Gå till innehåll

Uppgradera till 450 liter


lottac

Rekommenderade inlägg

  • Svar 228
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jag tillämpar bara Saliferts preparat, tillför strontium, jod när jag tycker det ser lite ledsamt ut. Och icke regelbundna vattenbyten, 15-30 dagar emellan. Fick problem när jag körde ph kh buffer innan, så har ersatt det med vattenbyte på ovan intervall och magnesium 2 dagar i veckan. Fortfarande nybörjare som sagt, letar efter mer optimalt system...men allt är på tok för intressant i korallväg när man är på zoogiganten eller fiske o fiskar (zoobutiker)...så allt ökar i en något icke önskvärd ekonomisk takt! Men jag gör i princip inte mycket med det, det står och småkokar till något vackert.

Jag håller med dig om att det är fantastiskt kul med både fisk och koraller och att man lätt köper på sig både det ena och det andra. Synd att det skall vara så dyrt.... Nu har jag nog fått sving på de olika värdena ganska bra, efter två års prövotid....:ler::ler:med diverse konstiga händelser

Jag går och väntar på att få något par att odla på nu. jag har två Ocellaris som går i ett mindre akvarium coh två i det stora, plus tomatclownerna. Jag har försökt odla förut och det var jätte spännande.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du får ocellaris så är jag intresserad av att köpa vid ett senare tillfälle, jag vill inte köpa vildfångad fisk. (Nu är iofs sverigeodlad ocellaris mycket vanlig, men kan man köpa från personer på guiden är det bättre!)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du får ocellaris så är jag intresserad av att köpa vid ett senare tillfälle, jag vill inte köpa vildfångad fisk. (Nu är iofs sverigeodlad ocellaris mycket vanlig, men kan man köpa från personer på guiden är det bättre!)

KUL!!! Jag hör av mig när det är dax, jag har ju inte haft några av de clowner jag har nu så länge så det tar nog lite tid-Tummen upp men den som lever får se.....:skrattar:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har inhandlat lite stenkoraller hos Ted idag. Herre jösses va mycket fint den mannen har där nere. Man vill köpa allt, men jag bet ihop. Hans sjöstjärna var såååå kool.! Håll till godo!

haj lotta TED vem är det vad har jag missat? finns det fler djuraffärer i skåne?:ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan ju inte annat än att hålla med alla dom andra.......riktigt snyggt kar!!!!

Man får ju hoppas att mitt blir lika bra när det kommer igång riktigt.

mvh jonas

Hej Jonas!

Tack så mycket!!!

Det blir säkert lika bra och ännu bättre.... men jag måste säja själv att min bakgrund är fin! Man kanske får bortse från Jantelagen lite grand...... -dans

:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vilka är korallerna? Jag har inte lärt mig ännu.... :ler:-shark_smiley

Första inlägget.

1 Acropora blabla.

2. Montipora digitata, troligen

3 Acropora, den sk DaTrucka som ted kallar den.

4 vet inte vilken du syftar på här, ser ur som fisk :)

Vilka är det här?

Andra inlägget:

1 Montipora av ngt slag, capticornis kanske?

2 rosa Hystrix

3 stjärnpolyp C. Vridis ?

4-5 fiskar igen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Första inlägget.

1 Acropora blabla.

2. Montipora digitata, troligen

3 Acropora, den sk DaTrucka som ted kallar den.

4 vet inte vilken du syftar på här, ser ur som fisk :)

Andra inlägget:

1 Montipora av ngt slag, capticornis kanske?

2 rosa Hystrix

3 stjärnpolyp C. Vridis ?

4-5 fiskar igen.

Hej Marco!

Acropora blabla, haha-skrattar hysteriskt det är en ny sort eller?

Fiskarna vet jag vad dom heter, la dit dom ändå.

Tack!

Mvh Lotta

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
du har ingen närmare o bättre bild på din belysning lotta.

mvh en nybörjare med exakt likadant kar juwel 450 konventeras om till saltvatten:)

Hej! Jag använder rampen som man får till karet, sen har jag en 250w metallhalogen (Aquastarlight) framför rampen som jag hängt en bit över karet så att man kan greja i.

Mvh Lotta

Tack för beröm oxå!!!:ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
Tack för kaffet och kakorna idag.

J-lar vilken skillnad det är å se ett kar live jämfört med bilderna, riktigt läckert.

Tack för fraggarna med, ska bli kul att se den limegröna skivan i actiniclyset ikväll.

Hälsa familjen.

Hej Marco!

Det var jätte trevligt att ni kom! Det får vi göra om snart igen. Er lilla tös är en riktig goding:stjärna: :ler:

Tack själv för den lilla skivan jag fick! Kul att du tycker att karet är fint. :)

Du får lägga upp lite nya bilder på ditt kar oxå! Det var väl ett tag sen.....

Hälsa alla du oxå!!!

//Lotta

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...