januari 2008 Finns beskrivet i Book of Coral Propagation av Calfo. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 3 januari 2008 Dela Postat 3 januari 2008 Varför inte använda sådana som näringsexportörer i ett refugium? Bara att koppla på ett UV-C efter returpumpen så att de inte kan sprida sig. Nån som har testat?kolla in inlägg 15 i denna trådenhttps://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=13046 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 3 januari 2008 Dela Postat 3 januari 2008 Joes juice? Är det något som man måste spruta på glasrosorna eller häller man det direkt i akvariet?Edit: ursäkta att det inte tillhör dina frågor gick inte radera inlägget heller.du tar lite i en spruta, o spruta direkt på glasrosen, mot dess mitt. de lägger sej som ett vitt täcke över rosen, o den skrumpnar ihop o dör på ngr sekunder. oerhört effektivt! jag gjorde de på glasrosor som satt på en mussla, o musslan tog inte skada ett dugg! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
havre Postat 3 januari 2008 Dela Postat 3 januari 2008 Denn häxjakt på stackars glasrosor Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Speedster Postat 3 januari 2008 Dela Postat 3 januari 2008 Haha, ja stackars rosor Har beställt 10 pepparmint för att få bort mina, spruta funkar inte när man har 200+ på baksidan av stenen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 4 januari 2008 Författare Dela Postat 4 januari 2008 Tack för snabb feedback och intressanta hänvisningar.Leffe dissade Joe's Juice totalt. Det blev nagra fler pepparmintsräkor istället. Triton var som vanligt ett intressant ställe där man lär känna trevliga människor. Halvtimmesbesöket tog nästan 4 timmar. Skojigt att Leffes flickvän, Carolina Gynning, ocksa har börjat hänga pa Triton. Känns som om akvarienörderiet börjar bli lite glamoröst.... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.