Gå till innehåll

Uppgradera till 450 liter


lottac

Rekommenderade inlägg

Hallo Lotta hoppas din balja fortfarande håller sig fint. en liten fråga om det är oki. jag har ju samma kar som du, o jag har nu hittat en MH amatur på 250w men orolig för bredden om det räcke hur bred är din lampa cirka. denna ja kolla på är väl amaturen cirka 50cm bred. tror du det räcker. Mvh Micke

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 228
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Hallo Lotta hoppas din balja fortfarande håller sig fint. en liten fråga om det är oki. jag har ju samma kar som du, o jag har nu hittat en MH amatur på 250w men orolig för bredden om det räcke hur bred är din lampa cirka. denna ja kolla på är väl amaturen cirka 50cm bred. tror du det räcker. Mvh Micke

Hej Micke!

Jag har bara en halogen och den är på 250. Mina koraller växer jätte bra. Själva lampan är en vanlig metallhalogen lampa. Det räcker bra i mitt kar verkar det som. Mina stenkoraller växer och mina fiskar trivs.

Mvh Lotta

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 månader senare...
  • 7 månader senare...
  • 1 månad senare...
Kul att se ungarna i sjöborren! Precis som i naturen.

Går ungarna med föräldrarna eller i yngelkar?

Hej, jo ungarna går i ett kar på runt 60 liter som jag delat upp i två med plexiglas. Föräldrarna på ena halvan och ungarna på andra. Det fungerar ju bra så jag låter det vara så.

Jag köpte Bangaierna av Göran i somras och de kommer ju från dig Stig. De är inte så stora föräldrarna, kanske därför som det inte blev så många ungar? Jag köpte tre och när två fattat tycke för varandra så flyttade jag den som blev över till 450 liters akvariet. Den Bangaien har vuxit mycket mer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 månader senare...

tjena lotta! mycket fint kar.

har en lite fråga har hört rykten om att du har någon form av avrinning i din tank som går direkt till skummaren. kan det stämma. jag har mce 600 och min lila valencenia drar upp rätt mycket sand i vattnet och det lägger sig som en liten hinna på ytan. efter som jag inte längre har sump så blir jag inte av med den. fick då höra om någon form av liten ytavrining som sedan som sagt dras direkt in i skummaren.

vad är det du har om du nu kör med det.

tack på för hand

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Marko!

Nej det är den här Aqua Medic Skim box 2000 lit/tim.

har kollat på den Datrucka visade men nu när jag fått nys om aqua medic´s så får det bli att beställa en sån e riktigt trött på filmen på ytan nu.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Tackar för titten idag.

Kaffet och bullarna var goa med.

Fraggen jag fick med mig lär göra sig grym i karet när den vuxit till sig.

Korallen du undrade över tror jag är en sorts hydnophora, googla lite bilder på den så hittar du säkert något åt det hållet iaf.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...