Gå till innehåll

Bilder från Metcrue - 120liter


metcrue

Rekommenderade inlägg

  • Svar 200
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jag har nya bilder men kan inte få tag i programet som man använder för att få ut bilderna ur kameran. Eller jag får tag i programet men det går inte att installera. Kameran är en fujifilm MX1200.

Hmm är det USB anslutning för att koppla in den till datorn så borde datorn hitta den själv så slipper man köra med det programmet.

Kör man med Win XP så skall den hitta den som ny enhet...

Gör den detta så ligger säkert kameran som en "flyttbar" enghet under Min dator

Kolla in på denna sida så hittar du drivrutiner för MX serien

http://www.fujifilm.se/templates/driver____404.aspx

<DIV class=LigthGraySmallBold>

</DIV>

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

du kan glömma att win xp hittar en fujifilm kamera tyvärr, du måste ha orginal programvaran

& funkar inte det misstänker jag att programmet är gammalt så köp en lös USB kortläsare det går fortare och är mkt smidigare

edit

hittade detta

Is my MX/DX/DS series digital camera compatible with Windows XP? (http://www.fujifilm.com/JSP/fuji/epartners/ServiceSupportPr oductContent.jsp?dbid=766858&prodcat=479121&sscucati d=664277)

Answer

No, these cameras are not compatible with Windows XP. We recommend using a memory card reader such as the DPC-R1 to read directly from your camera's SmartMedia card.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Zippo- tackar för det. Det är en polares kamera så jag kanske borde skaffa mig en egen snart, har lånat den i några år från och till nusmiley9.gif.

Wrang- Det händer inte så mycket just nu, väntar på reparation. Har varit och tittat på lampor i dag, men det är ju som vanligt mycket pengar när man trycker i hop alla kostnader till en månad. Funderar på 2x250w och en 400w i mitten, men vi får se. Givetvis råkade jag förmodligen med bedriften attköpa en ny bil mitt upp i alltsmiley5.gif.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Hej igen.

Nu har det hänt något märkligt i karet igen. Det kryper runt massor av små sniglar, ser ut som exakta kopior på mina stora sniglar. Antagligen ingen fara, men jag vill ju inte att det skal bli som när mitt första kar somblev invaderat av små sjöstjärnor.

För övrigt har jag installerat en UVC som verkar fungera bra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul kul. kanske det är från tiden då du hadde karet så mjölkigt att du fått larver och dina sniglar verkligen lekte.

Sniglar kan man nog ej få för lite utav men antar att naturen har sin gång här med. De starka leverkvar å de andra blir mat åt de andra.

vad blev det för bil nu då? Tyckte att din förra var fin den.

Inte lätt att ha två hobbies som konkurerar om penga överflödet eller!?smiley2.gif.

väntar glatt vidare på uppbyggnationen av det stora karet.

Kan du ej köra med 4x250watt men ja man får anpassa Mh inköpet då man ser hur mittenstagen är fastsatta i karet och täcker så mycket ljus över karet utan att hetta upp mittenstagen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har nu kollat karet lite närmare. Och det är massor av små sniglar varierar i storlekarna 0,5-1,0 mm, ser exakt ut som de stora med många "tentakler". Borde ju vara fortplantning.

Japp, det är tungt med två hobbies. Det blev en Lexus 200 den här gången, alltid kul med bakhjulsdrift.

Jag har ändrat mig och funderar på att ha en kåpa ovanför karet som döljer lampinstallationen och den rördragning som blir. Funderar på att köra två 250w MH 13000k och en 400w 20000k i mitten. Karet har två mittstag så det bildas tre zoner där man kan ha lampor. Jag har ju mina två 250w, skall bara bygga om lamphusen alternativt köpa några billiga strålkastare på ÖB och skicka i E40 sockel. Min bänk är ju bok faner, sån där plastfilm. Om jag nu skall bygga kåpan så vill jag ju ha samma material, går det att köpa sådana skivor? Och hur gör jag med kanterna, går det att köpa tunna lister och limma på?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det går att köpa boklaminat i spånskivestorlek. Jag har just fått en massa bokhylledelar tillsågade och kantade här i Växjö. De kommer från en av Sveriges största trävaruimportörer -i Hälsingborg om jag hörde rätt.

Har du svårt att få tag i skivorna kan jag skaffa tele ditså kan du ringa och fråga efter ÅF litet närmare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Livet är toppen, har precis fått bytt en långsida på mitt 960 liters akvarium och nu visade det sig att det var en spricka i den andra långidan ocksåsmiley19.gif. Snart brinner väll lägenheten upp, flickvännen lämnar mig, får sparken på jobbet, missar alla prov i skolan, krockar bilen och blir av med körkortet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lite jobbigt är det alltsmiley11.gif. Det lutar åt att jag får ett nytt kar, men det är ändå en massa jobb med att flytta in och ut grejerna. 960 liter i 12mm är inte jätte lätta saker. Någon som har bra tips på hur man skyddar kanterna när man bär på helglas akvarium? Skulle verkligen behöva några bra ideèrsmiley5.gif. Tackar för tankarna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vete fasen om jag vill limma på plats, har fått för mig att limmningen blir bättre i en fabriksmiley5.gif. Var himmla nöjd med limmningen på karet jag köpte. Har funderat på hur man skall få till en stomme som inte är för stor. Sist jag flyttade så skakade alla flytt firmor på huvudet när jag frågade om de kunde flytta mitt gammla 720.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nja det blir bra hemma okså med rätt "verktyg " heller om man är osäker

själv "vilket jag hade varit" så hade jag bett en glasmästare komma hem

en kväll & jobbat lite "mörkt"smiley2.gif.

jo en stomme som ska hålla blir lätt otymplig ,skruva ihop en av träreglar är väl det som verkar enklast

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min syrra hade för många årsedan (20?) ett nytt 1000L som efter tre dagar (med vatten och sten) sprack i botten. Tömde hela karet på typ 3 sekunder. Det var någon Norsk tillverkare som hade gjort karet. Efter renoveringen av lägenheten (tredje våningen), så satte två man sig på tåg från Norge och kom till Hässleholm och bytte bottenskivan. de laminerade den på något sätt..

Kanske det finns sådan möjlighet för dig? Att någon från tillverkaren kommer till dig?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...