Bengan Postat 17 februari 2008 Författare Dela Postat 17 februari 2008 Tack!Jag hoppas den fäster av sig själv snart, så jag kan placera ut den i karet. Jag ska vara uppmärksam på hur den mår. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 17 februari 2008 Författare Dela Postat 17 februari 2008 Nu glömde jag att skriva det jag skulle. Jag har fått två nya invånare...Gobiodon okinawae. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 17 februari 2008 Författare Dela Postat 17 februari 2008 Varför bildas det luftbubblor på stenen så fort ljuset är igång? Är det normalt eller är det något som är tokigt? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Magnus J Postat 17 februari 2008 Dela Postat 17 februari 2008 Tjena, tycker att det ser riktigt bra ut. När jag såg att du hade ett 54 L, det var då jag verkligen bestämde mig för att göra om mitt till en saltburk./Magnus Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 17 februari 2008 Dela Postat 17 februari 2008 Bengan.. fyll upp glaset du har med grus till hälften sen stenen så blir det bättre cirkulation till ricordean. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Drullputt Postat 17 februari 2008 Dela Postat 17 februari 2008 Varför bildas det luftbubblor på stenen så fort ljuset är igång? Är det normalt eller är det något som är tokigt?[ATTACH]20830[/ATTACH]Förmodligen nån alg som växer på stenen som genom fotosyntesen genererar syre. Kan åxå vara cyano eller dinoflagellater. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 17 februari 2008 Författare Dela Postat 17 februari 2008 Bengan.. fyll upp glaset du har med grus till hälften sen stenen så blir det bättre cirkulation till ricordean. Ska fixa det imorgon. Tack för tipset! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 18 februari 2008 Författare Dela Postat 18 februari 2008 Det har fyllts på med grus i glaset till Ricordean.Min sjöstjärna har legat på samma ställe i 3 dagar utan att röra sig. Jag var hundra på att den var död, men fick ett tips att jag skulle vända den upp och ner. Kom hem för en stund sedan och vände på den. IT'S ALIVE!!! Den vände på sig med en gång. Är det vanligt att sjöstjärnor är så stilla? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 20 februari 2008 Författare Dela Postat 20 februari 2008 Det blev en städare i form av en Puellaris som valt att bosätta sig under min Favia.Det blev även en Maxima mussla...(Ursäkta den suddiga bilden) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NephruruS Postat 20 februari 2008 Dela Postat 20 februari 2008 fin fint =) gillar musslan, och så gillar jag att du håller tråden väl uppdaterad =)Mvh Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 20 februari 2008 Författare Dela Postat 20 februari 2008 fin fint =) gillar musslan, och så gillar jag att du håller tråden väl uppdaterad =)MvhTackar! Det är kul att skriva vad som sker i karet. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 22 februari 2008 Författare Dela Postat 22 februari 2008 Idag var det tänkt att mitt lilla 54liters skulle uppgraderas till ett Juwel Lido 120l kar. Kom hem och byggde ihop allt och testade t5 belysningen. Då upptäcler jag en spricka i glaset på botten. Det blir till att åka och byta kar imorgon. Imorgon kommer jag förmodligen att starta mitt Lido kar. Det blev även köpt ett litet helglas kar på 24l som jag ska göra något kul med. Det återstår att se vad det blir. Ha en suverän helg! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NephruruS Postat 22 februari 2008 Dela Postat 22 februari 2008 låter nice med en uppgradering =) ska bli spännande att följa Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 23 februari 2008 Författare Dela Postat 23 februari 2008 Har fyllt vatten i mitt Lido nu och blandar salt för fullt. Imorgon ska det flyttas! Jag kommer att ha 50% inkört vatten från mitt gamla nano och hoppas det ska räcka. Det får bära eller brista helt enkelt. Bilder kommer.... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PatriksS Postat 23 februari 2008 Dela Postat 23 februari 2008 Blir säkert jättebra! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Minerva Postat 23 februari 2008 Dela Postat 23 februari 2008 Låter bra! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Magnus J Postat 23 februari 2008 Dela Postat 23 februari 2008 Ska bli spännande att se. Det tog dig en månad innan du ville ha större kar... Jag känner igen det, jag går redan och sneglar på mitt 180 L växtkar.... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 23 februari 2008 Dela Postat 23 februari 2008 kör hårt bengan.. nästa gång kanske det blir ett 240 kar sen 540 sen bara rullar det på.. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 23 februari 2008 Författare Dela Postat 23 februari 2008 Denna uppgradering blir mitt lilla kar. Har redan bestämt att jag ska köra igång ett större lite längre fram. Vilken storlek är ännu inte bestämd. Jag ska ge mig ut på jakt efter en MCE 600 skummare imorgon. Hoppas hitta en till bra pris. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 23 februari 2008 Dela Postat 23 februari 2008 var ska du leta efter den ? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 23 februari 2008 Författare Dela Postat 23 februari 2008 Alla ställe som har öppet, annars blir det att ringa runt och fråga om de kan skicka direkt på måndag från någon webshop. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
niklas_r Postat 23 februari 2008 Dela Postat 23 februari 2008 Har du planerat att ha mh armaturen som du beställt över detta kar? Jag har inte riktigt fått klart för mig hur det är med belysningen i Lido burkarna, du kanske kan hjälpa mig lite.Det står att det är T5 2x24w men att det skall vara samma rörlängd som T8. Är det några special rör från Juwel? Vilken längd är det på dina rör?Tycker Lido från Juwel är riktigt fint, skall bli kul att följa ditt nya kar. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 23 februari 2008 Författare Dela Postat 23 februari 2008 Har du planerat att ha mh armaturen som du beställt över detta kar? Jag har inte riktigt fått klart för mig hur det är med belysningen i Lido burkarna, du kanske kan hjälpa mig lite.Det står att det är T5 2x24w men att det skall vara samma rörlängd som T8. Är det några special rör från Juwel? Vilken längd är det på dina rör?Tycker Lido från Juwel är riktigt fint, skall bli kul att följa ditt nya kar.Jag har tänkt att ha mh armaturen till mitt Lido. Belysningen som följer med är Juwels T5 armatur. De har en egen längd på sina t5 rör, tyvärr. Jag ska ha juwel armaturen till ett annat projekt. Min Mh armatur har 1 x 150w mh + 4 x 24w t5. Jag ska hänga den en bra bit upp så jag inte grillar mina koraller. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Drullputt Postat 23 februari 2008 Dela Postat 23 februari 2008 Grym snygg mussla, aldrig sett en röd förut Bara mata på med bilder på Lidot åxå när det fortskrider. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 24 februari 2008 Dela Postat 24 februari 2008 du får berätta hur det blev/gick med ev skummare.. är det löst? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg