salar Postat 13 april 2008 Dela Postat 13 april 2008 Har gått i tankarna på att släcka mitt kar helt.Börja om som en nybörjare eller spara något från karet?Ny sten, ny inkörning,ny fisk,nya koraller låter så j...a lockande.Får fundera hårt en vecka och se va som kommer fram i skallen.Patrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 13 april 2008 Dela Postat 13 april 2008 Hoppsan, det var inga dåliga tankar det. Känns det långtråkigt med ditt nuvarande kar? Minnet från plattmaskarna? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
salar Postat 13 april 2008 Författare Dela Postat 13 april 2008 Har nästan inga platt maskar kvar nu men en ny start skulle kännas rolig att göra,stenen e gammal fisken lika så och några av korallerna.Patrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 13 april 2008 Dela Postat 13 april 2008 Jo, jag känner igen känslan. När jag i våras för ett år sedan hade helt "fullvuxet" i mitt då enda kar blev det helt plötsligt lite tråkigt, eftersom jag inte kunde "göra något mer med karet". Att flytta över revet till ett större kar blev så ett kul projekt att pyssla med. Jag tror nog att för många av oss är det roliga själva projekterandet och byggandet, och att "betraktandet" kan bli lite långtråkigt efter ett tag. Att planera "nästa kar", även om det bara är en ny aquascaping i det befintliga karet, blir lätt en tanke som blir allt starkare.Du kan ju alltid deponera favoritkorallerna och fiskarna hos bekanta eller nån butik medan du fixar med det nya. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 13 april 2008 Dela Postat 13 april 2008 Oj då!Du har ett vackert kar nu men du kanske vill ha en ny start för att få ett nytt tema. Vad är det du söker i nystarten? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
salar Postat 13 april 2008 Författare Dela Postat 13 april 2008 Jag har några funderingar i skallen med minimalt med sten och en låg aquascaping och ett fåtal koraller och några nya fiskar.Patrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 13 april 2008 Dela Postat 13 april 2008 Är det en fyrtioårskris på gång? En sportbil eller motorcykel skulle kanske också funka? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
salar Postat 13 april 2008 Författare Dela Postat 13 april 2008 Nä jag har mer än ett år kvar till 40,men jag kanske kan köra över allt till Leffe så han får igång sin hörn burk han har hemma.En handlare utan hemma burk e ingen riktig handlare eller va säger du Fritz kompis.Patrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 13 april 2008 Dela Postat 13 april 2008 Inte fan kan du sälja av allt du har Patrik!?Riv ur allt, köp ny sten, bygg ny aquascape, i med korallerna, byt ut några fiskar. Så har du ett nytt kar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
salar Postat 13 april 2008 Författare Dela Postat 13 april 2008 Bjarne jag e mer eller mindre miljonär om jag skulle fragga allt.Nä några koraller sparar jag nog och några fiskar oxå.Patrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 13 april 2008 Dela Postat 13 april 2008 Bjarne jag e mer eller mindre miljonär om jag skulle fragga allt.Nä några koraller sparar jag nog och några fiskar oxå.PatrikMmm kan tänka mig det. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 13 april 2008 Dela Postat 13 april 2008 Gör hela rivningen av karet till en fest tycker jag, bjud in några likasinnade (jag).Skrapa rommen från clownernas lekhörna och bjud herrskapet på en smaskig clowroms-toast till förrätt. Sohalen blir finfina fileer, som du panerar och severar med råstekt potatis.Resten av fisk och skaldjuren gör vi en mustig fiskgryta på.Därefter rostar vi knappar och skivanemoner i ugnen och partar loss på pulvret som blir.Acropororna lägger du i en hink med blekmedel och visp så har du tillgodosett hela släktens behov av julklappar för ett par år framåt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
salar Postat 13 april 2008 Författare Dela Postat 13 april 2008 Den va inte dum Jaken,blev det sent igår eller har du inte slutat vina.Patrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 13 april 2008 Dela Postat 13 april 2008 Nä jag har mer än ett år kvar till 40,men jag kanske kan köra över allt till Leffe så han får igång sin hörn burk han har hemma.En handlare utan hemma burk e ingen riktig handlare eller va säger du Fritz kompis.Patrikhar han ingen hemmaburk!? Gör han det bara för pengarna? Min 40-årskris började annars runt 35. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
salar Postat 13 april 2008 Författare Dela Postat 13 april 2008 Han gör det bara för pengarna nu mera.Va gjorde du när krisen kom?Flaskan,damer.gitarrer,salt burkar eller bara forumet där gammal hårdrockare hänger.Ny start av burk e en ny tändning.Hur många länder ser du i kväll.Patrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 13 april 2008 Dela Postat 13 april 2008 Han gör det bara för pengarna nu mera.Va gjorde du när krisen kom?Flaskan,damer.gitarrer,salt burkar eller bara forumet där gammal hårdrockare hänger.Ny start av burk e en ny tändning.Hur många länder ser du i kväll.PatrikEn liten svansmotorförsedd bil fungerade (och fungerar) utmärkt.Men de andra sakerna fungerade, de också;-). Ser knappt ett land från stället där jag bor just. Men 1a maj flyttar jag in i nya barren, då är de tre länder som gäller!Men att planera en ny burk är förbaskat skojigt så jag förstår hur du tänker. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sunny Postat 13 april 2008 Dela Postat 13 april 2008 Inte fan kan du sälja av allt du har Patrik!?Riv ur allt, köp ny sten, bygg ny aquascape, i med korallerna, byt ut några fiskar. Så har du ett nytt kar.Inte ska du tömma burken på koraller inte, kanske uppgradera till ett lite större kar, du har väl ändå det mesta teknikmässigt.... ?Mvh,Sunny Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
salar Postat 13 april 2008 Författare Dela Postat 13 april 2008 Det blir ingen ny burk men lite ur rensning skulle inte skada.Patrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Matt_HiHat Postat 13 april 2008 Dela Postat 13 april 2008 Bra val!Kan säkert vara nästan minst lika roligt att "bygga om" hela karet invändigt istället för ett helt nytt också.Säg till om du vill bli av med lite fraggar i utrensningen och lycka till!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MattiasN Postat 13 april 2008 Dela Postat 13 april 2008 hm jag känner igen tankarna, ligger nog en del i det som Vargklo säger; projekterandet är väldigt skoj! Sen kan det blir lite trist när karet är klart, fiskbesättningen komplett och platsen för nya koraller tryter.... Jag har själv planer på ny aquascape, bygga om sumpen, ny skummare och ev. byta ut lite fisk! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.