Gå till innehåll

Uppgradera till 450 liter


lottac

Rekommenderade inlägg

  • Svar 228
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Ok, skall bli kul att se hur stor han blir. Han är en rolig fisk att ha i karet. :-))

Givetvis så får du ju hålla lite koll på Morris men det borde inte erbjuda några större problem :smiley20: (när han blir större se bara till att han har en egen håla )

INSTÄMMER till FULLO -dregglar-

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Reuben!

Tack så mycket! När får jag se hur korallerna blev hos dig?? :-)

Jo, jag skall ta ett snack med Annemona och se vad som händer.... nä, men jag funderar på att "hjälpa till" att dela....

Hej,

det är fritt fram när du vill :)

Tyvärr har de inte samma färger som de hade hos dig, men med nya lysrör / MH lampor så kan man förhoppningsvis lite bättre färger och har börjat dosera spårämnen och lite annat nu för att försöka få tillbaka färgerna dom hade hos dig!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,

det är fritt fram när du vill :)

Tyvärr har de inte samma färger som de hade hos dig, men med nya lysrör / MH lampor så kan man förhoppningsvis lite bättre färger och har börjat dosera spårämnen och lite annat nu för att försöka få tillbaka färgerna dom hade hos dig!

Va trist att de blivit sämre i färgerna:-( men det fixar du snart till. :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

japp, nu har jag läst igenom hela tråden...vilken förändring från 2008 =)

Gillar verkligen ditt akvarium...Jättefint!!

E lite nyfiken på två av dina invånare i karet.

Först på din Acanthurus Leucosternon. Vad har du för nått att säga om den?

Är den aggressiv? blyg? rolig? svår? har den fått vita prickar?svårmatad? har du UV till den?

o sen undrar jag hur det fungerar med att ha en sjöhäst i karet.

Eller är den på bilden från ett annat akvarium kanske? såg att du hade nått lite mindre kar med va?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Behöver du "suga" gruset när du har dem sandvändarfiskarna?

Som sagt, underbart akvarium, det börjar sticka i händerna över att starta ett stort akvarium, men jag kommer nog inte bli en sån duktig korallskötare som du ;P du har verkligen lyckats! :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

japp, nu har jag läst igenom hela tråden...vilken förändring från 2008 =)

Gillar verkligen ditt akvarium...Jättefint!!

E lite nyfiken på två av dina invånare i karet.

Först på din Acanthurus Leucosternon. Vad har du för nått att säga om den?

Är den aggressiv? blyg? rolig? svår? har den fått vita prickar?svårmatad? har du UV till den?

o sen undrar jag hur det fungerar med att ha en sjöhäst i karet.

Eller är den på bilden från ett annat akvarium kanske? såg att du hade nått lite mindre kar med va?

Hej!

Va kul att du kollat hela min tråd! Det har ju blivit en del genom åren. Min vitbröstade är en underbar liten filur. Den skall vara agressiv mot andra kirurger men den åkte i sist av mina kirurger så den sköter sig väldigt bra!

Det var han som fick på moppo när han va ny. Jag har inget UV på mitt kar. Det har jag inte haft på flera år. När jag började tillsätta bakterier tyckte jag det var synd att UV skulle döda en massa bra i karet, det kändes liksom inte som att det var någon idé med bakterier om de skulle dö direkt. Min Leucosternon har inte haft prick. Den käkar hur bra som helst, nori, pellets och artemia. Det är verkligen en vacker fisk! Jag tror att det beror mycket på vad fisken är i för kondition när man köper den. Sen hur du själv sköter ditt kar.

Sjöhästarna hade jag i ett mindre kar, tyvärr dog de för mig. Jag är inte säker på varför.... kanske de inte var ett par...

//Lotta

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Behöver du "suga" gruset när du har dem sandvändarfiskarna?

Som sagt, underbart akvarium, det börjar sticka i händerna över att starta ett stort akvarium, men jag kommer nog inte bli en sån duktig korallskötare som du ;P du har verkligen lyckats! :)

Hej!

Tyvärr har båda mina sandvändare försvunnit.... jag hade en carpet anemon tills för några månader sedan. Då tröttnade jag på att det "försvann" fiskar med jämna mellanrum. Bla en Moorish Idol. Jä...a dyr mat till en anemon:-( Så den åkte ut! Anemonen alltså! :-) Ja, jag suger sanden ibland.

Tack så hemskt mycket för de fina orden om mitt kar! Sanningen är att det inte kräver så mycket att ha ett kar som mitt. Det växer ju av sig själv bara värdena och ljuset är bra. Jag har inte så mycket teknik heller. Bakterier och lite tillsatser funkar allderles utmärkt:-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...
  • 7 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...