GÄ till innehÄll

Rekommenderade inlÀgg

Postat

HÄller just pÄ att föra en intensiv kamp mot glasrosor i mitt RSM och skall snart bege mig mot TÀby för att inhandla en flaska JoeŽs Juice samt nÄgra fler pepparmintsrÀkor. Det slog mig dock att dessa djÀvulens avföda vÀxer bÀttre Àn det mesta jag sett i ett akvarium. Varför inte anvÀnda sÄdana som nÀringsexportörer i ett refugium? Bara att koppla pÄ ett UV-C efter returpumpen sÄ att de inte kan sprida sig. NÄn som har testat?

Postat

Joes juice? Är det nĂ„got som man mĂ„ste spruta pĂ„ glasrosorna eller hĂ€ller man det direkt i akvariet?

Edit: ursÀkta att det inte tillhör dina frÄgor :( gick inte radera inlÀgget heller.

Postat
Joes juice? Är det nĂ„got som man mĂ„ste spruta pĂ„ glasrosorna eller hĂ€ller man det direkt i akvariet?

Edit: ursÀkta att det inte tillhör dina frÄgor :( gick inte radera inlÀgget heller.

du tar lite i en spruta, o spruta direkt pÄ glasrosen, mot dess mitt. de lÀgger sej som ett vitt tÀcke över rosen, o den skrumpnar ihop o dör pÄ ngr sekunder. oerhört effektivt! jag gjorde de pÄ glasrosor som satt pÄ en mussla, o musslan tog inte skada ett dugg!

Postat

Tack för snabb feedback och intressanta hÀnvisningar.

Leffe dissade Joe's Juice totalt. Det blev nagra fler pepparmintsrÀkor istÀllet. Triton var som vanligt ett intressant stÀlle dÀr man lÀr kÀnna trevliga mÀnniskor. Halvtimmesbesöket tog nÀstan 4 timmar.

Skojigt att Leffes flickvÀn, Carolina Gynning, ocksa har börjat hÀnga pa Triton. KÀnns som om akvarienörderiet börjar bli lite glamoröst....

GĂ„ med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara pÄ detta Àmne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehĂ„ll har Ă„terskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...