Gå till innehåll

Min temporära fraggburk 540l


Magnus

Rekommenderade inlägg

Du har en hel del godis däri! Skulle vara kul att se resten av systemet oxå! Snygg firre oxå, det är någonsorts gylta va?

Tror inte det är så kul att titta på... Ytterst temporärt...

Tror gyltan heter Cirrhilabrus solorensis, Painted Fairy Wrasse (rätta mig nu Norberg). Det är 2st som går i par! Coola firrar!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror inte det är så kul att titta på... Ytterst temporärt...

Tror gyltan heter Cirrhilabrus solorensis, Painted Fairy Wrasse (rätta mig nu Norberg). Det är 2st som går i par! Coola firrar!

Helt rätt namn! Trevliga firrar tycker jag.

Ser ju riktigt bra ut det där med fraggarna ska bli spännande att se slutresultatet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja du Magnus det är inte många som har en fraggburk på dryga 500 liter och ska uppgradera. Det finns nog många avundsjuka där ute. En del läckerbitar där bland korallerna. Hoppas det växer bra tills man tittar förbi :).

500l växer man ur fort... den är full

Inga problem Jörgen! Det kommer att finnas mycket kul om allt går som det ska!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fantastiska färger! Måste läsa på lite om hur du gör, för det har du väls skrivit någonstans. Stort grattis!

Tack! Men jag gör faktiskt inget speciellt... konstanta värden.. lite spårämnen... lite T5 rör... inget hokus-pokus.

Kom gärna förbi och hälsa på!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du karet i samma lokal som tidigare?

Jag har 540:n + fisksystemet i samma lokal som tidigare.

Fram mot påsk byter vi lokal till en något större och då ska det bli en större burk. Dels för att få mer vatten per korall men också för att få plats med mer. Både moderkoraller och fraggar.

Har man ingen burk hemma så vill man kunna frossa i hobbylokalen!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker du inte att det är synd att inte ha akvariet hemma så du får njuta av det varje dag?

Ha, ha, jag njuter av mina burkar varje dag i alla fall! Och utan att störa frugan med allt slabbande och alla pryttlar...

Åker ner till hobbylokalen när familjen lagt sig och bara frossar...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser att det står "snart 3500l" i din profil-dregglar-

Har du börjat bygga?

Och är det en Bubbleking supermarin 300 som du tänkt använda?

Nja, det blir förmodligen ett korallsystem på 2.000l och ett fisksystem på 2.000l (borde ändra profilen mao).

Korallsystemet kommer bestå av en lång burk typ 360x90x45 + sump. Skummare blir en BK Supermarine 250. 20x80w T5 belysning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, det blir förmodligen ett korallsystem på 2.000l och ett fisksystem på 2.000l (borde ändra profilen mao).

Korallsystemet kommer bestå av en lång burk typ 360x90x45 + sump. Skummare blir en BK Supermarine 250. 20x80w T5 belysning.

Ska du dra igång en butik igen Magnus?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, det blir förmodligen ett korallsystem på 2.000l och ett fisksystem på 2.000l (borde ändra profilen mao).

Korallsystemet kommer bestå av en lång burk typ 360x90x45 + sump. Skummare blir en BK Supermarine 250. 20x80w T5 belysning.

20x80w är rasande fräckt.

Med dom investeringarna så vore det inte dumt med butik.

Lär ju inte gå att fånga fisk i ett 2000l kar(om du hade tänkt det för försäljning)

Men korallerna du har finns det säkert spekulanter på, mycket fina.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...