Magnus Postat 21 augusti 2008 Dela Postat 21 augusti 2008 En Gul/brun Flavescens, nej tack Fattas bara fina koraller och en och en annan firre!Sätter på , vad har jag gjort för ont, då du jobbar nära mitt hem ? /GustafHa, ha.. förmodligen något i ditt tidigare liv... Du får ett dyrt kaffekonto framöver...Tack för kaffet och titten på ditt fina akvarium! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
garfish Postat 22 augusti 2008 Författare Dela Postat 22 augusti 2008 Ha, ha.. förmodligen något i ditt tidigare liv... Du får ett dyrt kaffekonto framöver...Tack för kaffet och titten på ditt fina akvarium!Kaffekontot har redan stigit!! , har fått dragit ned på thekontot! Men det är ju tur att det finns kaffe hemma när man får oväntat besök Det var så lite, alltid välkommen... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
garfish Postat 2 september 2008 Författare Dela Postat 2 september 2008 Vad gör man på en ledig mulen tisdag?Fick blodad tand av Norbergs recept, ala fiskbullar...Dock fanns inte hela strömmingar, utan det fick bli 2 file halvor, Knappt 1 hel strömming.4 st hela räckor, mixa dessa tillsammans, tillsatte 2 nypor spirulina, samt ½ tsk FM Ultra Pac. Ånyo mixa igen till en härlig smet Norbergs gamla clowner blev tokiga, mina 2 C. solorensis blev hel galna, men inte gemmatumen, den bara små nafsade lite, men vem vet den kanske nyper nästa gång istället? Men polyperna på korallerna fick spader... slog ut som bara den Slänger ut lite kock bilder... Gjorde små köttbullar, la dessa på plastfolie, plattade til dessa, la en bit plastfolie till över, sedan bara vika ihop, in i frysen, sedan bara nypa av en önskad storlek.Ps lånade tjejens mixer... Ds /Gustaf Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 2 september 2008 Dela Postat 2 september 2008 ett litet tips från en Kock, du kan lägga smeten i en plaspåse, sedan trycker du ut den till en tunn kaka, vill du sen kan du skåra kakan i små fyrkanter som blir lätta att bryta av:) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
garfish Postat 2 september 2008 Författare Dela Postat 2 september 2008 ett litet tips från en Kock, du kan lägga smeten i en plaspåse, sedan trycker du ut den till en tunn kaka, vill du sen kan du skåra kakan i små fyrkanter som blir lätta att bryta av:)Kanontips Crille! Jag ska snoka längre in i tjejens låda till nåsta gång /Gustaf Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Trollsvans Postat 2 september 2008 Dela Postat 2 september 2008 Så kallade "knarkpåsar" (ziploc, eller vad dom nu heter, återförslutningsbara) är väldigt praktiska, då får man en fin och fyrkantig kaka. Därtill är återförslutningsbarheten väldigt bra. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
garfish Postat 2 september 2008 Författare Dela Postat 2 september 2008 Så kallade "knarkpåsar" (ziploc, eller vad dom nu heter, återförslutningsbara) är väldigt praktiska, då får man en fin och fyrkantig kaka. Därtill är återförslutningsbarheten väldigt bra.Jag tror tjejen har sådana i någon låda... Tackar för tipset. /Gustaf Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
garfish Postat 22 oktober 2008 Författare Dela Postat 22 oktober 2008 Lite nya bilder./Gustaf Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Magnus Postat 22 oktober 2008 Dela Postat 22 oktober 2008 Bilderna gör verkligen inte burken rättvisa! Den är riktigt fin i verkligheten! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
garfish Postat 26 november 2008 Författare Dela Postat 26 november 2008 Nya bilder på den nya "armaturen" 10 x 80 watt T5.Har fortfarande inte satt fast korallerna, så de sitter lite hur som helst Dessutom lite med fisk, men efter nyår blir det andra bullar..../Gustaf Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petnym Postat 26 november 2008 Dela Postat 26 november 2008 Det ser väldigt blått ut...(?) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Matt_HiHat Postat 26 november 2008 Dela Postat 26 november 2008 Det är gött det! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
garfish Postat 26 november 2008 Författare Dela Postat 26 november 2008 Det ser väldigt blått ut...(?)Inte i verkligheten, kanske den "missfärgade blå bakgrunden" som ger lite extra blått...Det är gött det! /Gustaf Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 26 november 2008 Dela Postat 26 november 2008 Håller med att det ser blått ut. Vilken uppsättning kör du med?Snyggt hemma bygge men kommer du köra reflektorer på sedan oxså¨?Gillar uppbyggnationen eller röset på dina LSKorallen på ytavrinningsboxen vad har du haft för lim för att den skall växa så.Såg ett kar med en A.Enzmann som spritt ut sig på nästan hela bakrutan såg riktigt kul utShow off your full tank shot. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
garfish Postat 26 november 2008 Författare Dela Postat 26 november 2008 Tja CW!Jag tror det är mer en inställning på den där kameran som jag inte är sams med...Därav blev bilden mer blå. Lyckas inte ta bra bilder... =(Har 2 st Fiji Purple, 2 st AC Duo, 2 st giesemann atinic +, + några mer ??Tänke köpa FM New Generation, har du erfarenhet???Ja jag har måsvinge reflektorer över samtliga T5-rörTackar att ni gillar revpelarna. Om du ger mig 20 kr så talar jag om hur jag gjort med Korallen på ytavrinningsboxen. Cool bild, undrar hur man ansar den korallen ??/Ha det gött Gustaf Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
havre Postat 26 november 2008 Dela Postat 26 november 2008 Det luktar magnet. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Micke_Tj Postat 26 november 2008 Dela Postat 26 november 2008 den bilder ser grym ut Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
garfish Postat 6 december 2008 Författare Dela Postat 6 december 2008 lekt lite med kameran, suck blir aldrig vän med denna.Lite bilder iallafall....//Gustaf Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Syd Postat 6 december 2008 Dela Postat 6 december 2008 Du har bra skärpa men för mycket blått, tar du bilderna när du har full belysning eller endast blåa rör tända? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Syd Postat 27 december 2008 Dela Postat 27 december 2008 Hej Gustaf hur går det för dig med ditt zeoprojekt har det börjat att färga ut som det ska? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
garfish Postat 28 december 2008 Författare Dela Postat 28 december 2008 Hej Gustaf hur går det för dig med ditt zeoprojekt har det börjat att färga ut som det ska?Hej Bo, tack för visat intresse! nja det går relativt bra, värderna ligger stabilt och inom referens ramarna, fosfat, nitrat är tok noll...Har lite brun/slem alger med luftbubblor i, kiselalger? cyanos? annan orsak zeostart2?Hade lite spår av silikat med kopplade på ytterliggare ett aquapur filter. Om detta kunde vara en bidragande faktor till algerna, nu finns inga spår alls av silikat, en annan hypotes var för hårt körande med zeostart2? Förmodligen blev det till slut mättat i burken, gjorde uppehåll med denna produkt en vecka sedan körde jag på med en lägre dos.Jag kör (hårt) med ZZ+CS+zeobak nu, får se hur det går...tog det lungt med aminosyrorna, men blev inget bättre/sämre. Avvaktar fortfarande zeospur 2 + zeospur macro element. Angående färgerna så ser det bra ut, vissa acroporer som jag hade tidigare har "blommat om" och blivit fina. Syns verkligen att man har 0-i värden...Jag är fortfarnde ambivalent gällande ljuset, skall åka till en och kolla på ett HQI-ljus. får se om man får blodad tand då. iså fall blir det 2 x 400watt E40, + T5.orKöpt en och enannan firre. gjorde en önskelista på firrar, men.../Gustaf Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Syd Postat 28 december 2008 Dela Postat 28 december 2008 Hej Gustaf det låter som du har fått samma fenomen som jag fick för några veckor sedan, slemalger på sanden med luftbubblor i, jag trodde först det var cyano och körde en dos UltraLife men det bet inte alls då förstod jag att det var överdos av start2 det är tredje gången som jag får minska på doseringen, du har nog kommit in i nästa fas då får du nog minska på en del preparat och framförallt start2 så ordnar det sig. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
garfish Postat 28 december 2008 Författare Dela Postat 28 december 2008 Hej Gustaf det låter som du har fått samma fenomen som jag fick för några veckor sedan, slemalger på sanden med luftbubblor i, jag trodde först det var cyano och körde en dos UltraLife men det bet inte alls då förstod jag att det var överdos av start2 det är tredje gången som jag får minska på doseringen, du har nog kommit in i nästa fas då får du nog minska på en del preparat och framförallt start2 så ordnar det sig.Jag tror själv det beror på zepstart2, vilket jag har minskat på. har även reducerat på mägden på div. preparat. Samt att det är nu i nästa fas. Det är bara att ha is i magen, (kommer sannolikt att bli kallt om magen snart) /Gustaf Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 28 december 2008 Dela Postat 28 december 2008 Varför har du så många behållare på din Osmos?Bygger du dessa själv eller vart köper du dom.Behöver själv en ny osmos enhet å funderar om man skall ha fler filter på osmosen Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
garfish Postat 28 december 2008 Författare Dela Postat 28 december 2008 Varför har du så många behållare på din Osmos?Bygger du dessa själv eller vart köper du dom.Behöver själv en ny osmos enhet å funderar om man skall ha fler filter på osmosenDet finns "spår" av silikat i örebros vatten. Därav en massa filter.http://www.tritonakvarium.se/product.asp?product=681 har dessa bl.a men går särkerligen att ordna på andra håll.Med dessa filter blir man av med en massa , så nu kommer enbart bra vatten ut.Gustaf Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg