Gå till innehåll

Uppgradera till 450 liter


lottac

Rekommenderade inlägg

  • Svar 228
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 2 veckor senare...
  • 2 månader senare...
Hur länge har du haft muränan? Har den haft några hyss för sig? Hur ofta och vad matar du den med? /Samuel

Sent from my iPhone using Tapatalk

Muränan har jag haft i några månader nu. Den är ju ganska liten så den har inte gjort något "dumt" ännu! Den käkar samma mat som de andra, pellets som blir kvar på botten och artemia. Den är långsam så vi kollar att den hittar mat. När den blir större så får vi skänka den till Universeum eller nått. :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
Muränan har jag haft i några månader nu. Den är ju ganska liten så den har inte gjort något "dumt" ännu! Den käkar samma mat som de andra, pellets som blir kvar på botten och artemia. Den är långsam så vi kollar att den hittar mat. När den blir större så får vi skänka den till Universeum eller nått. :-)

Först VÄRKELIGEN inspirerande bilder på ett FÖRSTKLASSIGT Koral akv. -Tummen upp

Sen betr nebulosan (stjärn muränan ) får jag ödmjukast föreslå att du skaffar (om du inte redan har det ) en planterings tång & sedan börjar ge den upptinade räkor (går utmärkt att ta direkt från frysen & en liten stund i en kopp med vatten ) & sedan punkt mata en lilla med lagom stora bitar ;) då detta är MYCKET bättre mat för den & även om den är mätt mindre risk för koralras & risk för svinn med mindre kräftdjur ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Först VÄRKELIGEN inspirerande bilder på ett FÖRSTKLASSIGT Koral akv. -Tummen upp

Sen betr nebulosan (stjärn muränan ) får jag ödmjukast föreslå att du skaffar (om du inte redan har det ) en planterings tång & sedan börjar ge den upptinade räkor (går utmärkt att ta direkt från frysen & en liten stund i en kopp med vatten ) & sedan punkt mata en lilla med lagom stora bitar ;) då detta är MYCKET bättre mat för den & även om den är mätt mindre risk för koralras & risk för svinn med mindre kräftdjur ;)

Tack sååå mycket för omdömet!!

Jag skall testa att mata muränan direkt! Får se vad lille "Morris" (han heter så) tycker om det!

:-))

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt fint! Bilderna är dock inget jämfört med färgerna i verkligheten!

Skall inte dina anemoner ta och dela sig snart ;)

Ha det bra!

Hej Reuben!

Tack så mycket! När får jag se hur korallerna blev hos dig?? :-)

Jo, jag skall ta ett snack med Annemona och se vad som händer.... nä, men jag funderar på att "hjälpa till" att dela....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack sååå mycket för omdömet!!

Jag skall testa att mata muränan direkt! Får se vad lille "Morris" (han heter så) tycker om det!

:-))

Ingen orsak :)

HAHAHAHA Å jag kan nog lova att Morris kommer att glufsa i sig med största aptit ;) (allt du egentligen behöver göra är att doppa tången i vattnet & föra ner det där du ser han är sen söker han GANSKA snabbt up var födan är & är framme & äter tills han är mätt ;) (har haft ett ANTAL muränor både den sorten & även Fiskätare )

SEN så borde du inte behöva fundera på att skicka Morris sen heller Lotta Hemligheten är bara se till att han är mätt så borde det inte vara några större problem sen heller (har sett fina korallrevs akv. med större muränor när jag var igång tidigare så det funkar. (uppenbarligen med Echidna Sp din sort & inte fiskätar Sp som Gymnotorax & gymnomuräna)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen orsak :)

HAHAHAHA Å jag kan nog lova att Morris kommer att glufsa i sig med största aptit ;) (allt du egentligen behöver göra är att doppa tången i vattnet & föra ner det där du ser han är sen söker han GANSKA snabbt up var födan är & är framme & äter tills han är mätt ;) (har haft ett ANTAL muränor både den sorten & även Fiskätare )

SEN så borde du inte behöva fundera på att skicka Morris sen heller Lotta Hemligheten är bara se till att han är mätt så borde det inte vara några större problem sen heller (har sett fina korallrevs akv. med större muränor när jag var igång tidigare så det funkar. (uppenbarligen med Echidna Sp din sort & inte fiskätar Sp som Gymnotorax & gymnomuräna)

Ok, skall bli kul att se hur stor han blir. Han är en rolig fisk att ha i karet. :-))

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...