Gå till innehåll

Mannes Projekt 600L Salt


_Manne_

Rekommenderade inlägg

  • Svar 1,1k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Har du funderat mer på att ta upp någon av de största kirurgerna?

Tog faktiskt beslutet att plocka bort desadiinin igår kväll.. Den såg mer sleten än veliferumen.

Så den fick i en påse o sen in i frysen omg. Mest humana vad jag vet.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lagge:

Var inte direkt sugen på att köra 50mil åtminstone för att lämna en ganska mager firre.. Lasse hade gärna fått den till universeum men tror knappast Lasse skulle köra ner o hämta den..

Behövde få ett lugn i karet.. Så beslutet togs relativt snabbt o se om jag kunde fånga den.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det hade ju kunnat bli en söndagsutflykt. ;)

Förstår dit val, det började ju bli lite huggsexa om utrymmet verkade det som.

Har du märkt någon förändring ännu?

Var som sagt sent igår dådet gjordes, så veliferumen fattade nog aldrig att hans överman var borta..

Får se hur det béter sig idag..

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Klokt beslut tycker jag................dina nya Anthias skall fram och trivas :smiley20:

Ibland går saker och ting snabbt och blir bra.

Var som sagt sent igår dådet gjordes, så veliferumen fattade nog aldrig att hans överman var borta..

Får se hur det béter sig idag..

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Klokt beslut tycker jag................dina nya Anthias skall fram och trivas :smiley20:

Ibland går saker och ting snabbt och blir bra.

Jag hoppas att jag gjorde ett bra beslut.. Kändes inte sådär kul kan jag säga.. Har ju haft firren över tre år..

Har beslutat att så pass stora firrar som kirurgerna bli får inte komma i baljan igen som planen är nu..

Så jag hoppas verkligen på anthiasen nu, Vet inte om kriget i karet påverka dom alls, men tyckte att det hade kommit någon vit prick på dorisarna så dom var med all säkerhet stressade av kriget.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Senaste:

Lite nya mätningar är gjorda , och som vanligt så fick jag köra tre minuter på varje kanal för att öka upp värdena en del igen.. Ökade även dosen med 70 ml per dygn..

Så får vi se om man kan hålla uppe Kh't o Ca med den nya totaldosen 360 ml/dunk .

Hepatusen har en del prick nu, så uvc't går på heltid.. Hoppas på att det löser sig.

Anthiasen funkar sådär.. Har ofta ca fem framme medan resterande håller sig undan.. Hoppades på att dom tre som köptes på Zg skulle locka fram dom andra, inte lyckats med det ännu. Dom tre plus någon gammal är framme, men inte resten , matat dagligen med levande artemia utan några synliga jätteframsteg. Vet ju dock inte om dom som gömmer sig äter.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Öppna upp och kolla kvartsglaset i UVC't, det kan bli belagt med en beläggning som hindrar strålningen att ta hand om din prick i vattnet.

Har tänkt på det,, det lyser grönt i nedre delen där jag pumpar in vattnet iaf, så helt igensolkat kan det inte vara.. Är lite rädd att skiten ska paja om jag plockar isär filtert.

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har tänkt på det,, det lyser grönt i nedre delen där jag pumpar in vattnet iaf, så helt igensolkat kan det inte vara.. Är lite rädd att skiten ska paja om jag plockar isär filtert.

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Grönt? UVC skall väl lysa blått/lila.. Det gör iaf mina filter.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Grönt? UVC skall väl lysa blått/lila.. Det gör iaf mina filter.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Mitt har alltid lyst grön ton genom bottenanslutningen , den vita plast anslutning där.

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

senaste:

kämpar ständigt med disparen.. dom bara vill inte som jag vill!

av inköpta 11 så är det 6 som vågar visa sig..

post-3404-14468921636577_thumb.jpg

red plankton funkar inte alls till denna grupp.. cyclops äter dom friskt.. artemis mysis också..

mvh manne

post-3404-14468921636359_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Senaste:

Haft en ganska lugn söndag så jag fick komma loss från familjeåtaganden och fick nöjet att besöka Laggeman och göra ett besök på Zg i Lomma.

Först gick det till Laggeman för en titt på hans hemmabygge till LED ramp lite snabbt.

Sen till Zg för en rundvandring där, Efter hårt granskade salt kar så blev det fyra anthias dispar till samt en hink salt DD h2o. Fanns en fin blå anemon men lagge infomerade att det var fel sort för mig..

Sen åter till lagge för att spana på LED rampen o karet o lite diskussioner runt ett ev bygge till mitt stora kar..

Sen bar det av hemåt igen.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Senaste:

Haft en ganska lugn söndag så jag fick komma loss från familjeåtaganden och fick nöjet att besöka Laggeman och göra ett besök på Zg i Lomma.

Först gick det till Laggeman för en titt på hans hemmabygge till LED ramp lite snabbt.

Sen till Zg för en rundvandring där, Efter hårt granskade salt kar så blev det fyra anthias dispar till samt en hink salt DD h2o. Fanns en fin blå anemon men lagge infomerade att det var fel sort för mig..

Sen åter till lagge för att spana på LED rampen o karet o lite diskussioner runt ett ev bygge till mitt stora kar..

Sen bar det av hemåt igen.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

trevligt blå anemon är precis vad jag ska ha när jag byggt ut kuben vad var det för fel med den?

led bygge till det stora nice !!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...