Arcticreef Postat 3 januari 2008 Postat 3 januari 2008 HÄller just pÄ att föra en intensiv kamp mot glasrosor i mitt RSM och skall snart bege mig mot TÀby för att inhandla en flaska JoeŽs Juice samt nÄgra fler pepparmintsrÀkor. Det slog mig dock att dessa djÀvulens avföda vÀxer bÀttre Àn det mesta jag sett i ett akvarium. Varför inte anvÀnda sÄdana som nÀringsexportörer i ett refugium? Bara att koppla pÄ ett UV-C efter returpumpen sÄ att de inte kan sprida sig. NÄn som har testat? Citera
Speedster Postat 3 januari 2008 Postat 3 januari 2008 Joes juice? Ăr det nĂ„got som man mĂ„ste spruta pĂ„ glasrosorna eller hĂ€ller man det direkt i akvariet?Edit: ursĂ€kta att det inte tillhör dina frĂ„gor gick inte radera inlĂ€gget heller. Citera
aerie Postat 3 januari 2008 Postat 3 januari 2008 Finns beskrivet i Book of Coral Propagation av Calfo. Citera
Jaken Postat 3 januari 2008 Postat 3 januari 2008 Varför inte anvÀnda sÄdana som nÀringsexportörer i ett refugium? Bara att koppla pÄ ett UV-C efter returpumpen sÄ att de inte kan sprida sig. NÄn som har testat?kolla in inlÀgg 15 i denna trÄdenhttps://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=13046 Citera
jonasroman Postat 3 januari 2008 Postat 3 januari 2008 Joes juice? Ăr det nĂ„got som man mĂ„ste spruta pĂ„ glasrosorna eller hĂ€ller man det direkt i akvariet?Edit: ursĂ€kta att det inte tillhör dina frĂ„gor gick inte radera inlĂ€gget heller.du tar lite i en spruta, o spruta direkt pĂ„ glasrosen, mot dess mitt. de lĂ€gger sej som ett vitt tĂ€cke över rosen, o den skrumpnar ihop o dör pĂ„ ngr sekunder. oerhört effektivt! jag gjorde de pĂ„ glasrosor som satt pĂ„ en mussla, o musslan tog inte skada ett dugg! Citera
Speedster Postat 3 januari 2008 Postat 3 januari 2008 Haha, ja stackars rosor Har bestÀllt 10 pepparmint för att fÄ bort mina, spruta funkar inte nÀr man har 200+ pÄ baksidan av stenen. Citera
Arcticreef Postat 4 januari 2008 Författare Postat 4 januari 2008 Tack för snabb feedback och intressanta hÀnvisningar.Leffe dissade Joe's Juice totalt. Det blev nagra fler pepparmintsrÀkor istÀllet. Triton var som vanligt ett intressant stÀlle dÀr man lÀr kÀnna trevliga mÀnniskor. Halvtimmesbesöket tog nÀstan 4 timmar. Skojigt att Leffes flickvÀn, Carolina Gynning, ocksa har börjat hÀnga pa Triton. KÀnns som om akvarienörderiet börjar bli lite glamoröst.... Citera
Rekommenderade inlÀgg
GĂ„ med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.