Gå till innehåll

En lång resa!


Cherokee709

Rekommenderade inlägg

Hej!

Om en vecka ska jag sätta mej i bilen för att åka ner till Malmö från Luleå och hämta 2 hundar (Ca 150 mil).

Men det är väl ingen sträcka?

Näst gårds som man brukar säga.

Tänkte då passa på att försöka besöka endel saltvattens butiker på vägen ner mellan Stockholm och Malmö.

Vet ej om man ska ta vägen via Örebro eller hålla kusten ner, får fundera på detta.

Har ni några rekommendationer på några bra butiker som har stort utbud på koraller och fisk.

Kom gärna med många förslag.

//Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Väl nere i Skåne så finns det ju en del butiker, och beroende på vilket håll du kommer så är det väl frågan vilka du passerar på vägen in till Malmö, men väl i stan så borde du besöka Fiske & Fiskar som är den enda vettiga butiken där man faktiskt kan köpa något i saltväg.

Sen har du ju alltid Zoogiganten i Lomma en bit utanför stan som är värt ett besök.

Vilken väg hade du tänkt köra?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Finns ju 3 bra butiker i göteborgsområdet, så någon av dem borde du kunna titta in i om du tar den vägen (vilka beror på vägval). Dock bör du i så fall tänka på öppetider då ingen av dem har öppet alla dagar i veckan och inte heller håller "normala" butikstider.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag få väl skrota tankarna om att ta vägen över Örebro i och med detta så blir det nog att Göteborg får stryka på foten.

Jag var väldigt sugen på Göteborg, men detta får jag ta när jag åker och hälsar på The BOSS 4/7.

Så det blir nog E4 genom Stockholm och till Norrköping och Jönköping följa denna ner till Malmö.

Zoogiganten blir det att man tar ett besök till, ska ochså planera in Fisk och fiskar.

På upp vägen ska jag försöka att ta korallfisken.

Laggeman fick svar på sin fråga ;)

Om ni kommer på några fler som inte ligger allt för avsides så hör av er.

Tack för alla svar.

Mvh Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...