Gå till innehåll

modda maxi-jet


Ted Camenius

Rekommenderade inlägg

Har läst en del på reefcentral om folk som moddat sina maxi-jet pumpar till streamers.

Finns också en film som beskriver det på reefvideos.com men vad jag ine fattat är var alla köper sina proppellrar någonstans?

nån som testat o modda sina maxijet 1200, är det möjligt att få ut 2000g/h?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att svårigheten nog är just att få tag på de delar som behövs. Troligen är det så att ett färdigt kit blir billigare. Om inte billigare, så i alla fall så lika att bekymren med att skaffa delarna själv "kostar" mer än ett kit.

Detta säger jag dock utan att ha letat själv.

Jag gissar också att en modad maxi-jet blir dyrare än en koralia/tunze nano, men har man massa maxi-jets liggande så kan det kanske var en bra eller åtminstone kul grej.

Tydligen finns det även magnetfästen att tillgå.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gissar också att en modad maxi-jet blir dyrare än en koralia/tunze nano, men har man massa maxi-jets liggande så kan det kanske var en bra eller åtminstone kul grej.

nej det e inte för o komma billigt undan utan mer som en kul grej.

koralia och tunze nano kommer ju inte i närheten av 2000gallons/h

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Köpa i delar funkar väldigt dåligt här i sverige. Ett rent h-e att hitta axlar mm som har en perfekt passform, jag har letat. Jag köpte det första moddkittet som kom på mjmods.com. Funkade hyffsat men tyvärr väsnades det en del, men flåset var något i hästväg. Dessa fick man i stort sett "klippa och klistra" själv, därav lite obalans i grejjorna.

Dom nya kitten som kommit nu kan jag tänka mig är betydligt bättre eftersom dom är kompletta och precitionstillverkade.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...