Mattias.Widell Postat 2 februari 2008 Dela Postat 2 februari 2008 Hej, jag undrar om någon har erfarenhet av att beställa lysrör från tyskland? Vill beställa från aquaristic.net men dom kanske e garanterat trasiga när jag får dom, vad tror ni om att beställa från så långt håll?Tack på förhand :-)/Mattias Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 2 februari 2008 Dela Postat 2 februari 2008 Tja, alterntivet är ju att åka till någon av handlarna i trakten och köpa hela rör - blir säkert betydligt billigare i längden Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mattias.Widell Postat 2 februari 2008 Författare Dela Postat 2 februari 2008 Jo, men det beror ju helt på, packas rören bra så skall dom ju vara hela när dom kommer fram, det e detta jag undrar över, e dom hela när dom kommer fram så blir det billigare att beställa än att köpa i butik./Mattias Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 2 februari 2008 Dela Postat 2 februari 2008 lysrör är enormt svårt att packa och dyrt att skicka överhuvudtaget pga av fraktbolagens hantering av godset - vad jag menar är, att om dom inte är hela så blir det snabbt en dyr och strulig affär istället. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
havre Postat 2 februari 2008 Dela Postat 2 februari 2008 Jag undrar mest hur mycket billigare det är? Måste vara väldigt för att våga chansa... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DaTrucka Postat 2 februari 2008 Dela Postat 2 februari 2008 Ska du bara beställe ett par rör så lönar det sig knappast att beställa från tyskland. Ska du däremot ha 10 rör eller liknande så lönar det sig. Dom brukar vara bra på att packa, men risken finns naturligtvis alltid att något är trasrig när dom kommer fram. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 2 februari 2008 Dela Postat 2 februari 2008 Jag köpte av aquapro 2000 och alla rören var trasiga när de kom för de hade embalerat helt sjukt dåligt men aquapro är otroligt bra att göra med så han skickade nya direkt och denna gången packade ägaren dem själv riktigt bra och nu höll allihopa. Jag har ingenstans i närheten att köpa de rör jag vill ha så då är det tyska webshopar som gäller som det ser ut nu. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mattias.Widell Postat 2 februari 2008 Författare Dela Postat 2 februari 2008 Ok, tackar för svaren, får fundera lite på hur jag skall göra. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 6 februari 2008 Dela Postat 6 februari 2008 Har funkar bra att beställa från webbshoppar för min del då jag testat många olika märken och dåligt utbud här. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
uffe2 Postat 6 februari 2008 Dela Postat 6 februari 2008 Jag kan bara hålla med acuario att Aquapro2000 är väldigt bra att ha att göra med vid reklamationer.Jag köpte av aquapro 2000 och alla rören var trasiga när de kom för de hade embalerat helt sjukt dåligt men aquapro är otroligt bra att göra med så han skickade nya direkt och denna gången packade ägaren dem själv riktigt bra och nu höll allihopa. Jag har ingenstans i närheten att köpa de rör jag vill ha så då är det tyska webshopar som gäller som det ser ut nu. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Clownen Postat 6 februari 2008 Dela Postat 6 februari 2008 Har beställt rör två gånger (54w) utan problem, dock ej från den butiken du nämner. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petnym Postat 6 februari 2008 Dela Postat 6 februari 2008 Jag har beställt lysrör från Aquaristic.net några gånger och de har alltid varit hela när jag fått dom. En gång fick jag en trasig MH-lampa därefrån men den bytte dom utan att tveka. Frakten är ju däremot hög så antingen får man beställa många eller passa på när man endå köper annat. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.