Gå till innehåll

Bengan's 250l ZEOkar


Bengan

Rekommenderade inlägg

  • Svar 556
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

På söndag efter träffen hos mig kommer karet att tömmas och flyttas till ett annat kar för att kunna fånga fisk, räkor och trolig mantis. De stora korallerna som inte blir sålda kommer jag att fragga ner.

Det kommer att bli möjligt att kunna skicka fraggar för de som är intresserade, men saknar något bra att skicka i t ex fotoburkar. Hör av mig när det blir möjligt.

Bilder på hur karet ser ut för tillfället. Har sålt mycket koraller och fraggar, men det märks inte i karet.

post-2976-14468917875243_thumb.jpg

post-2976-1446891787502_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har varit träff här idag, vilket var trevligt! Efter träffen var det dags för mig att tömma karet. Jag lyckades tömma hela karet utan några missöden, det fanns några mini stenar kvar i karet. Jag tänker mig inte för och tog en liten sten i handen. Nog fan sitter där en fireworm! Jag kollade på mina fingrar och visst var de helt ludna av taggar. :censur: Jag tror jag fått ut alla taggar nu, men återstår att se hur länge det dröjer innan den brännande känslan försvinner.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Jag har börjat fylla detta kar med vatten igen. Har stått ett bra tag nu och väntat på att bli sålt, men utan resultat. Istället för att det bara står, kan jag lika gärna använda det. Det som nu finns kvar i mitt Lido kommer att flyttas över snart. Återkommer när flytten är klar.;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Akvariet kommer lite i skymundan nu när det blivit tillökning i familjen, hela 5 st!

Vi har fått valpar här hemma nu och det är superroligt, men man blir trött av denna lilla sömnen man får. Här är en bild på de småliven. Jag återkommer med akvariet och bilder när det är aktuellt igen.

GOD JUL

post-2976-14468918828262_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Jag har idag spenderat hela dagen åt algrensning utav ls, bubbelalger, trådalger osv... Nu har jag möblerat om stenen för en ny omstart. Det ska inhandlas zeobak + sten för att återigen köra igång med zeovit. Jag har nästan inga koraller kvar, så det ska bli kul att så småningom skaffa nya fraggar. Nu ska jag först få ordning på karet innan något nytt åker i.

Idag när jag rensade ls från alger så ramlade det ut något från en sten. :)

post-2976-14468918910705_thumb.jpg

Denna pistolräka trodde jag var borta. Jag såg den sist för ett halvår sedan. Den är pytteliten ca 1.5 cm lång. Den har iaf överlevt i karet och nu ska den få ordentligt med mat. Vad är mest lämpligt att mata en pistolräka med? Nån som vet?

Jag återkommer med bilder på karet så fort sand dimman lagt sig.

Vill passa på att önska er alla ett :partypartyGott Nytt År! :partyparty

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

vilka trevliga foton du har! vad krävs de för kamera att få sådana fina foton?

Tack! Jag har en Canon EOS 400D med ett EF-S 60mm macroobjektiv. Jag bara klickar och bytar lite inställningar.

Kul bengan att du är på framfart igen! är det 250L karet som återigen ska agera visningdel eller du har andra planer ?

mvh manne

Ja, det 250 karet igen. Fick ju inte det sålt.:) Känns roligt med saltvatten nu igen efter en lång svacka.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...