Gå till innehåll

Vad göra


salar

Rekommenderade inlägg

Har gått i tankarna på att släcka mitt kar helt.

Börja om som en nybörjare eller spara något från karet?

Ny sten, ny inkörning,ny fisk,nya koraller låter så j...a lockande.Får fundera hårt en vecka och se va som kommer fram i skallen.Patrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, jag känner igen känslan. När jag i våras för ett år sedan hade helt "fullvuxet" i mitt då enda kar blev det helt plötsligt lite tråkigt, eftersom jag inte kunde "göra något mer med karet". Att flytta över revet till ett större kar blev så ett kul projekt att pyssla med. Jag tror nog att för många av oss är det roliga själva projekterandet och byggandet, och att "betraktandet" kan bli lite långtråkigt efter ett tag. Att planera "nästa kar", även om det bara är en ny aquascaping i det befintliga karet, blir lätt en tanke som blir allt starkare.

Du kan ju alltid deponera favoritkorallerna och fiskarna hos bekanta eller nån butik medan du fixar med det nya.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nä jag har mer än ett år kvar till 40,men jag kanske kan köra över allt till Leffe så han får igång sin hörn burk han har hemma.En handlare utan hemma burk e ingen riktig handlare eller va säger du Fritz kompis.Patrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gör hela rivningen av karet till en fest tycker jag, bjud in några likasinnade (jag).

Skrapa rommen från clownernas lekhörna och bjud herrskapet på en smaskig clowroms-toast till förrätt. Sohalen blir finfina fileer, som du panerar och severar med råstekt potatis.

Resten av fisk och skaldjuren gör vi en mustig fiskgryta på.

Därefter rostar vi knappar och skivanemoner i ugnen och partar loss på pulvret som blir.

Acropororna lägger du i en hink med blekmedel och visp så har du tillgodosett hela släktens behov av julklappar för ett par år framåt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nä jag har mer än ett år kvar till 40,men jag kanske kan köra över allt till Leffe så han får igång sin hörn burk han har hemma.En handlare utan hemma burk e ingen riktig handlare eller va säger du Fritz kompis.Patrik

har han ingen hemmaburk!? Gör han det bara för pengarna?

Min 40-årskris började annars runt 35.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Han gör det bara för pengarna nu mera.Va gjorde du när krisen kom?Flaskan,damer.gitarrer,salt burkar eller bara forumet där gammal hårdrockare hänger.Ny start av burk e en ny tändning.Hur många länder ser du i kväll.Patrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Han gör det bara för pengarna nu mera.Va gjorde du när krisen kom?Flaskan,damer.gitarrer,salt burkar eller bara forumet där gammal hårdrockare hänger.Ny start av burk e en ny tändning.Hur många länder ser du i kväll.Patrik

En liten svansmotorförsedd bil fungerade (och fungerar) utmärkt.Men de andra sakerna fungerade, de också;-). Ser knappt ett land från stället där jag bor just. Men 1a maj flyttar jag in i nya barren, då är de tre länder som gäller!

Men att planera en ny burk är förbaskat skojigt så jag förstår hur du tänker.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inte fan kan du sälja av allt du har Patrik!?

Riv ur allt, köp ny sten, bygg ny aquascape, i med korallerna, byt ut några fiskar. Så har du ett nytt kar.

Inte ska du tömma burken på koraller inte, kanske uppgradera till ett lite större kar, du har väl ändå det mesta teknikmässigt.... ?

Mvh,

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hm jag känner igen tankarna, ligger nog en del i det som Vargklo säger; projekterandet är väldigt skoj! Sen kan det blir lite trist när karet är klart, fiskbesättningen komplett och platsen för nya koraller tryter....

Jag har själv planer på ny aquascape, bygga om sumpen, ny skummare och ev. byta ut lite fisk!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...