Gå till innehåll

Glasrosor i refugiet?


Arcticreef

Rekommenderade inlägg

Håller just på att föra en intensiv kamp mot glasrosor i mitt RSM och skall snart bege mig mot Täby för att inhandla en flaska Joe´s Juice samt några fler pepparmintsräkor. Det slog mig dock att dessa djävulens avföda växer bättre än det mesta jag sett i ett akvarium. Varför inte använda sådana som näringsexportörer i ett refugium? Bara att koppla på ett UV-C efter returpumpen så att de inte kan sprida sig. Nån som har testat?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Joes juice? Är det något som man måste spruta på glasrosorna eller häller man det direkt i akvariet?

Edit: ursäkta att det inte tillhör dina frågor :( gick inte radera inlägget heller.

du tar lite i en spruta, o spruta direkt på glasrosen, mot dess mitt. de lägger sej som ett vitt täcke över rosen, o den skrumpnar ihop o dör på ngr sekunder. oerhört effektivt! jag gjorde de på glasrosor som satt på en mussla, o musslan tog inte skada ett dugg!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för snabb feedback och intressanta hänvisningar.

Leffe dissade Joe's Juice totalt. Det blev nagra fler pepparmintsräkor istället. Triton var som vanligt ett intressant ställe där man lär känna trevliga människor. Halvtimmesbesöket tog nästan 4 timmar.

Skojigt att Leffes flickvän, Carolina Gynning, ocksa har börjat hänga pa Triton. Känns som om akvarienörderiet börjar bli lite glamoröst....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...