aengus Postat 25 september 2004 Postat 25 september 2004 Kom igen nu daniel, säg säg!Andre: du får väl börja mata lite fler gånger då.
Dimorb Postat 25 september 2004 Postat 25 september 2004 Vill inte det. Har perfekta värden och korallerna har börjat återhämta sig efter förra över "värderingen" så jag vill ta det försiktigt.
acuario Postat 25 september 2004 Postat 25 september 2004 En överraskning väntar allså i eftermiddag. Vi ses om några timmar
zippo Postat 25 september 2004 Postat 25 september 2004 Jag vågar inte säga vad jag köpt för då blir jag nog hängd här på forumet.Japp nya kar är kul, skall allt ha kvar detta gammla men ett stort med vackra fiskar skall jag allt ha också.HA HA tala om nu komigen det är härligt att bli lite "hängd".
metcrue Postat 25 september 2004 Författare Postat 25 september 2004 Vad det än är så är det nog inte värre an mitt köp igår! Jag köpte en av akvarielagrets utbytta AM 5000 double skummare, 1.90 hög! Min flickvän bara tittade konstigt på mig o skakade på huvudet Ingen aning vad jag ska ha den till men den är klart massiv Sådana impuls inköp är helt rätt, så jäkla rätt. Klart man behöver en sådan, jag har själv gått och sneglat på en som står jäkligt dummt placerad vid dörren hos bengan. Helt rätt
metcrue Postat 25 september 2004 Författare Postat 25 september 2004 OK här är listan på djur som finns i mitt kar, åtminstone en skall bort!Karet är på 120 liter.Acanthurus Sohal 1stZebrazoma flevenscens (Gul Kirurg) 1stParacanthurus hepatus (Palett Kirurg) 1stCentropyge flavissimus (LemonPeel) 1stSalarias fasciatus (Salarias) 1stAmphiprion percula (Clown) 2stHeteractis magnifica (anemon) 1steuphyllia ancora (Hammarkorall) 2stAcropora SPS 5stSarcophyton 1stSjögurka 1stSniglar 25stOrmstjärna 1stEremiter 4st
wrang Postat 25 september 2004 Postat 25 september 2004 hehe var det en sådan här som skall bort?nej det tycker jag ej lycka till med denna är klart en fin firre!Vi synns om 2timmar
metcrue Postat 25 september 2004 Författare Postat 25 september 2004 Japp, vi syns vid 13.00. Och visst är det sohalen som skall få ett större kar. Har alltid velat ha denna fisk och här om dagen slog jag till, på en fisk jag titta till lite då och då under ett bra tag. Men i samma stund som jag stoppade påsen i bilen så såg jag hur dollarna ran ur händerna, det är dyrt med nytt akvarium.
metcrue Postat 6 oktober 2004 Författare Postat 6 oktober 2004 I dag hände det något riktigt roligt, eller inte., i sardinburken. Jag var nere och grejade lite i karet och klumpig som jag är så råkade jag putta till min sjögurka som var på väg ner från en liten färd uppe bland stenen. Och på något märkligt sätt lyckades den falla sett ner och hamnade mitt i min anemon, anemonen reagerade blixt snabbt. Jag var inte lika snabb men fick till slut lirkat ut den stackars gurkan. En snopen anemon, en liv rädd gurka och en akvarist med hjärtatack senare så låg gurkan på sanbotten och magnifican fick en räkbit som kompensation. Nu får vi hoppas att inte gurkan stressats ihjäl av detta.En dag i Daniels sardinburk. För övrigt mår de flesta innevånarna bra, förutom acroporerna som inte gillar min dvärgkjejsare och endast visar sina polyper när kjejsarn sover.
pwin Postat 6 oktober 2004 Postat 6 oktober 2004 Att Acropororna bara visar polyperna när kejsaren sover är precis som i naturen, jag studerade det i Röda havet och alla polyper på den yttre delen av kolonierna indragna när fjärilsfiskarna var vakna./Per
metcrue Postat 7 oktober 2004 Författare Postat 7 oktober 2004 Per- Jag vill hoppas att det är så, än så länge ser de ju ut att må bra.
Guest ChipseT Postat 21 oktober 2004 Postat 21 oktober 2004 e lite bakom flötet, men hur många kar har du?helbilder på alla tack! MVH Oskar
metcrue Postat 21 oktober 2004 Författare Postat 21 oktober 2004 För tillfället har jag endast 120 litaren kvar, har lagt ner 375 litaren. Skall starta ett 960 liters nu i höst. Jag skall fixa fram en ny bild på 120 litaren, en del har till kommit.Förstår att det kan vara lite förvirrande, jag har haften nanocub,220, 375 och ett 120 liters.
Nito Postat 21 oktober 2004 Postat 21 oktober 2004 Den som har störst skummare när han dör vinner eller hur Metcrue .
Niclas Postat 21 oktober 2004 Postat 21 oktober 2004 hehe, jag har en 1.93 hög AM skummare! Nån som slår det?
metcrue Postat 21 oktober 2004 Författare Postat 21 oktober 2004 Störst skummare vinner.Slår dig inte Nicklas men jag tangerar dig med samma skummare, visst är den manlig. Använder du din Nicklas? Och i så fall, vad tycker du om den?960 litaren är förövrigt beställd, så snart kan jag dra igång.
Niclas Postat 21 oktober 2004 Postat 21 oktober 2004 hehe, nej jag köpte den billigt, har ingen som helst aning om vad jag ska ha den till... men det kändes som att jag på nåt sätt bara måste ha den lite smårubbat... Själv kör jag nu med min nya Aquacare 1000V som jag är mycket nöjd med!
metcrue Postat 21 oktober 2004 Författare Postat 21 oktober 2004 Ok, jag förstår precis klart man måste ha lite saker på lagret man vet ju aldrig. Skall testa den i en tunna och se hur den fungerar, sedan blir det till att bygga in den för den låter ju en hel del.
jower Postat 22 oktober 2004 Postat 22 oktober 2004 Niclas, du kan ju alltid bygga om skummaren till ett 1.93 högt akvarium!
elNico Postat 22 oktober 2004 Postat 22 oktober 2004 Dårarna har större skummare än jag har akvarium.....Vad sa tjejen, Daniel???? egentligen?!!!!
Niclas Postat 22 oktober 2004 Postat 22 oktober 2004 Daniel, du måste nästan lägga upp en bild på skummaren! Bengan hoppades att du var nöjd med den!
adddo Postat 23 oktober 2004 Postat 23 oktober 2004 Ska bli spännande att följa uppstartandet av ditt 960liters!!
Rekommenderade inlägg