Gå till innehåll

Bengan's 250l ZEOkar


Bengan

Rekommenderade inlägg

  • Svar 556
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Mina knappar, skivor eller andra mjukkoraller har inte förändrats med dosering av zeospur. Mina knappar som finns på bild längre upp i tråden blev finare i mitt nano som jag inte bytte vatten i eller matade. Vet inte vad det beror på, men misstänker att det var pga att jag inte tillförde mat och hade inga fiskar. Mindre som skitade ner vattnet helt enkelt. Detta är bara som jag tror och inget som jag med säkerhet vet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Läckert som vanligt :). Tricolor blev nu uppsatt på min vill ha lista :P

Tackar! Tricolorn är en oerhört fin korall och en favorit hos mig.:smiley20:

Mycket snyggt Bengan !!

Gillar den ljusa på bild 6 väldigt mycket !!! grymt fin !!

Tack Freddie! Det är en acropora som jag inte kan namnet på. Den ska växa till sig lite innan den fraggas. Då blir där en till dig. :ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Måste erkänna att mitt kar mår otroligt bra! Alla koraller växer och visar fina färger utan att jag gör något speciellt. Jag kör ett fosfatfilter med rowaphos samt att jag tillsätter Mg och Ca. Det är riktigt roligt att kolla på karet nu igen.:ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Måste erkänna att mitt kar mår otroligt bra! Alla koraller växer och visar fina färger utan att jag gör något speciellt. Jag kör ett fosfatfilter med rowaphos samt att jag tillsätter Mg och Ca. Det är riktigt roligt att kolla på karet nu igen.:ler:

tittar kanske förbi imorgon.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Måste erkänna att mitt kar mår otroligt bra! Alla koraller växer och visar fina färger utan att jag gör något speciellt. Jag kör ett fosfatfilter med rowaphos samt att jag tillsätter Mg och Ca. Det är riktigt roligt att kolla på karet nu igen.:ler:

låter ju jättekul bengan, har du nu lite roliga fraggar så ta med dom på träffen.!

ser fram emot när du ska gå upp ett steg i storleken på karet så man får se vad du hittar på då,

med tanke på att planen redan finns klar.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Måste erkänna att mitt kar mår otroligt bra! Alla koraller växer och visar fina färger utan att jag gör något speciellt. Jag kör ett fosfatfilter med rowaphos samt att jag tillsätter Mg och Ca. Det är riktigt roligt att kolla på karet nu igen.:ler:

Detta låter ju kanon Bengan.

Synd att jag inte hade mer tid igår annars hade jag tittat inom dig och även Anders.

Vi ses på söndag och lycka till med fynden imorgon !!!!:ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Lite macrobilder från karet idag!

post-2976-14468917587985_thumb.jpg

post-2976-14468917588426_thumb.jpg

post-2976-14468917588868_thumb.jpg

Till sist en bild på min gröna acropora. Utväxten som är på bilden har växt ut sen jag bröt av grenen till träffen hos Manne för nästan två veckor sedan. Det visar hur snabbt den växer! :)

post-2976-14468917589125_thumb.jpg

post-2976-144689175877_thumb.jpg

post-2976-14468917588204_thumb.jpg

post-2976-14468917588674_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...