Gå till innehåll

Bengan's 250l ZEOkar


Bengan

Rekommenderade inlägg

  • Svar 556
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Hahahahhaha! Den växer bra, så där hade varit en fragg till dig. Snarare synd att du inte bor nästgårds. ;)

Kan bara hålla med men jag kan tyvärr inte säga att Ystad är nästgårds! Jag har haft en liknade acropora tidigare men tyvärr dog den när jag bytte kar, en värmare som fastnade i värmande läge så den blev allt för varm. En sorg när fina koraller försvinner så.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Grymt fina koraller och otroligt bra bilder, nästa så att man blir sugen att åka ner till ystad för att norpa några skott, med den tillväxten du har i karet så hade du nog inte upptäckt nåt ;)... Som Sillen sa, synd att du bor så långt söderut, hade varit grymt att se det karet live...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har lyckats skaffa ett ljusraster som ska bli till en fragghylla i karet. Ni som vet, hur delar men det lättast och utan att förstöra något? Jag har dessutom inte möjlighet att göra Wrangs lösning med en algmagnet utan ska försöka fixa någon listig hängande lösning. Om jag skulle limma den på en algmagnet ändå, funkar det med tangit lim då?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har lyckats skaffa ett ljusraster som ska bli till en fragghylla i karet. Ni som vet, hur delar men det lättast och utan att förstöra något? Jag har dessutom inte möjlighet att göra Wrangs lösning med en algmagnet utan ska försöka fixa någon listig hängande lösning. Om jag skulle limma den på en algmagnet ändå, funkar det med tangit lim då?

jag har limmat mina med acrifix. har funkat fint för mig. om du använder en avbitare så får du offra

en rad som då kan gå sönder , annas kör med en såg för metal. bågsåg eller dylikt , allt en dremel

med rätt tillbehör..

ska du ha hyllan långt ner så har jag sett dom som bara "pallat" upp den med dricksglas alt pcv

rör eller dylikt.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för era tips om fragghyllan! :ler:

Nu blir det nog illa tvunget att sälja karet. Jag har fått en saftig summa att betala och karet är det mest värdefulla jag äger. :ledsen: Jag ska försöka att behålla ett litet kar med enbart små fraggar av sps och några snäckor. Nu blir det till att kolla vad jag faktiskt har för teknik och prylar.

Känns super trist, men man måste överleva.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för era tips om fragghyllan! :ler:

Nu blir det nog illa tvunget att sälja karet. Jag har fått en saftig summa att betala och karet är det mest värdefulla jag äger. :ledsen: Jag ska försöka att behålla ett litet kar med enbart små fraggar av sps och några snäckor. Nu blir det till att kolla vad jag faktiskt har för teknik och prylar.

Känns super trist, men man måste överleva.

tråkigt att höra bengan, men du får absolut inte sluta helt! hör av dig om det är något.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hallå Bengan !!

Trist att det har kommit till detta läget.

Men det är ju klart att du kan ju alltid ha ett litet kar kvar.

Funderar nästa själv på att minska ner, för fast det funkar bra nu så är jag ganska less på det men det kanske bara är sommaren som gör detta.

Funderar på att skaffa hoj igen istället.

Vi får se.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Jag håller nu på att undersöka vad jag har för teknikprylar samt koraller + annat skröfs. Jag har ingen aning om vad man ska ta betalt för hela paketet. Jag kommer att lägga ut en annons på karet komplett när jag vet vad jag ska ta betalt för det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller nu på att undersöka vad jag har för teknikprylar samt koraller + annat skröfs. Jag har ingen aning om vad man ska ta betalt för hela paketet. Jag kommer att lägga ut en annons på karet komplett när jag vet vad jag ska ta betalt för det.

du kommer att inse att det är en mindre förmögenhet som du laggt ut, börja med det, blir nog inte helt lätt att sälja allt till en köpare tyvärr, tror att du får ut mest om du delar upp det lite åtminstone.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Idag ska jag förbereda lite inför försäljningen till helgen. Ska bli kul att se hur många som kommer.:) Det känns lite vemodigt att separera från sina koraller som man fostrat sen de var små. Jag hoppas de kommer till nya bra hem där de kan fortsätta växa och må bra. :smiley20:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har nu satt upp ett tillfälligt fraggkar till lördagens försäljning. -v-

Hoppas det kommer några nu på lördag. Det är alltid kul att snacka salt även om det blir lite bittert denna gång. Jag bjuder på en kopp kaffe till de som orkar ta sig hit. :ler:

Ses på lördag!

ps. ska lägga upp en sista bild på karet lördag förmiddag, som ett minne.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...