Gå till innehåll

Presentation av eget akvarie


Johan2x

Rekommenderade inlägg

Hej

Har besökt SG många gånger per dag de senaste veckorna då jag planerar nybygge.

Man blir imponerad av alls bygge stort som litet, vackra koraller och fiskar. Det jag

dock saknar är massor av bilder på tekniken som får det att snurra. Visst kan man

leta runt och hitta bilder men det är inte så mycket man hittar här.

Min tanke är kanske att man kan "skapa" ett eget akvarie där man kan visa berätta

hur man tänkt mm. Ett forum/profil där endast egen medlem har rätt att ändra och uppdatera.

Här kan man kanske beskriva från början till slut, även om slutet aldrig nås.

Beskrivningar skisser bilder mm.

Profilerna kan man dela in i olika storleksklasser så man kan söka den storleken man vill se.

Dock skall man inte slopa något på forumet för detta utan se det som ett komplement.

Bara en tanke från en som planerar men vill inte se fel efter vattnet är i.

/J

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är du efter en liknande funktion som zoopet har? Låter väl inte helt tokigt, förvisso så kan man hitta en heldel info redan som det är i mångas profiler samt i forumet.

Jag kan dock tänka mig att det vore enklare för nån som inte är insatt att få en mer visuell beskrivning.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns ju redan en massa trådar i forumet där medlemmarna presenterar sina akvarium. Antar att det är något liknande fast med skillnaden att det endast är trådskaparen som kan posta i tråden som du är ute efter?

Personligen gillar jag dessa presentationstrådar, men tyvärr lever dom på bekostnaden av andra trådar då dom gömmer en massa bra idéer och tekniska lösningar som ofta verkligen förtjänat en egen tråd. Det är hopplöst svårt att tex hitta andras lösningar på rördragningar eftersom dessa ofta ligger dolda mellan tusentals andra inlägg och hurrarop i långa presentationstrådar...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår vad ni menar. Jag är inte ute efter att "döda" bra trådar utan att man skall kunna presentera sitt kar med bilder och beskrivningar utan att där är flera hundra inlägg. Typ en presentation som vi har idag fast med bilder och beskrivningar, typ månadens akvarie fast mer info. Jag sitter gärna och följer en tråd men letar ibland är det "drygt" att läsa igenom 30 sidor för andra gången för att ev hitta just "det där".

Man kanske kan utvekla vår presentation där vi skriver vilken storlek och teknik vi använder.

Bara en tanke.

/J

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De flesta skriver också detta i tråden där de visar upp sitt akvarium.

Vill man få in fler bilder kan man ta kontakt med trådskaparen och be honom lägga in dessa i första inlägget så man då slipper bläddra igenom alla sidor för att få tankar och idéer.

Vi eftersöker månadens akvarist hela tiden och de som känner att de vill göra en sådan tråd är mer än välkomna att ta kontakt med moderator-gänget så att det kan komma upp.

Läser du sjunde inlägget i pwin's tråd där han berättar om sitt 1410-liters kar så ser du ett utmärkt upplägg och hur det kan se ut.

Det är ju också upp till den som lägger ut bilder och info att skriva så mycket de vill och kan om sitt system.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...